/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Mit vid? Min vid?
Fra : acilia
Vist : 1654 gange
50 point
Dato : 18-11-06 17:53

Hvad er korrekt?
Jeg vil jo mene at det hedder mit vid.
Men hvis det kommer af viden må det vel hedde min vid(en)?

kh Acilia

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 18-11-06 18:09

Mit vid. Hvorfor? Derfor.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 18-11-06 18:09

Det må hedde mit vid - Det hedder jo f.eks. folkeviddet.

Ikk' ?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 18-11-06 18:11

Jeg mener ikke, at det kommer af viden.

Vid er jo humoristisk sans - eller noget der ligner.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 18-11-06 18:13

Eller blot ren og skær humor

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 18-11-06 18:13

Jeg troede egentlig det hang sammen med viden. Men det betyder måske noget helt andet end jeg troede..

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 18-11-06 18:22

Jeg ville også sige "mit vid"

Citat
vid1 subst. -det
1. evne til at udtrykke sig på en klog, eftertænksom og vittig måde. · fra vid og sans ude af stand til tænke og handle fornuftigt, fx hvis man er skræmt. ! af fællesgermansk *wita-, *witja-, *witj@- 'bevidsthed, viden, fornuft' afl. af indoeuropæisk *wid-, *weid- 'vide, kende, se'

Men jeg kan ikke se nogen steder om det er korrekt at sige "mit vid"

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-11-06 19:02

Det hedder "min viden" men summen af din viden hedder "mit vid". Endnu en af de sjove ting ved det danske sprog. Hilsen AJ

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 18-11-06 19:05

Ja vores sprog har mange skægge finurligheder
Tak Ans for oversættelsen.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-11-06 19:44

Og hvor ved du så lige det fra lillearne. Er det noget du lige har hittet på, eller kan du henvise til noget der er mere troværdigt, end det du bare lige slynger ud

Kommentar
Fra : iah

Dato : 18-11-06 19:49

Citat
Det hedder "min viden" men summen af din viden hedder "mit vid". Endnu en af de sjove ting ved det danske sprog.
Hilsen AJ

Den er vist fra det ukendte overdrev hr. Jakobsen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-11-06 19:53

LOOL Det generer ikke den der jakobsen af fyre en historie af.... bare underholdningsværdien er ok

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 18-11-06 22:06

Nå så skal klumme og arne j igang igen. Det er underholdende for ny på kandu, men for de faste skribenter er det nok en plage.
mit lille bidrag er at arne j-s påstand, holder ikke en meter.
Hvor kommer det udtryk fra?

Bjørn

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-11-06 23:47

Ifølge Nudansk ordbog hedder det "et vid" viddet , findes ikke i flertalsform, gammelt fællesgermansk ord for forstand.

Så det hedder altså "mit vid".

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-11-06 23:48

Er I gået helt fra vid og sans ?

Det må være en vittighed

Navneordet 'vid':

Et vid, videt, flere vid, alle vid.

..som er afledt af verbet (at - )'vide':

At vide, jeg ved, jeg vidste, jeg har vidst, vid, vidende.

..samt;

Navneordet viden:

En viden, videnen, flere videner, alle videnerne.

Ikke at forveksle med:

Et vidne, vidnet, flere vidner, alle vidnerne.

Viden bruges f.eks. ifbm. tillægsord:

Viden, større viden, mest viden.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-11-06 23:50

Ps. det gør navnetordet vid også:

Vid, større/mere vid, mest vid.

....tror jeg nok?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-11-06 23:56

Pps. dova har nok ret i at der er 2 d'er i videt = viddet (medlydsfordobling) ------> jf. folkeviddet

Flertals form? Joda... EKS.

ubestemt: De gav alle udtryk for deres vid, da de samstemmende bla. bla. bla. ...

bestemt: Al vid kom til udtryk i romanens sidte afsnit, som ...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-11-06 00:02

Fra mit tidligere indlæg, som er et citat fra Nudansk Leksikon

Citat
vid subst. -det
1. evne til at udtrykke sig på en klog, eftertænksom og vittig måde. · fra vid og sans ude af stand til tænke og handle fornuftigt, fx hvis man er skræmt. ! af fællesgermansk *wita-, *witja-, *witj@- 'bevidsthed, viden, fornuft' afl. af indoeuropæisk *wid-, *weid- 'vide, kende, se'

så fremgår det at det staves vid ....... viddet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-11-06 00:14

Jepper ans.

Som udsagnsord/verbum eksisterer 'vid' kun i bydemåde.

Vid det er en ære. Dannebro at bære.

Som navneord/substantiv eksisterer 'vid' som ental ubestemt og i flertal; såvel ubestent som bestemt.

http://www.ci.kk.dk/skoler/ng/teachers/MB/Gram_Projekt/index.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-11-06 00:29

For at foregribe begivenhedernes gang og en længere akademisk diskussion mener jeg med flertalsformer af navneordet 'vid' det samme som f.eks. er tilfældet med navneordet 'slags':

En slags, slagsen, flere slags, alle slags.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-11-06 02:41

Det hedder altså "Dannebrog" bette Molo. Lær det!!!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-11-06 08:13

brog er et vist gammelt ord for dug.

Så jeg burde kunne huske denne lillle detalje, men vi er jo så glade for broer her i Dannevang

Se nu bare hvor gerne nogle (de ca. 5% af den danske befolkning, som vil få 'glæde' af dette initiativ + ca. 50% røvslikkere) vil have en GANG-bro tværs over Københavns havn. Så kan de 'fine' parkere deres bil i den 'fine' parkeringskælder ved Kvæsthusbroen og i deres 'fine' rober spadsere ad den 'fine' gangbro med udsigt til den 'fine' Amaliehave, når de skal til den 'fine' Opera ....i regn, slud, sne og blæst

Det tror jeg RIGTIGT meget på. Præcis som jeg tror på argumentet med at dette skulle skabe mindre trafik i indre København

Folk klapper og så kan Mærsk rejse sig endnu en skamstøtte for de penge, som skulle være kommet almenheden til gode i form af skatteindtægterne fra denne danmarks rigeste og 'fineste' borger

Folk VIL bedrages (..især hvis de samtidig får muligheden for at pukke lidt på Ritt & Bondam) !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-11-06 08:15

...og NEJ ....vi behøver ikke diskutere det her. Jeg SKULLE bare af med det

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : acilia

Dato : 19-11-06 10:05

Tak som altid
kh
Acilia

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-11-06 10:09

Mange ville betegne mit vid ...som vanvid

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-11-06 10:10

Selv tak

Nu blev der også blandet politik ind i det

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-11-06 10:16

Smalsnak er fristende

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-11-06 11:19

Godt nok kan genkendelsens glæde være dejlig, men Molo...... der er nogle gentagelser som er ulidelige at høre på. Spark lige til grammofonen, så den ikke kører i samme rille i det uendelige

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-11-06 14:47

....åh ha, Molo...........Har du kun een melodi på MP3'eren? Skal jeg også fortsætte med at gentage mig selv, med hvorvidt du gider lave noget? Imponerende at klaphatte som dig, er fuldstændig overbeviste om, at gentages en løgn tilstrækkelig mange gange, ophæves denne til en sandhed. Men læs seneste meningsmålinger Molo. Du er i undertal igen igen. Hende skolelæreren er der kun nogle få procent, der kan få øje på duer som statsminister. Gucci-Helle var noget bedre kørende. Og halvdelen af DK mener stadig at den bedste mand ved roret hedder Fogh. Skidt hva'?

