/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP Fryser ved opstart!
Fra : Mrn
Vist : 714 gange
350 point
Dato : 17-12-06 16:21

Hey,

jeg er ved at få grå hår....

Hver gang jeg tænder for computeren, og xp skal til at starte op, så fryser den. Man kan lige skimte xp logoet.
Så trykker jeg på reset knappen, og computeren spørger så om man vil starte windows normalt, hvilket jeg vælger... og den starter fint op. hvis jeg efterfølgene genstarter computeren er der ikke noget. det er først når computeren har været slukket at den fryser.

Den kan også finde på at fryse mit i computeren kører, dvs. hvis jeg bruger et program eller noget.

jeg har prøvet at lave test med sisoft sandra, uden at kunne lokalisere fejlen. opdateret mine drivere... kan ikke hitte u ad...

håber nogen kan give mig et fingerpeg.

Mvh. Michael

Kommentar
Fra : Mrn

Dato : 17-12-06 16:23

glemte lige at nævne at jeg kører med:

Win XP sp2
M2VP-MX (AM2 Bundkort)
3800+ Athlon 64
XFX 7600 Geforce GT Grafikkort
1 Gb DDR2 ram

Kommentar
Fra : dior

Dato : 17-12-06 16:27

Du kan prøve at gendanne computeren på et tidligere tidspunkt.Eller du kan køre en scandisk.(Det sidste ord er da vist nok stavet forkert).

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 17-12-06 16:34

kan du starte i fejlsikker tilstand ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-12-06 17:36

kan du starte i fejlsikret og får du nogen form for fejlmeddelelse ??

har du kigget efter om du måske har for mange programmer kørende ?? (i opstarten)

kører du vedligeholdelse jævnligt ???

har du sikret dig du ikke har noget skidt liggende ???

Kommentar
Fra : dior

Dato : 17-12-06 20:19

Mrn:Du skrev at du var ved at blive gråhåret...Håber da ikke du er blevet helt skaldet,og har fået et chok over det,og at det er derfor du ikke skriver tilbage om du har fået løst dit problem???
Men HAR du mon fået løst problemet?Og hvordan klarede du det?
Hej fra dior

Kommentar
Fra : Mrn

Dato : 17-12-06 21:21

Har prøvet stadigt lidt forskelligt...

Dior>>har ikke mistet alt håret endu

Jeg har fået nyt bundkort, ram, grafikkort. Og så er xp installeret forfra... dog havde jeg problemer med installationen : http://www.kandu.dk/Spg97466.aspx

Jeg frygter lidt, at jeg bliver nødt til at formatere computeren igen, og starte forfra... for jeg har lidt den ide, at det er en af harddiskene der driller, specielt min sata disk. jeg har oplevet, på det sidste, at når jeg brugte noget fra den, så frøs systemet pludseligt. den gjorde det ikke altid.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 17-12-06 21:31

Det glæder mig at du endnu ikke har mistet alt dit hår endnuJeg føler med dig.Kan heller ikke holde ud når noget driller på min pc!!Men så er det jo bare skønt vi kan hjælpe hinanden herindeHåber det snart må lykkes for dig at løse problemet...
Hej fra dior

Kommentar
Fra : dior

Dato : 17-12-06 21:49

Har du prøvet at system gendanne??
Jeg er ikke selv en nørd til pc,men har dog fundet ud af at det i mange tilfælde hjælper.Og det skader i al fald ikke

Kommentar
Fra : dior

Dato : 17-12-06 21:52

PS.Efter at jeg selv har fået pc,har jeg fundet 20 grå hår i to rækker...Og er bange for at der meget snart kommer flere..Hi hi.Men så sparer jeg jo penge til frisøren.Det er jo ikke billigt at få lavet lyse striber/eller grå...

Kommentar
Fra : dior

Dato : 17-12-06 21:59

Hmm...Når du skriver om grå hår...KANDU jo ikke være heeeelt ungVil da ikke gøre spor hvis du skriver lidt i din profiltekst..
Jeg er nok inde på et sidespor i øjeblikket.Men det er nok fordi jeg er ved at øve mig i at stoppe med at ryge.Og så har jeg lidt abstinenser..Derfor skriver jeg lidt skørt engang imellem..Det hjælper..
Men på den anden side skal der også være plads til lidt fis af og til..

Kommentar
Fra : Mrn

Dato : 17-12-06 22:45

DIor>> hehe... Du er vidst inde på et sidespor... men helt gammel er jeg heller ikke, godt nok føler jeg mig sådan... men.. er "kun" 25 somre.... de grå hår har allerede markeret deres interesse... hehe..

