/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Rollback program søges
Fra : molokyle
Vist : 494 gange
150 point
Dato : 23-11-06 19:05

Jeg leder efter et program som Deepfreeze : http://www.ccpro.dk/deepfreeze.htm

..men et som er freeware eller Opensource. Nogen der kender et sådant?

Altså et program hvor en standard opsætning kan gemmes og denne 'nulstilles' ved genstart af PC'en.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-11-06 19:56

Det nærmeste du kommer er sikkert MS eget program, alle programmer - tilbehør - systemværktøjer - guiden overførelse af filer og indstillinger.
Det nulstiller ikke sig selv automatisk, men simpel at bruge.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-11-06 21:12

Følge lige lidt med her - det ser interessant ud.
Niels Brok havde et lignende sytem med valg af officeudgaver ved opstart, og det tog ikke lang tid.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 150 point
Dato : 23-11-06 22:16
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-06 11:20

e.c -> Det system Niels Brock havde i tidernes morgen var skrevet af en af mine gamle klassekammerater på EDB skolen i Lyngby. Det hed 'Cleanexe' eller 'Kleenexe' så vidt jeg husker og var til DOS (Win31/Win33). Det var som du er inde på lynhurtigt hvilket skyldtes at datidens rollback kunne laves som en scanning af FAT op mod en database. Dermed kunne 'ukendte' FAT entries slettes og ændringer i 'kendte' entries blot geninstalleres vha. en simpel overskrivning.

stl_s -> Det ser ud som om, du har fat i noget der. Jeg skal bruge en uges tid til test og prototype opstilling, så vender jeg tilbage og afgør om det er løsningen. Programmet skal muligvis bruges på et computerværksted i forb. med Kofoeds Skole.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-11-06 12:26

Det var win 95 / 98 men hvilken FAT det var husker jeg ikke.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-06 14:17

e.c -> Så er det ikke det samme vi tænker på. Kleen.Exe blev udviklet i 1992

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 11:07

Ok. stl_s

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-12-06 16:43

Godt du kunne bruge det .

God weekend.