Du var iøvrigt ved at føre dig frem med hvor rig du var blevet i "mursten". Hvorfor var det lige at det er mere acceptabelt at du bliver rig af andres penge, end at jeg bliver rig af penge jeg har tjent???

Hold kæft hvor er misundelse en ækel ting. Især når den udbredes af folk, der bare sidder på deres røv. Enhver er sin egen lykkes smed. Forstår du ikke den, så kig dig grundigt i spejlet! Det er selvbedrag vedblivende at give andre skylden for hvordan det iøvrigt går dig. Det er ualmindelig grimt ikke at acceptere at der bare er nogen der er dygtigere end dig.

Prøv at samle alle værdier ind. Fordel dem ligeligt blandt alle individer. Inden der er gået ti år, er alle værdier igen samlet på få hænder - de samme som før! Hvorfor? Fordi nogen mennesker har større iderigdom end andre. De tør tage en chance. De gider bestiller noget. De brænder for sagen.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-11-06 15:49

Det er samfundets skyld og så Hr. Møllers LOOOOOOOL

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-11-06 15:54

yearhh, og Ritt har aaaaaldrig skabt sig og givet anledning til at man skulle opfatte hende som magtbegærlig!

LOOOL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-11-06 18:42

3773 -> Jeg er fuldkommen græsk-katolsk om jeg er i 'mindretal', 'misundelig' eller ej

Jeg skriver sgu, hva' jeg mener !!!

Klumme -> Det er 'samfundets skyld' at Møller & Co. som resten af 'overklassen'...

...te'r sig præcis; som den har aller mest lyst til

..og det vil jeg altså os' ha' lov til (..at mene)

C.V. Jørgensen tekstcitater (stærkt) medtaget

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-11-06 21:36

Ja det ku' du tænke dig "hwa" Molo Endnu en diskussion, hvor du med vanlig hengivelse kunne kaste dig ud i en gang narcissistisk livsløgnsonani. Glem det din platugle LOOOOL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-11-06 21:49

For at citere 3773 ->
Citat
Og halvdelen af DK mener stadig at den bedste mand ved roret hedder Fogh. Skidt hva'?

JA !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-11-06 21:51

Gad vide hva' den 'anden' halvdel mener?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-11-06 09:02

Det er egentlig tordnende ligegyldigt Molo. Vi har demokrati, dvs flertallet bestemmer. Og flertallet peger på vores nuværende boss. At kun en lille håndfuld kan få øje på skolelærerens brugbarhed, gør jo så bare at hun ikke skal bestemme, hvor gerne hun end ville.

Godt vi har nogle med det go som herr Møller kan præstere. F.eks. Danfoss familien, Lego, Velux osv osv. Sæt de alle besad dit samfundssyn! Gyyyyys.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-11-06 10:10

Jeg er nu ikke imponeret over den siddende regerings evne til at tromle over halvdelen af befolkningen ved at føre populistisk fløjpolitik uden om de brede forlig. Det hedder nemlig ikke demokrati, men flertals diktatur. Ikke siden Estrups dage har der i folkestyret været en regering, som var så uvillig til at høre mindretallets stemme eller andre end egne udnævnte smagsdommere.

Ej heller er jeg stolt af bemeldte virksomheder, som hved enhver given lejlighed 'truer' med at flytte til udlandet, såfremt de ikke bliver tilgodeset med skatte særlovgivning eller befolkningen efterkommer deres virksomheds ønsker ved f.eks. EU afstemninger. For min skyld måtte de gerne daffe af til Indien, Litauen, Bangladesh, Kina eller hvor de nu ubesværet kan træde befokningen under fode. Bare det bli'r så langt væk som muligt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-11-06 10:39

Yes Molo, og hvem skal så "underholde" dig? Hvor er det liiiige pengene skal komme fra? Gu' er det da grimt at den siddende regering (præcis som den forrige) udøver flertalsdiktatur. Specielt når man tilhører minoriteterne og gerne vil have mere, men ikke vil yde en skid. Jeg synes da også det er væmmeligt jeg skal betale skat og moms. Og samtidig må se sparekniven svinge rundt i samfundet. Problemet er bare at vi i mange år har slæbt rundt på ulykkerne fra 60'erne, 70'erne og 80'erne hvor skiftende regering lod tingene sejle og bare lånte løs og skabte sig for andres penge. Nu er der ved at være grunker i kasseapparatet igen og straks flokkes gribbene om ådslet og kræver ind. At den siddende regering så holder måde, vel vidende at der kommer en ny dag imorgen, kan jeg da kun have respekt for. At du ikke har respekt for det, kommer ikke som nogen overraskelse. At du ikke har respekt for arbejdsgivere har du også tidligere givet klart udtryk for. At jeg ikke har noget der ligner respekt for dig og dine meninger har jeg også klart givet udtryk for.

Hvorfor var det lige at det var acceptabelt at du var blevet formuende for andre menneskers penge, medens jeg er en fæl kapitalist fordi jeg selv har skabt en opsparing?

Hvordan gik det med jobbet du blev "headhuntet" til? Fik du det? Er du rigtig lønmodtager nu?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-11-06 11:18

Så skal vi åbenbart til det IGEN:
Citat
Specielt når man tilhører minoriteterne og gerne vil have mere, men ikke vil yde en skid.

???

Et sådant postulat bliver altså ikke mere rigtigt af at blive gentaget

..og så kan vi ellers altid være uenige om det nu er regeringens politik eller alm. højkonjuktur, som gør, at du og jeg kan sidde på vores flade og tjene 100.000 kr. skattefrit i snit om året i form af friværdi

Jeg er desværre stadig på kontanthjælp, men arbejder 35 timer om ugen for den. Et ordinært arbejde til den ½ hyre uden udsigt til ferie, feriepenge, sygedagpenge osv. En såkaldt 'kontraktansættelse'. Det kalder man aktiveringsjob nu. Jeg betaler dog skat af min indkomst, som alle andre. (Så ..joeh, jeg er stadig en nasserøv i dine øjne ). Til gengæld er jeg stillet en fastansættelse i udsigt om ½ år. Årsagen til jeg trods gentagne interviews/jobsamtaler ikke fik stillingen var, at man havde fundet kandidater nok, som havde grønlandsk enten som modersmål eller 2. sprog. Jeg er dog blevet kørt i 'stilling' som arvtager til jobbet, såfremt en af de nyansatte skulle løbe 'sur' i det og fratræde. Indtil da arbejder jeg som frivillig i min sparsomme fritid.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-11-06 12:53

Citat
uden udsigt til ferie, feriepenge, sygedagpenge

Så laver du lige igen dit sædvanlige stunt, og fylder os med løgn. Du får ferie mens du er på kontanthjlæp - Du får kontanthjælp mens du afholder ferie - Du får kontanthjælp mens du er syg.

