/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
12 Måneder 0% i rente
Fra : xodeus
Vist : 1186 gange
50 point
Dato : 28-11-06 23:24

Hej der.
Jeg skal til at udskifte min computer med 2 bærbare derhjemme og søger derfor efter noget nyt...
Jeg har tænkt mig at købe det på en kort finansiering men overhovedet ikke nogen af Leasy's produkter da der er taget overpris for dem helt vildt... Derfor vil jeg gerne høre om i kender til steder som sælger deres computere finansieret over 12 måneder med 0 procent i rente. Indtilvidere har jeg funder computercity.dk som jeg har tænkt mig at besøge en af dagene...

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 28-11-06 23:28

Det kan godt være renten er lav, men at du skal betale gebyr for at betale hver måned og at det koster en bondegård i oprettelse. Jeg synes efterhånden det er slået fast en gang for alle at den billigste måde at låne penge på er via banken - prøv at høre hvad det egentlig koster at få en kassekredit.
Tag også prisen på computeren med i betragtning.
Jeg har selv købt en rigtig god bærbar via zitech´s restlager for utroligt små penge.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-06 23:47

At de kalder det rentefrit er jo kun et spil med ord.....

Over de 24 mdr kommer du til at betale ca. 1500 kr mere for varen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-06 23:48

Sorry 12 mdr = 1000 kr.... - men det er næsten værre

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 29-11-06 07:00

der er ingen steder du kan købe på afbetaling i 12 mdr. mindre eller mere uden at betale renter.
DET ER FUP OG SVINDEL dem der reklamere med det.
Du skal bare betale et gebyr og så bliver det det samme, men nej renter er fradragsberetiget på selvangivelsen, det er diverse gebyrer ikke.
SÅ PAS PÅ ALLE DE ANNONCER. Det gælder også hårde hvidevarer fra Skousen. De bruger også den reklame.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 29-11-06 09:16

Ja, rente, gebyr, stiftelsesomkostninger er jo kun ord som det er skrevet ovenfor (i forhold til Skat er der dog forskel selvom det ikke er en salgsparameter). Den billigste korttidsfinanciering du kan finde er iflg http://www.mybanker.dk/nyhedsbrev/Julekontosammenligning.pdf ved at købe på et Veko jule-kort i Fona (3% rabat hvilket udmunder i +2,6% ÅOP).
Bemærk, at på denne liste ligger Leasy ikke helt ringe, og dametøj kan du købe masser af med en negativ ÅOP (10% rabat på Veko julekonto). Årsagen er naturligvis som du selv har konstateret at dametøjsforretninger og Leasy har en urimelig høj avance. Jeg vil antage at man *også* kan konkludere at Fona har for høj avance.

Overordnet er konklusionen: Der er ingen vej udenom at lade sig lede af den samlede pris du kommer til at betale for netop den computer du vil have. Så kan de kalde det renter, 'spar 50%', røverkøb eller gebyrfrit. Det er *din* pris der er afgørende.

Hvad forresten med at udskyde købet i 6 måneder og klemme ballerne sammen økonomisk. Kan du klare en afbetaling til overpris over 12 mdr, så kan du nok med en ekstra indsats spare sammen til en rabatpris på den halve tid.

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 30-11-06 19:45

Jeg kan godt se at det er billigst at betale kontant og snakke med banken, men hvis banken ikke vil hjælpe lige pt. så vil jeg gerne benytte mig af "0% i 12 mdr." selvom der er nogle gebyrer forbundet med det. Fx ved ComputerCity's pris er 900kr ud af de lånte 12000 jo ikke det vilde når man tænker på at det er med oprettelse osv. Så det jeg leder efter er butikker med denne mulighed... Håber at I har nogle. Jeg kan desværre ikke bruge nogle af de ovennævnte svar.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-06 20:04

Det har jo ikke noget med forretningen at gøre......

Det er financieringsselskaber der låner dig pengene.....

Men du kan da selv udsøge dig et selskab

http://www.google.dk/search?hl=da&rls=GGLG,GGLG:2005-39,GGLG:da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=finansiering+rentefrit&spell=1

Kommentar
Fra : refi