/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Systemgendannelse ingen C-drev
Fra : Brassovitski
Vist : 797 gange
200 point
Dato : 12-01-07 22:06

Hej
Jeg har problemer med systemgendannelse.
Jeg har en PC med 2 fysiske drev C og D. Når jeg går ind i 'Systemgendannelse er det kun drev D der er med på listen. Drev D åvervåges og jeg kan ændre størrelsen på den plads gendannelsespunkter må fylde, men jeg kan ikke stoppe overvågningen.
Drev C er slet ikke med på listen, så jeg kan ikke overvåge C, som er mit syustemdrev.
Styresystemet er Windows XP Home med SP2.
Hvordan får jeg drev C med på listen, så det kan overvåges?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-01-07 22:20

Hos mig overvåges de to drev som er tilgængelige på HD. (3. drev er skjult)
Hvis ikke C: overvåges, så laves der heller ikke gendannelsespunkter på C:
E du sikker på at styresystemet ligger på C:
prøv at kigge her:
H-klik på denne computer
og vælg administrer
og vælg diskhåndtering
Nu kan du se hvad der er på din harddisk.
Der står system i en af kasserne................hedder den også C:

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 210 point
Dato : 12-01-07 22:30
Kommentar
Fra : leob

Dato : 13-01-07 08:46

I vinduet Systemgannelse kan du i højre side linke til ændribger i overvågningwen
leob

Kommentar
Fra : leob

Dato : 13-01-07 08:50

undskyld, det er i vensttre side af vinduet
leob

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 15-01-07 05:35

Lav en sfc /scannow, husk mellemrummet efter sfc, på hvert af drevene. Du indsætter din Window CD, når den starter op afslutter du den. Den ligger så i det drev du har valg. Derefter går du i start/kør og skriver sfc /scannow og ok. Så bliver manglende skjulte systemfiler lagt ind. Der forsvinder systemfiler eller de bliver ødelagte hen ad vejen. Så en sfc /scannow er nødvendig en gang i mellem.

hilsen
axel

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-01-07 08:30

Til e.c , jo systemet ligger på C, det er jeg overhovedet ikke i tvivl om, og der står 'System' i navnet.

Til axel: når jeg gør som du beskriver (sfc /scannow), skriver systemet tilbage at sfc ikke er en kendt kommando.

Til: stl_s, det ser rigtig lovende ud, skal prøves i aften, når jeg er hjemme fra arbejde.

Foreløbig tak til alle.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 15-01-07 08:32

Den kommando kan også kun bruges i XP - hvilket system kører du?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-01-07 11:15

Hej 'axelbjarne'
Det står faktisk i spørgsmålet hvilket styresystem maskinen kører:

Citat
Styresystemet er Windows XP Home med SP2.

Og jeg kan ikke køre SFC komandoen/programmet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-01-07 11:18

start > kør >
skriv sfc /scannow
der skal være mellemrum mellem c og /

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-01-07 12:37

Til 'e.c '
Citat
start > kør >
skriv sfc /scannow
der skal være mellemrum mellem c og /

Det er lige præcis det jeg gør, og som ikke virker.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-01-07 12:41

Så prøv at gøre det i fejlsikret tilstand. (F8 under opstart)

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-01-07 20:58

Tak for svaret stl_s.
Metode 2 med at geninstallere 'Gendannelsessystemet', som er beskrevet på linket virkede perfekt.
Du har godt nok snart et par erdinger tilgode med alt det du har hjulpet mig med på det sidste.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-01-07 21:01

Må altså snart få smagt de erdinger, så jeg ved hvad jeg har tilgode

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-01-07 13:21

Hej stl_s
Hvis du bor et sted i nærheden af Vejen, kan jeg sende et par stykker forbi!