Fandme utroligt at du ikke selv kan "høre" hvor platuglet du er.

Og jobbet på Kofods skole...... De skulle da blot ha een ansøger foruden din, før du blev vraget. Der er da ingen arbejdsgiver, der frivilligt binder an med en ansættelse af nogen med din holdning.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-11-06 13:11

Det forstår jeg da ikke Molo. Du gentager dine løgne i håb om at de bliver ophævet til sandheder, hvorfor så ikke mine?

Så har du mærker i nakken efter et geværløb igen nu, kan jeg regne ud. Godt du gør dig fortjent til din hyre!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-11-06 13:57
Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-11-06 14:04

LOOOOOL

Hvem er det, der står i vandkanten LOL

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-11-06 14:12

Molo der leder efter arbejde. Du kan se han ser så søgende ud!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-11-06 17:47

Citat
Du får ferie mens du er på kontanthjælp

Nej, men 4 ugers aktiveringsfri årligt og er man heldig falder de over årsskiftet

Citat
Du får kontanthjælp mens du er syg.

Ja, hvis sygdommen er meldt i 'tide' (=samme dag/1. sygedag) og den på forlangende kan dokumenteres med lægeerklæring. Ellers mister man retten til kontanthjælp under sygdom og ved raskmelding kan der så i givet fald skulle ske en gentilmelding som ledig, med en deraf følgende periode på op til 1 måned før hjælpen kan udbetales.

Citat
Der er da ingen arbejdsgiver, der frivilligt binder an med en ansættelse af nogen med din holdning.

Vrøvl, jeg har aldrig andet end fået ros af mine arbejdsgivere og så længe jeg arbejder 'gratis' er der skam ingen som 'brokker' sig over at have mig ansat. Jeg har til gengæld heller ikke noget valg. Takker jeg selv nej? Så mister jeg ligeledes kontanthjælpen. Kald det bare frivillig tvang. Det gør vores beskæftigelsesminister selv. Søger jeg et arbejde? Så får jeg det ikke grundet i nogenlunde de argumenter I nævner: Jeg har jo aldrig haft et 'rigtigt' arbejde. Sært ik'? Catch 22.

Er platugle og løgnagtig virkelig det bedste I kan diske op med i en socialpolitisk debat. Forventer I respekt på dén konto? Hvor Herre bevare os. I sku' sgu prøve at lytte til jer selv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-11-06 17:51

..men billedet af 3 tapre og retskafne borgere som tromler alt og alle ned, er nu et udmærket billede fra samme dagblad: http://www.dixit.dk/media/julius_2006.jpg

..og de som ikke er med på vognen kan intet gøre.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-11-06 18:10

Vi kan da sagtens returnere til tidligere fægterier. Der skriges på arbejdskraft til at køre lastbiler og taxaer. Gratisaviserne mangler bude. Tankstationerne mangler folk til de kedelige vagter osv osv. Derudover skriges der på højtuddannet og kapabel arbejdskraft rundt i det offentlige, ikke mindst i IT-relaterede jobs. Men de ligger ikke nødvendigvis lige rundt om hjørnet. Og eventyret med at alle de opslåede stillinger er fiktion tror jeg ikke på. Det er der fandeme ikke nogen lokalpolitikere der tør spilde penge på.

Mht pengene - tja, du er jo ikke i aktivering altid, vel? Og vi har ikke borgerløn i DK, vel? Så mon ikke timelønnen for reelt udført arbejde i virkeligheden er vildt høj.

Mht Julius - jeg kan da vise dig et par gode hvor dine yndlingspolitikere fik hug, da de sad ved roret.

Løgnagtig - Hvorfor skulle jeg tro på hvad du siger?

Øgenavne - Tjaeee, jeg er jo en "idiot", ovenikøbet en nyttig een!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-11-06 18:11

...og hvor var det lige pengene skulle komme fra, når vi nu eksporterede en bunke af vores største arbejdsgivere???

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-11-06 18:23

Molo Ferie/sygdom

Citat
Nej, men 4 ugers aktiveringsfri årligt og er man heldig falder de over årsskiftet

Citat
Ja, hvis sygdommen er meldt i 'tide' (=samme dag/1. sygedag) og den på forlangende kan dokumenteres med lægeerklæring. Ellers mister man retten til kontanthjælp under sygdom og ved raskmelding kan der så i givet fald skulle ske en gentilmelding som ledig, med en deraf følgende periode på op til 1 måned før hjælpen kan udbetales.

Så er det jo godt, at du ikke er i aktivering året rundt.

Du tager da både til Århus og omegn, Amager Strand og på fisketure, når du ikke er i aktivering, men det er måske ikke ferie, fordi det ligger i den periode, hvor du ikke er i aktivering.

Citat
Søger jeg et arbejde? Så får jeg det ikke grundet i nogenlunde de argumenter I nævner: Jeg har jo aldrig haft et 'rigtigt' arbejde.

Er det så ved at gå op for dig. at du ikke uden videre kan få dig et job.

Jeg forstår de arbejdsgivere, du har jo ikke i 28 år vist viljen til at ha'/få et job. Du har stillet betingelser, men hvem er det nu lige du har stillet de betingelser for. Er det ikke dig selv.

Citat
Søger jeg et arbejde?

Det skal du jo gøre for at få din kontanthjælp "længere er den ikke"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-11-06 18:39

Citat
socialpolitisk debat

LOOOOOL Det er lææææænge og maaaange tråde siden den sluttede

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-11-06 19:20

Ans ->
Citat
Så er det jo godt, at du ikke er i aktivering året rundt.

Det er jeg de-facto idet at man skal kunne dokumentere at være aktiv arbejdsøgende undtagen disse 4 uger. Er man ikke aktiveret? Skal man altså bruge 35 timer om ugen på jobsøgning.

Det er vist længe siden du har siddet ved 'disken' ans. Idag har en sagbehandler i socialformidlingen intet med beskæftigelse og ubetaling af hjælp at gøre, men skal udelukkende tage sig af klienternes sociale problemer og ansøgninger om enkeltydelser. Jobcentrets sagsbehandlere (AF) skal formidle arbejde og sagsbehandlerne i Udbetalings afd. (..ligeledes AF) afgøre sager om berettigelse til ...ja: Udbetaling af hjælpen.

Politisk topstyring har gjort at de er presset til at sørge for at INGEN snyder sig til til UBERETTIGET hjælp. Dvs. at modtager en borger kontanthjælp nu om dage er der GARANTI for at vedkommende overholder gældende regler og dermed ikke kan klandres for egen skyld i ledighed. I modsat fald er der tale om et strafbart forhold, som sanktioneres. Derfor er det decideret latterligt, når man kalder ledige: Nasserøve, arbejdssky mm.

