/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Hvor kan man få fat i en tidligere avisf~
Fra : majbritt05
Vist : 2042 gange
20 point
Dato : 10-01-03 10:59

Er der nogen, som ved, hvor man kan få fat i en tidligere avisforside? Må også gerne være en kopi.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 10-01-03 11:05

Hej majbritt

Du kan hvis det er en lokalavis så prøv på dit lokale bibiolotek ellers prøv ved selve avisen.
Men jeg er ret sikker på at bibioloteket kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 10-01-03 11:15

Ældre avisforsider kan bestilles hos den pågældende avis.
Det er dog - som regel - ikke gratis.

Kommentar
Fra : Spejdermand

Dato : 10-01-03 11:16

Ring til den avis som det drejer sig om, jeg ved ikke om du kan få det gratis men de har det ihvertfald liggende i arkivet.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 10-01-03 12:11

Som skrevet af spejdermand, ring til den avis det drejer sig om.

Det er ikke gratis. Da min bror fyldte 40 år syntes jeg det kunne være sjovt at give ham en forside af en avis fra den dag han blev født. Jeg ringede til Politiken, og fik sendt en kopi, som blev sat i glas og ramme.
Det var et hit!!

Jeg tror ikke du nogen steder kan få originalen hvis det er noget du "skal have med hjem", men hvis du bare skal læse/se forsiden, så er det nok, som Majbritt skriver biblioteket du skal henvende dig til. Men hvor langt tilbage de har gamle aviser, det ved jeg ikke.

Med venlig hilsen
Mone

Accepteret svar
Fra : Nakita

Modtaget 20 point
Dato : 10-01-03 14:12

Inde på Det Kgl. Bibliotek - "Den Sorte Diamant" - kan du på avislæsesalen (Læsesal Øst) få en kopi af din avisforside.

De har alle aviser - også udenlandske - fra Ruder konges tid på mikrofilm.

Hilsen Nakita