/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Generel sikkerhed til computer
Fra : Brommi
Vist : 862 gange
500 point
Dato : 08-01-07 16:59

Hej Allesammen

NU skal det opklares!

Jeg vil gerne vide hvilket Antivirus program jeg skal/burde benytte og anbefale andre at bruge. Der må side mange mennesker herinde med en masse erfaringer med alle de programmer der er derude.

Det jeg søger er følgende>>>>

Et antivirus program der ikke bruger vildt meget systemkraft, som er nem og overskuelig. Der fanger alle de slemme virusser derude og som er nem at opdatere.

En spyware cleaner som kan fjerne alt det snavs som kan havne på ens computer.

En firewall som kan beskytte min computer imod ubudne gæster. Det er vigtigt at denne har gode/nemme muligheder i at åbne og lukke porte nemt!

OBS: Det er vigtigt at programmerne kører "realtime" (Dvs at de skal køre i baggrunden og beskytte mens man bruger computeren. Det skal ikke være nødvendigt at starte en scan)

De skal kunne køre på Windows XP home og PRO. og meget gerne VISTA

Jeg er åben for alle forslag. Foretrækker dog at høre fra folk med erfaringer på området. positive og negative. Hold jer ikke tilbage, hverken superbrugeren med spinat mellem tænderne eller hjemmebrugeren som sider og leger med det i ny og næ.

->Brommi

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-01-07 17:17

Der findes ikke et endegyldigt svar på dit spørgsmål.
Vi har alle vores tanker om hvad der er bedst.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-01-07 17:23

Du kræver meget, men det bedste er jo heller ikke for godt, når det drejer sig om computerens sikkerhed.

Min oplysning er, at jeg kører på andet år sikkert og stabilt med TDC kabel-TV's sikkerhedspakke, hvortil der bruges et program der hedder F-secure, det koster 10 kr. pr. måned, og det snupper simpelthen alt.
Jeg har også installeret et Ad-aware Anti Spywarer program, som aldrig finder ene eneste spyware, for det har mit sikkerheds program snuppet.

Du får sikkert mange flere gode råd, så bare giv tid. Held og lykke!

Mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-07 18:33

Firewall - comodo
Antivirus - AVG
Spamfilter - Cactus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-01-07 19:17

firewall - enten comodo http://www.comodogroup.com/ som er en super firewall
eller goldtach http/www.goldtach.com - der også er både stærk og let

antivirus - aols active virus shield - fåes nok ikke bedre i og med det er kaspersky der står bag http://www.activevirusshield.com/antivirus/freeav/index.adp
eller aviva http://www.free-av.com/antivirus/allinonen.html

spamfilter - cactus http://www.codeode.com/spamfilter/donate.html - meget nemt at træne

Citat
spyware remover
... det synes jeg er lidt at en temperaments sag - men installerer du superantispyware free edition har du et rigtig godt redskab - den første måned med realtime protection http:/www.superantispyware.com

tilføjelse: aols active virus shield beskytter også realtime mod spy-og malware

ps.. hvis du er interesseret i andet end freeware programmer må du så give lyd ( jeg ser blot overhovedet ingen grund til at det skulle være aktuelt )

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-01-07 19:19

altså det var da underligt som det indlæg kom til at se ud ??? (eller jeg har for mange tommelfingre)

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 500 point
Dato : 08-01-07 19:23

Du får også mit bud på sagen.

Jeg er af den opfattelse, at sikkerhed ikke behøver at koste penge. Der findes programmer som er fyldt på højde med, eller bedre end, købeprogrammer.

Antivirus:

Tyske Avira, og russiske Kaspersky, bliver gang på gang rangeret som de pt bedste antivirus. De findes heldigvis begge to i gratis versioner. Kaspersky i en lettere "neddroslet" version, i form AOL`s Active Virus Shield http://www.activevirusshield.com/antivirus/freeav/index.adp? Gratis licenskode er påkrævet. I forhold til det originale Kaspersky mangler det "webantivirus" (scanning af koden i de enkelte websider), og "Proactive defense" (en funktion som advarerer imod mulig skadelig kode, men som giver mange overflødige advarsler). Scanneren har Kaspersky`s komplette virus og spywaredatabase, opdaterer automatisk, og bruger kun få ressourcer. Alt i alt yder det en fremragende beskyttelse.

Alternativet Avira Personal Classic http://www.avira.com/de/download/index.html er faktisk lige så godt, og er bedre til at fange skadelig kode, som der endnu ikke er lavet sigaturbeskyttelse til. Ressourceforbruget er så lavt, at du næppe mærker programmet på maskinen. Det opdaterer også automatisk en gang i døgnet. Eneste lille ulempe man må leve med, er at programmet giver en reklameskærm for deres købeprodukter, når det har opdateret.

Vær dog opmærksom på, at et antivirus aldrig giver en 100% beskyttelse, idet der bliver smidt hundredevis af ny ny malware ud på nettet hver dag, så forsigtighed med hvad du downloader, er altid påkrævet.

Firewall:

Comodo`s firewall http://www.personalfirewall.comodo.com/ som er helt gratis" (kode påkrævet) topper konstant alle test, og er ikke bare en firewall, men yder også en fremragende beskyttelse af maskinens processer, imod skadelig kode på maskinen, som supplement til antivirus.

Antispyware:

Du kan supplere med antispywareprogrammer:

Spybot Search and Destroy http://www.safer-networking.org/dk/index.html er ikke den allerbedste spywarescanner mere, men programmets indbyggede beskyttelse er værd at bruge, da den holder en masse skidt ude, uden at bruge maskinens ressourcer, og genere med utallige advarsler. Hvis du vælge at bruge den, så aktiver "Immunisering" og "Download protection" (men ikke "Teatimer").

Windows Defender http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/default.mspxer Microsofts bud på antispyware, med aktiv beskyttelse. Ikke den bedste spywarescanner, men i kombination med Spybot, vil den være en udmærket gratis løsning.

SuperAntiSpyware http://www.superantispyware.com/ er formentlig den bedste spywarescanner i øjeblikket. Du kan pt købe den professionelle version med aktiv beskyttelse, og "livsvarige" opdateringer (må bruges på to maskiner). Du kan også vælge den gratis version til at scanne med en gang imellem.

Spørg endelig hvis du er i tvivl om noget .

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 08-01-07 20:58

Gode råd

Følger spændt med

Godkendelse af svar
Fra : Brommi

Dato : 30-01-07 19:09

Hej allesammen
SÅ fik jeg endelig tid til at kigge på det. Der var jo pludselig en del svar.. ret gode svar faktisk. Jeg er lidt i tvivl om hvem der skal ha points.. hvis jeg kunne ville jeg smide 500 points efter både miritdk og stl_s.... MEN det er jo ikke muligt (måske en ting kandu crewet burde kigge på)?

Jeg synes dog stl_s skal have de point og ikke mindst æren!

Til info.. jeg har i dag installeret comodo, Active virus shield og superantispyware. Jeg er spændt på om jeg blir træt af dem og bliver nødt til at afinstallere det igen. Men det vil tiden vise. Svært at vudere et program ordentligt efter så kort tid.

->Brommi

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-01-07 20:15

Tak for point og stjerner, og god fornøjelse med din nye sikkerhed. Jeg er sikker på den vil tjene dig godt. Ihverfald er det svært at pege på noget bedre.

Hvis du får brug for hjælp til Comodo, har de et udmærket forum her, hvor du kan finde hvad du har brug for, om konfigurering osv http://forums.comodo.com/