Jeg vil dermed mene, at min ledighed ikke længere er mit ansvar, men arbejdsgiveren som ikke vil ansætte mig. Jeg overholder ALLE forpligtigelser i forhold til at modtage kontanthjælp og søger alle job, jeg er kvalificeret og egnet til at bestride.

Citat
Du tager da både til Århus og omegn, Amager Strand og på fisketure, når du ikke er i aktivering, men det er måske ikke ferie, fordi det ligger i den periode, hvor du ikke er i aktivering.

Sjovt nok er disse 'ferier' som du kalder dem lagt i week-end'erne, hvor jeg gætter på at hovedparten af befolkningen også holder fri. Det giver loven nemlig en ret til.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-11-06 19:32

Citat
Jeg vil dermed mene, at min ledighed ikke længere er mit ansvar, men arbejdsgiveren som ikke vil ansætte mig.

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Hold kæft den er go'. Du er hylende morsom Molo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-11-06 19:48

Jeg kan nu ikke se det sjove i at sende 3-4 ansøgninger om ugen og få afslag på dem alle. Kun for at blive skudt i skoene, at det er min egen skyld jeg er uden job

Men jeg kan som sidst vi diskuterede dette læse mig til at I mener; når arbejdsgiveren ikke kan/vil bruge min arbejdskraft, hvis det skal ske på alm. lønmodtagervilkår, så er jeg ansvarlig for dette?

Med hvilken begrundelse?

At jeg ikke har haft et arbejde!

Det er jo dét I udviser forståelse for hos arbejdsgiveren og det er dermed MIN skyld, at jeg ikke kan blive ansat og komme i arbejde.

Hvilket i mine øren lyder HELT logisk

</KNOLD&TOT>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-11-06 19:55

Der er på det sidste skrevet rigtigt meget af de folk som arbejder med AF sagerne til dagligt, om at det er endog meget svært at få ledige med mere end 10 års ledighed i arbejde, uanset matchgruppe. Har man gået ledig så længe er det den gennerelle opfattelse, at så er man nok heller ikke er noget værd som arbejdskraft længere.

Det kan/vil jeg ikke skrive under på ...men den opfattelse I lægger for dagen og deler med arbejdsgiverne.

Skide motiverende

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-11-06 20:36

Citat
Er man ikke aktiveret? Skal man altså bruge 35 timer om ugen på jobsøgning.

Citat
Jeg kan nu ikke se det sjove i at sende 3-4 ansøgninger om ugen og få afslag på dem alle.

Søg et job, som du kan bestride. Du bruger jo heller ikke 35 timer om ugen på at søge/sende 3-4 ansøgninger. Resten af tiden er jo ferie.

Du har ret i at jeg ikke mere sidder bag "disken" på Vesterbro, men for at få sin kontanthjælp udbetalt, som arbejdsledig, skal man være jobsøgende.

Ingen jobsøgning = ingen kontanthjælp.

Du har det hårdt med de 3 - 4 ansøgninger om ugen, som du selv skal skrive.

Hvorfor tager du ikke imod den førtidspension, som du 2 gange er blevet tilbudt?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-11-06 21:23

Citat
Du bruger jo heller ikke 35 timer om ugen på at søge/sende 3-4 ansøgninger. Resten af tiden er jo ferie.

Jeg arbejder 35 timer om ugen for min kontanthjælp OG sender 3-4 ansøgninger om ugen ...tungnemme!

I de perioder i år jeg ikke har 'arbejdet' har jeg enten været på jobsøgningskursus (fucking 16 uger fra 9.00 til 15.00 med coaches, AF sagsbehandlere, psykologer og hele balladen) eller været sygemeldt. Jeg har ikke haft ferie siden november sidste år.

ans -> Pensionstilbuddet står ikke længere ved magt. Vi har fået ny regering siden tilbudet blev fremsat.

Jeg søger job jeg kan bestride. Alt andet ville være tåbeligt. Jeg har fået afslag på ansøgninger i alt lige fra ældrepleje, kantinemedarbejder, butiksansat, gårdmand/vicevært og til netværks-, onsite-, helpdisk- supporter, webprogrammør, samt socialarbejder.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-11-06 21:34

Egentlig tankevækkende hvor mange personer jeg har holdt beskæftiget på det dersens intense 4 mdrs. jobsøgningsforløb uden at al denne ekspertice har hjulpet mig en prut nærmere et arbejde.

Det er sgu de færreste jeg ellers kender, som slipper adsted med; ikke at levere de resultater de er ansat til og bliver betalt for at opnå, uden at blive fyret. Det kan UMULIGT være disse mennesker som er inkompetente, ej heller de firmaer som de skal formidle arbejdet til's vrangvillighed, men UDELUKKENDE klienten (læs; MOLO's) fejl. Dermed er et ANSVAR placeret og de kan beklage sig videre over de ugidelige ledige og beholde deres lukrative job.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-11-06 21:43

Citat
Jeg har ikke haft ferie siden november sidste år.

Du har da ikke været i aktivering eller deltaget i kursus uafbrudt det sidste år.

Mht. dit tidligere pensionstilbud, så glem ikke, at det var dig, der sagde nej. Håndtasken har ikke mere magt

Molo, du har det, som du selv vil ha' det. Det kan der ikke ændres på. Glæd dig over, at du kun skulle deltage i en generalforsamling/andelsboligforeningen i 2 timer for at blive 200.000 kr. rigere, men til gengæld måtte du love ikke at ryge i vaskerummet LOOOL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-11-06 21:49

Endnu mere tankevækkende at de største brokrøve, tudemarier og klynketanter og grædebøsser er de som sidder med deres på det tørre og beklager sig over:

1.) At de skal betale skat.
2.) At de får stress.
3.) At de ikke får ordentlig offentlig service.
4.) At de pga. af deres arbejde ikke har tid til deres børn og ældre familiemedlemmer.
5.) At der ikke er parkeringspladser nok.
6.) At afgifter på forbrugsgoder som biler er for høje.
7.) At rygere koster samfundet 4,6 millarder om året (..uanset rygerne bidrager med indtægter på ikke under 10 millarder årligt i told/afgifter.)
8.) At de ikke må få en gangbro til Operaen (...OG se ad. 5 : Et parkeringhus selvfølgelig)
9.) At bensinpriserne er for høje.
10.) Sidst men ikke mindst: At kontanthjælpen er for høj og de ledige ikke gider tage anvist arbejde da det ikke kan 'betale' sig *LOL*

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-11-06 22:05

Jamen Molo, så glæd dig over at du ikke er en af dem

godt Molo og god tur til Århus og omegn.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-11-06 22:13

Tak ans og sinilluarit

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-11-06 15:27

Citat
Endnu mere tankevækkende at de største brokrøve, tudemarier og klynketanter og grædebøsser er de som sidder med deres på det tørre og beklager sig over:
siger du!

