/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Linser hvor lang tid
Fra : nicklas_bræmhøj
Vist : 610 gange
100 point
Dato : 18-01-07 20:20

hej

Jeg skal i praktik hos militæret den 29. Januar. Jeg bruger linser (-3.75 i styrke), og jeg mener at kunne huske, at man kun må have dem på i 16 timer. Men vi skal på en 24 timers øvelse (Jeg bruger Focus Daylies 1-dags linser), så er der nogen, der ved om jeg må have dem på i 24 timer? Hvis ikke, har i så en ide til, hvad jeg ellers kan gøre?

MVH

Nicklas

Accepteret svar
Fra : Olesen-50

Modtaget 110 point
Dato : 18-01-07 20:53

Om ikke andet, kan du snakke med din optiker om at skifte til døgnlinser

Go fornøjelse i Dronningens klæ'r

Kommentar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 18-01-07 20:54

Hej Olesen..

Jeg har også tænkt over at gå derned i morgen, men jeg kan sikkert ikke nå, at få det par hjem.. Men jeg prøver.. Tak for svaret..

Godkendelse af svar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 18-01-07 20:54

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 18-01-07 20:57

Selv tak

Du bliver nok ikke jawet ud i døgndrift lige med det samme

Kommentar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 18-01-07 21:02

Nej:P Men jeg prøver at gå derned og morgen og se, om jeg kan få et par stykker.. Ellers må jeg skifte mellem briller og linser;)

Kommentar
Fra : camho

Dato : 12-02-07 19:52

Hvis du er vågen i 24 timer er det ok med dailies! Men hvis du skal sove/lukke øjnene er iltgennemtrængeligheden ikke stor nok og du skal have døgnlinser på!!
Forøvrigt er det super, at du gør dig disse overvejelser og passer på dine øjne