/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Computer genstarter igen og...
Fra : TimRV
Vist : 863 gange
60 point
Dato : 02-12-06 17:16

Jeg har lige købt ny computer den virkede sådan set fint nok indtil jeg installerede nogle skærm drivere og pludselig gik den bare i sort når den gik ind i windows. Så gik jeg igang med at geninstallere/reparer windows men nu når den kommer til at et hvis punkt i installationen genstarter den og begynder forfra:( Hvad kan jeg gøre?

Tim RV

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-12-06 17:20

Byt den

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 02-12-06 17:31

Hvad sker der i fejlsikret tilstand?

Kommentar
Fra : silverfoxdk

Dato : 02-12-06 22:46

Som skrevet over *kom i fejlsikret tilstand og prøv at gendanne den til et tdl tidspunkt.*
Der er flere muligheder prøv at se om du kan få den igang uden netværk i fejlsikret tilstand da dette formindsker driver indlæsningen.
Kan du komme ind i windows og her trykke på ctrl+alt+del til taskmanager ,herfra kan du komme i forbindelse med system gendannelsen via *kør*
skriv her:
%sytemroot%\system32\restore\rstrui.exe
skulle der ikke være noget der virker følg forslag 1 og tilbage levere skramlet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-12-06 11:13

skærm driveren er sikkert sat alt for højt i opdateringshastighed, så du nødt til at få den genstartet i fejlsikret tilstand og rette fejlen der fra. Opdateringshastigheden finder du ved at højreklikke skrivebordet - egenskaber - Indstillinger - Avanceret - Skærm og så skal du sætte den ned til 60HZ. Det gør den helt sikkert af sig selv når du starter op i fejlsikret tilstand

Kommentar
Fra : TimRV

Dato : 03-12-06 11:31

Nu har jeg prøvet lidt forskelligt og nu er problemmet blevet værre, når man tænder computeren og den har vist det der window xp logo skriver den genstarter indstallation og genstarter:S? Man kan ikke gøre noget som helst

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-12-06 11:34

Gå nu ned og byt den

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-06 11:37
Kommentar
Fra : plb

Dato : 03-12-06 13:26

hmm , er du kommet i fejlsikker tilstand?

det lyder lidt i mine øre som om du har fået påbegyndt en installation af windows og for at få det til at virke igen skal den gennemføres? måske ..

mvh PLB

Kommentar
Fra : TimRV

Dato : 03-12-06 17:59

Jeg er ikke komme i fejlsikkret tilstand og det er rigtig det du siger PLB Men problemmet er at det ikke VIL gennemføre installationen den genstarter bare igen og igen:(

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-12-06 20:00

For at finde ud af hvad det er der driller kan du jo starte med at demontere al anden hardware en mus, tastatur og skærm. Derefter skal du starte op i fejlsikret som tidligere foreslået

Kommentar
Fra : plb

Dato : 03-12-06 23:39

Jeg havde en gang lignende problem og det var hardware fejl.. der var simpelthen ikk nok strøm på mit system, men jeg vil tror at når det nu handler om dit grafikkort det nok er der fejlen ligger?

Accepteret svar
Fra : plb

Modtaget 60 point
Dato : 03-12-06 23:40

Men jeg tror jeg ville aflevere pc'en tilbage og få dem til at tjekke den..

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-12-06 14:54

Halløjsa
Start op fra din XP-installations-CD "Hvis du altså har sådan en". Hvis du har afbrudt en installation af XP, vil den forsøge at starte der hvor den kom til sidste gang, så du er røget ind i en uendelig løkke. Med det samme når maskinen starter, så gå ind i BIOS, og check at boot står til CD-Rom, som først-boot. Genstart så maskinene med din Win-CD i. Så burde installationen starte forfra. Der fremkommer evt. en meddelelse om at en tidligere installation ikke er færdiggjort. Vælg afbryd den tidligere og fortsæt med en ny, hvis den mulighed foreligger.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 15:03

Citat
94. Windows genstarter automatisk (få vist fejlkoden)
Windows er pr. default sat op til at genstarte ved kritiske fejl.
Hvis du slår automatisk genstart fra, bliver det meget nemmere at fejlsøge, da du i stedet får en blå skærm med en beskrivelse af, hvad der er skyld i fejlen. (den berømte Blue Screen Of Death (BSOD) med fejlmeldingen samt en uhyggelig lang stop-kode helt nederst, og det er netop denne fejlmelding samt stop-/fejlkode, som kan fortælle noget om problemet)

Gør følgende:
Højreklik på Denne Computer
Vælg egenskaber
Vælg fanebladet Avanceret
Klik på indstillinger under Start og genoprettelse
Fjern fluebenet i Genstart automatisk
Klik på Ok 2 gange

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-06 15:19

hov glemte at linke - nuppede hcma´s forslag på www.hcma.dk

Godkendelse af svar
Fra : TimRV

Dato : 05-12-06 11:10

Tak for de mange svar jeg kunne prøve plb. jeg har afleveret den til reperation nu.