Sig mig har du slået hovedet eller blandet noget ekstra slemt i tobakken? Det største brokhovede her er sgu da klart dig! Vi sidder sgu ikke og ynker os selv fordi vi bliver flået i skat osv osv. Du derimod, bruger enhver lejlighed til at gylpe at dit pis om social uretfærdig op. Og du klager og vræler om hvor slemt det er at blive sat til at lave noget for de penge du får, og hvor uretfærdig det er du ikke får mere osv osv. Samtidig bruger du en hulens tid på at give herr Møller skylden for Pompeji, 11. september, Hiroshima osv osv.

Og for at kæden helt skal falde af, er det alle andre end Molo's skyld, at Molo intet job har!?!?!?!?!?!?

Something is very rotten. Men som jeg har skrevet til dig tidligere. Det kunne være det var galt med attituderne. Hvis du opfører og agiterer overfor en arbejdsgiver, som du gør her, forstår jeg godt at ingen vil have dig. Ellers er vi jo henne ved at du enten ser ud af helvede til eller lugter skrækkeligt. Ellers ser jeg ikke nogen grund til at du ikke skulle kunne feje gården bag boligblokken. Jeg vil dog medgive dig een ting Molo. AF systemet trænger klart til en opstramning. Du burde for længst være sat til at lave noget. En eller anden burde have et gevaldigt spark i røven, for ikke at have losset dig igang for længe siden. Men meget pardon, det virker nu altså heller ikke som om du er interesseret. Du er gennemsyret negativ og træls i din opfattelse af arbejdsgivere. Når det stikker dig, kan man "høre" Ole Sohn fra han velmagstdage. Og det dutter ikke Molo. Ingen arbejdsgiver er interesseret i at ansætte en ballademager. Du har selv bragt fortiden på banen her på kandu. Er det slettet, eller står det på straffeattesten? Ellers har du også en forklaring der!

...og hvis du virkelig og oprigtigt ville have dig et rigtigt job, så kan jeg fandeme ikke forstå hvorfor DU ikke kan pendle! Ok, du vil ikke flytte, men der findes sgu da tog og busser.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-11-06 11:11

3773 -> Hvordan du synes jeg 'lyder', 'opfører mig', agiterer', 'er interresseret i' osv. er alt noget som DU tolker ud fra den sparsomme viden du har om mig som person og set i lyset af den måde DU opfatter verdnen. Det er næppe nogen enegyldig eller 'sandfærdig' udlæggelse af virkeligheden andet end, hvorledes den opleves af dig og i forhold til hvorledes du lever dit liv.

Jeg beder ikke om din eller andres mening om min person eller mit liv.

Der er forskel på at diskutere social- og beskæftigelses politik og så at give en persons (Molo's)menneskelige egenskaber sociale karakterer og tillægge denne person motiver, som er gætværk og grebet ud af den blå luft. Det kunne være kønt om man f.eks. under en folketingsdebat skulle til at grave i og diskutere politikernes helt personlige motiver, frem for at debatere emnet.

Ps. Jeg har ren straffeattest og har haft det i mange mange år.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-11-06 17:53

Du læser som vanligt kun det halve og får det ud af det du ønsker!

Jeg skriver netop: HVIS DU OPFØRER OG AGITERER...........SOM DU GØR HER

Hvis du ikke ønsker dit liv endevendt, hvorfor fremlægger du det så på kandu?

....og nu flyver du på mine fortolkninger, fordi jeg angriber dine fortolkninger!!!!!

LOOOL

Rart med straffeattesten, så er det da ikke en forhindring!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-11-06 18:46

..mit 'liv' & 'gerning' er for størstedelens vekommende blevet fremlagt, som respons/svar på enten direkte spørgmål eller for at tilbagevise gætværk som f.eks. :

(Molo) ..klager og vræler om hvor slemt det er at blive sat til at lave noget for de penge du får

Jeg har skam intet imod at arbejde. (..måske derfor jeg er værdsat som kollega?)

Næeh.. men jeg kan nemt nævne eksempler på, hvem som 'klager og vræler' over at jeg ikke 'arbejder', men kun er 'aktiveret' 35 timer om ugen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-11-06 20:47

Citat
mit 'liv' & 'gerning' er for størstedelens vekommende blevet fremlagt, som respons/svar på enten direkte spørgmål eller for at tilbagevise gætværk som f.eks.

Molo Molo det er jo ikke rigtigt.

Du har jo selv oprettet "klynketråde" svaret i spørgsmål, hvor dit privatliv har været uvedkommende for "tråden", men frem skulle det.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-11-06 21:15

At I gider blive ved.

Molo er og blir ekshibitionist, og han vælter sig rundt på gulvet i fryd over, at nogen orker/gider at blive ved at tale om ham - lidt kvalmt i mine øjne........altså hans ekshibitionisme

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-11-06 21:39

I lige måde Klumme

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-11-06 21:40

Ja, at du også gider blive ved

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-11-06 21:43

Det er noget andet LOOOL

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-11-06 21:45

Nå nå nå er der forskel på brugerne LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-11-06 21:58

Ja det syns jeg...... mener du da ikke det?? Altså på så mange måder....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-11-06 22:06

Jo LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-06 11:01

Små venner i den danske sommer: Hør nu lige...

Jeg afgav en kommentar om mit syn på mudderkastningen omkring gangbro og parkeringshus ved Københavns Havn.

Pga. af dette skal jeg om mine synspunkter hives gennem sølet, fordi jeg er ledig på kontanthjælp.

Er dette noget et normalt tænkende menneske lader sig sidde overhørigt?

Tro om!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-11-06 11:10

Nu våser du igen igen. Diskussionen startede med noget helt andet, indtil DU gik i krig med dit gylp med broen. DU bragte den bro på bane. Det er der problemerne er startet de sidste par gange bette Molo. En kandu spørger om noget i øst, DU drejer det over i vest. Og så er øksen faldet promte de sidste par gange. Jeg synes ikke dit røde propaganda skal stå uimodsagt gang på gang. Du husker ganske simpelt for dårligt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-06 11:54

Min kommentar: http://www.kandu.dk/spg96627.aspx#1048885

Din kommentar: http://www.kandu.dk/spg96627.aspx#1049250

Citat
Skal jeg også fortsætte med at gentage mig selv, med hvorvidt du gider lave noget? Imponerende at klaphatte som dig, er fuldstændig overbeviste om, at gentages en løgn tilstrækkelig mange gange, ophæves denne til en sandhed.
.
Især når den udbredes af folk, der bare sidder på deres røv.

Meget relevant kommentar i forhold til emnet: bro, parkeringskælder og Mærsk.

Selv klaphat

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-06 12:00

For dig 3773 handler det ikke om at føre en meningsfuld debat om et emne med mig, men alene om at nedgøre min person og det liv jeg lever. Hvis det morer dig og giver dig indhold i tilværelsen?
Så velbekomme

Små mennesker går i små sko ...og nogen endda i så små, at skoen trykker voldsomt.
(..undtagen hos Klumme. Han går i sandaler )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-06 12:08

Hvis du virkelig mener at har man intet arbejde bør man heller ikke blande sig i den offentlige debat, have egne meninger og give udtryk for disse. Dvs. deltage i det politiske liv på lige vilkår med alle andre borgere i dette land?