Jeg har ikke noget at system gendanne fra... maskinen er lige blevet geninstalleret... og det var der hver gang jeg havde haft SLUKKET for maskinen... ikke når jeg kun genstartede...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-12-06 23:01

Fryser den ?? varme tæpper du
Når nej Jeg tænker at det er noget der kører med i opstarten som ikke ka' komme igang har du været inde i opstartsvinduet i kør skriv msconfig vælg fanebladet start og fjern alt du ikke ønsker starter op og genstart
MVH Sune

Kommentar
Fra : dior

Dato : 17-12-06 23:01

Jeps..Kom liiige ind på et sidespor..Hi hi..Men ja..Når man har med pc at gøre,kommer man hurtigt til at føle sig gammel..Og derfor får du de grå hår..
Havde lige overset at du havde geninstalleret..Så dér kan jeg ikke hjælpe..ØV!!Men prøv og spørg e.c,eller o.v.n eller st-l.
Eller miritdk.
De har hjulpet mig en del gange.Held og lykke du unge mand!
Men lov mig lige at du ikke får flere grå hår.Det kam du lade mig om

Kommentar
Fra : dior

Dato : 17-12-06 23:06

Det kan du lade mig om...skulle det stå...

Kommentar
Fra : dior

Dato : 17-12-06 23:09

Jeg smutter for nu.Mit tastatur kan ikke stave...eller også er det mig der er for træt..Men følger lige med i om du får fundet ud af noget.
Sov godt,og god jul til dig.
Hilsen fra dior

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 17-12-06 23:23

Har du prøvet chkdsk ? Start/Kør, skriv chkdsk /f(Husk mellemrum) Klik OK og genstart. Det tager noget tid. Jeg har ikke stor fidus til at det hjælper dig, men det er et forsøg værd.

Kommentar
Fra : Mrn

Dato : 18-12-06 18:14

STL_S>> Den chkdsk man laver, kan man se en log fil fra testen nogen steder? for umiddelbart, gennemførte den bare testen.

Jeg prøvede ellers ar trykke F8 inden windows startede op, for så at vælge at windows skulle lave en log fil af hvad den lavede under starten.

men hvor kan jeg finde den log fil?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 18-12-06 18:20

du får besked hvis der er fundet fejl.

og den korrekte kommande burde være: chkdsk /f /r

Kommentar
Fra : Mrn

Dato : 19-12-06 09:23

hcma>> Nu har jeg prøvet med chkdsk /f /r uden held.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-12-06 09:56
Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-12-06 10:06
Kommentar
Fra : Mrn

Dato : 19-12-06 16:39

Nu har jeg simpelhen haft formateret computeren... igen og lagt xp ind igen... ......... uden held!

så må man vel konkludere at det ikke er en software fejl?? eller?

jeg må prøve at tage nogle af hardwaren fra, og prøve at se om de hjælper.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 175 point
Dato : 19-12-06 18:08

Kiggede du på mit link ?

Iøvrigt så er du inde på nogle probs med SATA disken, og det kan godt være at du skal søge problemet der. SATA driveren skal passe til bundkortet, ellers kan du godt få probs der ligner dem du har. Det er dog ikke noget jeg ved ret meget om, så det kunne være godt hvis flere af hardwarehajerne kom forbi her.

Kommentar
Fra : Mrn

Dato : 19-12-06 20:16

STL_S>>> Jeps.. kiggede på dine links... Men jeg er glad for at du nævner SATA. Jeg har nemlig selv haft min tvivl til det.
Så jeg prøvede at tage mine sata hd fra uden effekt, men da jeg så tog min SATA dvd brænder fra.... så kørte systemet uden probs. Den startede endda hurtigere op.

Så problemet er bare hvad der skal opdateres.. om det er drivere til brænderen eller bundkort eller...

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-12-06 21:19

Så langt så godt. Jeg formoder at du er ved at støve diverse manulaer igennem, for måske at finde ud af hvor det går galt. Et eller andet er ihvertfald ikke kompatibelt med den brænder, men hvad ? Det kan godt være et større detektivarbejde at finde ud af det. Jeg kan desværre ikke gøre så meget andet, end at ønske dig god arbejdslyst.

Kommentar
Fra : Mrn

Dato : 20-12-06 16:00

Jeg tror jeg har fået løst problemet... jeg opdaterede Både Bios og firmware i min brænder... og det kører... endnu...... prøver lige at køre med det et par dage inden jeg gøre noget mere... vender tilbage igen....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 20-12-06 17:08

Det lyder da positivt, og mon ikke problemet er løst. Det tror jeg, og håber for dig.

Kommentar
Fra : Mrn

Dato : 23-12-06 22:56

SÅ vender jeg tilbage.... med gode nyheder...

Det har åbenbart hjulpet at opdatere firmware plus bios.

computeren hænger ikke mere...

Godkendelse af svar
Fra : Mrn

Dato : 23-12-06 22:59

Tak for svaret stl_s.

Du bekræftede min anelse i at det var et problem med SATA, som jeg efterfølgene fandt ud af ved at pille mine sata diske ud.

Til Andre hjælpene sjæle... Tak fordi i gad og være med til at hjælpe mig.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-12-06 23:06

Det var godt du fik det løst.

Glædelig jul