/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Opgradere t. Explorer 7 ?
Fra : rosekamp
Vist : 543 gange
100 point
Dato : 10-12-06 16:21

Jeg bruger Explorer 6.00.2800.1106 med xpsp 1. Bør jeg opgradere til Explorer 7, eller er det lige fedt?

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 60 point
Dato : 10-12-06 16:31

kan du ikke uden SP2, husk også at Explorer 7 ikke er på dansk.................endnu

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 10-12-06 16:36

Den største ændring jeg føler er at hvert åbent vindue kan have flere faneblade. Det er da muligt du kan udnytte det smart (smartere end ved at udnytte taskbar'ens "Group similar taskbar bottons" eller hvaddet nu hedder på danks), men foreløbig har jeg ikke vænnet mig til det så jeg roder lidt rundt mellem vinduer og faneblade.
Så egentlig synes jeg ikke der er grund til det.

Hvad betyder "xpsp 1"? Du kører vel ikke servicepack 1 på selve windows, vel?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-06 16:56

ingen grund til at hente den 7´er endnu - men sørg for at køre xp med sp2

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-06 18:03

Den er fin men som henrikkrebs er inde på så sidder jeg også og roder lidt rundt og kan ikke helt vænne mig til de nye faneblade, selv om det på sigt er super smart. Vanens magt er jo stor

Hvorfor du endnu ikke har installeret SP2 er mig en gåde, men det er jo op til dig selv.
Explorer 7 kræver den ihvertfald.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 10-12-06 19:15

Fijala >> Hvorfor er faneblad 'supersmart'?
cfr 'Nyt vindue'
Jeg spørger fordi jeg egentlig ikke ved hvad jeg skal mene

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-06 20:11

fordi du kan have mange ting åbne på samme tid uden at skulle sidde og bladre i en gruppe på processlinjen. For at åbne et nyt faneblad skal man jo bare klikke i feltet for oven og du har straks både søg og adressefelt til rådighed på netop det faneblad

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 10-12-06 20:33

Jeg har bare læst mange gange herinde at der kan være problemer med at have sp2 sammen med sin xp-pro, men de er måske løst? Jeg kan ikke huske om det var i forbindelse med spil, spyware, virusprogrammer eller hvad der var grunden, jeg kan bare huske at have læst flere gange at man ligeså godt kunne vente med at installere den til problemerne var løst.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-06 20:48

Det er en ældgammel nyhed at Xp Pro og SP2 ikke skulle køre sammen. Er du klar over hvor længe siden at SP2 den kom. Jeg kører selv XP Pro og SP2 og den installerede jeg straks da den udkom, og har aldrig døjet med den. Måske nogle enkelte opsætninger kunne få problemer. Du får jo en masse sikkerhed med samtidig så din pc er bedre sikret.
Den kan jo altid fjernes igen.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 10-12-06 20:53

Fijala > Hvorfor skriver du så grimt til mig? Du skriver som om du er totalt bedrevidende og jeg er et lille barn, det er da noget mærkeligt noget.

Godkendelse af svar
Fra : rosekamp

Dato : 06-02-07 07:31

Tak for svaret dk.