Så er det sandelig dig som bør finde nye græsgange at brække dig i. Smut du bare en tur til Syrien og slå dig ned der. Så er du sikret at ingen andre end magthaverne kommer til orde

Er du heldig, så kan også du ansætte et par 'slaver' til en uanstændig løn.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-11-06 12:23

Du er en klovn Molo. Du starter ved enhver lejlighed dit gylp mod de onde arbejdsgivere og især herr Møller. I disse personager ser du en personificering af alt hvad der nu har ramt dig af ulykker og modgang. Vi skal så underholdes med hvor uendelig dygtig og begavet du er. Når så nogen rækker fingeren op og siger du altså også selv har et ansvar for dit liv, tilbagevises dette igen med at førbemeldte personager nærmest personlig gør alt hvad der står i deres magt for at genere dig. Måske er jeg bare ved at være lidt irriteret over at alt hvad du blander dig i, lige skal iblandes et snert til herr Møller, arbejdsgiverne eller systemet sådan i almindelighed. Når så du modsiges ryger vi ud i uendelige søforklaringer om hvad man skal og bør lave.

Du tror ikke det var dig der burde emigrere? Husk på vores politikere duer ikke (kun hende der er 4% der tror på), vores sagsbehandlere er skurke, arbejdsgiverne uhæderlige og forbryderiske, arbejdstagerne nyttige idioter. Er det ikke noget med at Albanien har et politisk system der passer dig, men socialhjælpen er måske ikke så stor dernede?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-11-06 13:16

..og for nu at forsætte din metodik med at "snakke" med mig selv, så kan man få hvad man vil ud af citater vha sakseri. Der er du igen en klovn og dine forsøg på at forvrænge det skrevne ved at tage enkelte sætninger ud af helheden fortæller atter hvilken type debattør du er. Det mest uhyggelige er sgu godt nok at du selv tror på det ævl du skriver. Højere oppe skriver du desuden du er en afholdt "kollega"! Gad vide om du også er en afholdt "ansat"? Men dit åbenlyse had til systemet og især arbejdsgiverne har jo åbernbart givet de ønskede resultater - mht ansættelse!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-06 14:11

Prøv nu at lytte til dig selv og drag en konklussion ud af dine udtalelser:
Citat
Du er en klovn Molo. Du starter ved enhver lejlighed dit gylp mod de onde arbejdsgivere og især herr Møller.

Dvs. at min mening om Mærsk betyder at jeg er en 'klovn'. Klovn er et stærkt nedsættende ord at bruge om en person.

Jeg skriver mine tanker om den igangværende politiske debat og dette bliver kaldt for 'gylp'. Gylp er et stærk nedsættende ord om verbale og lekturelle ytringer.

...hvis ikke selv du finder 'tonen' i dine argumenter stærkt nedsættende og farvet at dine manglende evner til at føre en ligeværdig debat? Så var det måske en idé med et kursus i retorik og alm. netikette.

Et i den grad ubehageligt og nedsættende sprog som dit, kan jeg bestemt ikke tage alvorligt og ad notam. Præcis som da en hvis Hr. AJ debuterer: Som en elefant i en glasbutik.

Jeg kan respektere (..men ikke billige ) dine meninger om 'samfundets bundskrab' og hvad du ellers har kaldt det gennem tiden, men at forfalde til direkte ubehageligheder og insinuationer ( ..hved du hvad ordet betyder? Så det ikke som sidst af dig; blev forvekslet med ordet injurier?) er under lavmålet.

Det er dog med stor moro at jeg læser dine forsøg på at lyde som en indigneret samfundsstøtte

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 24-11-06 14:57

det er osse med stor moro jeg følger med i dine eskapader molekyle.

den sjoveste er du den her

Fra : molokyle

Dato : 21-11-06 19:20 Jeg vil dermed mene, at min ledighed ikke længere er mit ansvar, men arbejdsgiveren som ikke vil ansætte mig.

fasag x 100

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-11-06 15:03

Jeg skal gerne gentage mig selv. Du er en klovn! Du kan dårligt huske hvad du selv skriver, eller rettere du kan IKKE huske hvad du selv skriver! Korttidshukommelsen må være rimelig ringe. Med hensyn til nedsættende bemærkninger, afholder du dig ikke selv for ord som idioter og lignende yndigheder. Derudover sætter du undertegnede + et par kanduer i bås med DF og hvad du nu ellers har fantasi til. Senest kun jeg se jeg kunne få en fremtid som slave-holder i Syrien. Ret godt gået Molo. Fordi jeg mener du for længst burde have skaffet dig et job, er jeg pludselig slave-holder og vil i bedste fald underbetale folk! Jotak herr lærer, insinuationer og injurier trives fint her. Men det havde du måske også glemt?

Mht samfundsstøtte kan jeg i det mindste prale med 26 års uafbrudt ansættelse og dermed skattebetaling. Du kan prale med ikke at have haft ansættelse noget steds uden "hjælp" i 28 år. Ikke at det er en komkurrence i hvem der støtter hvad mest.

Jeg har intet imod en debat, men finder det ret lamt at ved hver eneste lejlighed har du een plade, indeholdenede numrene:

1. Molo ulykker forvoldt af andre
2. Mærsk - Danmarks største skurk
4. Arbejdsgivere - en ulykke for samfundet
5. Arbejdsgivere - bedragere og svindlere (live)
6. Molo for for lidt i offentlige ydelser
7. Den siddende regering bærer skylden for alle ulykker

Som Klumme så rammende skrev. Det kunne være at side 2 på pladen indeholdt nogle bedre numre! De andre numre har vi hørt temmelig mange gange. Den eneste ændring der er sket, er at nu får du bank den anden vej.

Ligesåvel som at du påberåber dig retten til at have din egen mening, har jeg min. Og jeg er ret rystende ligeglad med hvad du mener. Du er kun ord og 0 handling. Du betyder mindre end ingenting i min verden. Du har valgt den plads du har og på trods af alle dine fine ord ligger min respekt for dig og dine meninger nærmest under nulpunktet. At jeg "tiltaler" dig nedsættende, er nok af den simple årsag at jeg ikke bryder mig om det billede jeg får af dig her på kandu. Og ingen tvivl om at jeg heller ikke ville kunne lide dig, om jeg mødte dig "live". Dine holdninger og livsanskuelser er mig dybt imod.

Godt du morer dig, det er skam helt gensidigt. Jeg finder dine ytringer og påstande ret morsomme og nogenlunde på linie med science fiction. Iøvrigt imponerende som du evner at skifte mellem direkte fornærmelse og "finere" retorik. Utroligt at et menneske med dit imponerende vid (ganske a propos) ikke kan bruges på arbejdsmarkedet!

