/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Netværks HD-boks - tilslutning
Fra : akaup
Vist : 597 gange
200 point
Dato : 15-01-07 17:23

Hej!

Har en Harddisk-boks stort set magen til den der er på tilbud i Aldi i denne uge. (www.aldi.dk)

Jeg har koblet den til netværket via en router (Linksys). Jeg kan fint få adgang fra hjemmenetværket, men jeg er helt blank mht. hvordan jeg får adgang fra internettet.

Nogle der kan guide mig i den rigtige retning til at opnå adgang?

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-01-07 17:27

Jeg lytter med.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 15-01-07 18:34

Det kræver jo, at du kan komme ind på dit hjemmenetværk ude fra Internettet.

Du kunne f.eks. installere logmein fra www.logmein.com og så komme på via din PC derhjemmme.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 15-01-07 19:08

>Det kræver jo, at du kan komme ind på dit hjemmenetværk ude fra Internettet.

>Du kunne f.eks. installere logmein fra www.logmein.com og så komme på via din PC derhjemmme.

Jeg burde nok lige præcisere, at den har FTP-adgang, det er bare ikke specificeret særligt meget i manualen. Men kigger da også lige på "Logmein".
Mvh. Akaup

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-01-07 19:27

Jeg hoppede fra logmein fordi jeg syntes at den virkede lidt omklamrende.
Det er altså en netværksharddisk du har.
Ftp adgangen skal tildeles i routeren som jo lukker dørene ud til internettet.
Først tildeler du den et højt lokalip nummer eks. 192.162.xxx.99
så tillader du at ftp trafik går direkte til den harddisk (nu som server)

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 25-02-07 10:26

>Først tildeler du den et højt lokalip nummer eks. 192.162.xxx.99
>så tillader du at ftp trafik går direkte til den harddisk (nu som server)

OK - hvordan får jeg så adgang til disken udefra?

Mvh. Akaup. (Bedre sent end aldrig)