LOOOOL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-06 15:37

Næeh... jeg holder mig skam ikke tilbage hvad mishagsytringer anbelanger:

Man skal hyle med de ulve man er iblandt!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-11-06 15:46

Der kan du bare se!

Du opfatter mig som en nyttig idiot, DF'er, slaveholder osv

Jeg omfatter dig som en alkoholisk, hashrygende nasserøv der ikke gider lave noget.

Ergo bliver vi nok aldrig gode venner.

Hopper af her. Yderligere debat med dig er formålsløst.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-06 19:55

..og Knete forstår ikke ordet 'derfor'

ans -> Så vidt jeg husker korrekt, så var årsagen til jeg oprettede disse såkaldte 'klynketråde' vist oprindeligt; fordi debatørerne i de andre tråde, hvor jeg skulle gøres opmærksom på at jeg var et slet menneske med de forkerte meninger, havde en kedelig uvane med at blackliste deltagerne

3773 -> Hop du bare ...i havet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-06 19:57

Undskyld Knete det er ordet 'dermed' du har det svært med.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-11-06 20:11

Molo

Klynketrådene startede lang tid før det var muligt at blackliste.

Så du husker ikke korrekt.

Men fjerner fluebenet fra denne tråd, du har fået opmærksomhed nok i denne omgang

I en tråd hvor spørgsmålet var

Citat
Hvad er korrekt?
Jeg vil jo mene at det hedder mit vid.
Men hvis det kommer af viden må det vel hedde min vid(en)?

men du ændrede det til din politiske holdning.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-06 20:30

Ja: Uha da da... seriøs smalltalk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-06 20:36

...endda efter jeg havde fastslået: http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=96627#1048886

, således at spørgeren ik' blev 'forstyrret' unødigt i sit ellers seriøse spørgsmål

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 25-11-06 00:41

joooh så mænd ved jeg hvad både "derfor" og "dermed" betyder. jeg ved ox hvad du selv tror du har i løgposerne. Du tror du har naftalinkugler i dem,,,, men det eneste der er at finde i dine sure løgposer,tror jeg, er dit kæmpe ego

sørgeligt nok så er der ingen mening i at diskutere med dig. det oplevede jeg for længe siden,da du gjorde hele kandu bekendt med,at du ikke har haft et ordinært arbejde i hele dit arbejdsliv (28 år) jeg forstår som det første slet ikke hvorfor du slår det så stort opt? jeg vil ikke selv være speciel stolt,hvis det var mig,og slet ikke i disse tider,hvor de arbejdsløse er meget synlige,fordi der er mangel på arbejdskraft. dernæst forstår jeg ikke,at du ikke kunne forudse at det er klart nogen vil tænke "han må da mindst være multihandicappet,eller nowet, siden han aldrig har haft et arbejde",,,,det synes jeg egentlig er logisk at tænke og ox at det i orden at stille sig kritisk over for,hvorfor i al verden du ikke har kunnet finde et job i hele dit arbejdsliv ?,,,,
når du end da samtidigt med diskuterer med udgangspunkt i at det er synd for dem,der ikke tjener lige så meget som naboen og ud fra den forskruede tankegang, at du bliver fattigere af at andre har succes,så er det omsonst at "tale" med dig,,,

jeg tror vi alle kender helt raske mennesker,som bare hellere vil bruge deres tid på fritidssysler og hobbies,end på at gå på arbejde ? Jeg kender ikke mindre end 4,så det er slet ikke så sjældent et fænomen.forskellen er bare,at ingen af de 4,går rundt og er mavesur på AP møller,og føler det er uretfærdigt at der er en stor indkomstforskel mellem Ap møllers foretagende og på deres klejner fra det offentlig,,,,,De er der imod ærlig omkring deres dovenskab

og stadig molekyle,så er det her fra dig Dato : 21-11-06 19:20 Jeg vil dermed mene, at min ledighed ikke længere er mit ansvar, men arbejdsgiveren som ikke vil ansætte mig.

en ansvarsfraskrivelse af dimensioner,,,,,,, (((())))

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-11-06 10:53

Hai Knete.

Sjovt som du evnede at dukke op på fjerdedagen efter spørgsmålet var lukket. Var det for at diskutere mit vid, gangbro i Københavns Havn eller var det mon fordi du øjnede chancen for endnu engang at mænge dig 'med de rigtige meninger' og deltage i en kollektiv 'logik' som går ud på, at hvis man ikke får ansættelse på de ansøgninger man afsender er det nok fordi man er dum, dvask og doven.

Du falde i den grøft som andre, hvor gætværk bli'r til sandhed. Jeg har aldrig udtrykt misundelse over for folk som tjener mere end gennemsnittet. Ej heller har jeg ønske om at bruge min såkaldte 'fritid' til at dangdere den med andre sysler end arbejde. Alligevel fremturer du med min dovenskab (..har du lyst at bytte job?), at jeg bruger Mærsk som 'syndebuk' for min situation (..hvilket jeg heller aldrig har postuleret) og afleverer friskt dårlige vittigheder om mine forplantningsorganer.

Hvis du fulgte bare en smule med er det netop kommet frem at der en ansættelsesstop i det offentlige. Sjovt nok er det derfor jeg er 'aktiveret' i det offentlige: De kan ikke få anden arbejdskraft til at fjerne arbejdspuklerne end 'kvalificerede' ledige på kontanthjælp. Ansættelsestoppet har stået på et stykke tid som resultat af et politisk ønske om mere service for de samme resourcer, men det er bare ikke blevet kommunikeret ud til offentligheden før nu: http://politiken.dk/indland/article204425.ece

Citat
Københavns Kommune, som har ansvaret for at opstille og installere computerne på de Københavnske Folkeskoler, begrunder den lange ventetid med ressourcemangel og ansættelsesstop.

Jeg er uddannet datamatiker mm., så det var måske en idé om den offentlige arbejdsgiver fik fingeren ud og fik ansat mig, så der kunne komme en løsning på problemet? Desværre er det en problematik jeg kender alt for godt: Vi kan ikke får kvalificerede folk eller rettere; vi har ikke råd at ansætte dem, men du skal være velkommen til at give en hånd med for din kontanthjælp. Du har jo kvalifikationerne og det ville være en skam om de skulle gå til spilde, når nu du er ledig og vi har brug for flere hænder. For en sikkerheds skyld nævner jeg atter at jeg i lange perioder har været beskæftiget inden for offentlig IT siden 1995.

Bortset fra dét er det jo dig som har en forskruet tankegang og ikke magter at læse mine indlæg indenad.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 04:25

Laaaaang tavshed

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 04:27

Juhuuu............... Knete der ER gået 5 dage ......igen

..så kom du bare med mere vrøvl !

</KEDER MIG>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 04:39

Du havde ellers tid nok at logge på hér:

Citat
Seneste login : 28-11-2006

Platugle og bagsnakker

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-12-06 08:55

Nå så skal vi til igen at være modbydelige, hva' Molo?

Du er en klovn!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-12-06 09:03

Hvis du havde et job, var det ikke sikkert du kedede dig så meget!

LOOOOOL

Science fiction, hva'?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 10:45

3773 -> Go' dag til dig også

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-12-06 10:48

-> og i lige måde til dig Molo (altså med hensyn til at hoppe i havnen)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 10:58

..jeg har lige regnet på hvad det koster i tid og penge at pendle til Horsens/Retur fra Amager:

9 timers transport dagligt og 2.500 - 4.500 kr. pr. måned (valg mellem billigste bus og tog).

Jeg tror på der er rigtig mange som laver dette 'nummer' for at få et job til 18.000 før skat pr. mdr.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 11:01

Havnen? Der må man ikke dumpe affald. Jeg skrev havet ...jeg ville nok vælge internationalt farvand, hvis jeg var dig.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-12-06 11:03

Jeg tror slet ikke Horsensianerne gider have dig. De har rigeligt med subjekter, uden at behøve at importere dem. Iøvrigt holder man mest af nyttige idioter herovre i Jylland.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-12-06 11:04

Har du søgt i cirkusbygningen. Tror du ikke de mangler en pauseklovn? LOOOL

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-12-06 11:07

http://www.jobindex.dk/cgi/jobsearch.cgi?subs=1&zipcodes=centrum&q=

en skam at de fleste er fiktive. Der er eller 2030 jobs opslået ledige i kbhvn centrum

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 11:16

Citat
Jeg tror slet ikke Horsensianerne gider have dig. De har rigeligt med subjekter, uden at behøve at importere dem.

Nåeh... det må være i Horsens du bor

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-12-06 11:20

Som vanligt tager du fuldkommen og aldeles fejl.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 11:20

Nu vil jeg gå i seng ...heldigt at man kan afspadsere 'overarbejde' af det 'arbejde' man ikke har

..men Knete vækker mig nok om en 4-5 dage

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-12-06 11:22

...på den anden side set. Lad være med at søge i cirkusbygningen. Jeg tror ikke folk gider alle de der repriser og genudsendelser.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 01-12-06 17:41

hvad prøver at bevise her molekyle?

Citat
Platugle og bagsnakker

At jeg ikke har haft den fornødne tid til at gå i dialog med dig,gør du straks til et issue at jeg er en platugle og en bagsnakker.

jeg står skam ved hvad jeg har skrevet,og synes stadig du er en mand med et ikke særligt tiltrækkende ego. du er meget kort sagt,for selvfed og for stort et brokkehoved til at jeg overhovedet kan tage dig seriøs

Citat
Jeg har aldrig udtrykt misundelse over for folk som tjener mere end gennemsnittet.

jo det har du,,,,,,jeg har flere steder set,at du ytrer misundelse over for de polske udbringere af gratisavisen,fordi de har en skattefordel i og med de betaler en lavere skat end du skulle have gjort,hvis ellers du gad bevæge din sløve røv ud med aviser,,,,
du glemmer bare behændigt,at de polske udbringere af avisen er blevet tilbudt jobbet, fordi DU og andre nasserøve ikke har gidet tage jobbet,,,,,,,,,,,

du er og bliver en hængerøv med løgposerne fuld af intet andet end dit kæmpe ego

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 01-12-06 17:46

for min skyld kan du sku selv hoppe i havnen,,,,

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 21:16

Jeg mener bare ...at det ikke er første gang du stikke tomaten frem for med andre i flok prøve; at latterliggøre mig i stedet for at debatere et politisk spørgsmål, men udelukkende går efter min person: http://www.kandu.dk/spg96627.aspx#1051417

..og du vrøvler:

Citat
har aldrig udtrykt misundelse over for folk som tjener mere end gennemsnittet.

jo det har du,,,,,,jeg har flere steder set,at du ytrer misundelse over for de polske udbringere af gratisavisen,fordi de har en skattefordel i og med de betaler en lavere skat end du skulle have gjort,hvis ellers du gad bevæge din sløve røv ud med aviser,,,,

Hvis dét at gøre opmærksom på en uretfærdig sammenligning/sammenblanding i pressen af danske lønninger og polske gæstearbejderes skattefri ditto, er at være misundelig? Så har du dælme et problem med realitetssansen og er derfor ikke værd at spilde krudt på

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 02-12-06 02:21

selvom du ikke selv er værd at spilde krudt på,så havde du iINGEN ommentar til at jeg for lang tid skrev til DIG, at 110 kontanthjælpsmodtagere blev bedt om at ansøge om 50 stillinger som postbude,,, 43 sendte en ansøgning,,,, hvoraf 17 havde helbredsmæssige problemer. 26 blev inviteret til information hos postDK,,,, 5 mødte op og 3 fik job som postbud,,,,,

Sådan ser velvilligheden åbenbart ud i lille Dannevang,,,,til det kan jeg kun håbe,at 88 mistede deres kontanthjælp,for ikke at skrive ansøgning og for ikke møde op,,,,,,

Du ER og BLIVER en samfundsnasse,,,som ikke gider løfte en finger for dine skattekroner,,,,,,,,,og det må du hjertens gerne sagsøge mig for at skrive/mene (herr skulle der være et Hulkende violinspiller-ikon og lidt halv muggen røv til dit kedelige ansigt) men det er ikke muligt,så du må slå dig til slå tåls med en whiner som fint ogflot illustrer mere end halvdelen af dine tudetråe her på kandu,,,,,stakkels kontanthjælpsmodtageri hele DK,,,,de har det hårdt,,,,,,

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 02-12-06 02:29

gæstearbejderes skattefri ditto kan du stikke skråt op,,,,,,,

det er misundelse af dimensioner :-x:-x:-x:-x:-:-xx:-x:-x:-x:-x:-:

og det end da over for et bruttobeløb du selv er blevet tilbudt,,,,men som du er fin til t gide at GIDE tage imod

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-12-06 10:53

Citat
kan jeg kun håbe,at 88 mistede deres kontanthjælp,for ikke at skrive ansøgning og for ikke møde op,,,,,,

Så kan jeg berolige dig: Det gjorde med meget stor sandsynlighed.

..og om 3 mdr. kan du møde dem som hjemløse.

Citat
Du ER og BLIVER en samfundsnasse,,,som ikke gider løfte en finger for dine skattekroner,,,,,,,,,

Ville jeg nu nok formulere en smule anderledes:
Citat
Du er og bli'r en arbejdsløs, som må arbejde for kontanthjælpen og betale din skat.

Det er nok en smule nærmere sandheden skal du se

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-12-06 11:35

Citat
Jeg mener bare ...at det ikke er første gang du stikke tomaten frem for med andre i flok prøve; at latterliggøre mig i stedet for at debatere et politisk spørgsmål,

Det behøver han ikke. Det klarer du selv til UG kryds og slange Molo. Ikke mindst i Bent's seneste tråd. Som jeg vist tidligere har sagt. Du er ikke specielt troværdig, for ikke at sige: Slet ikke!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-12-06 23:32

3773 -> Hvis dét er tilfældet ?

Så fortæl mig lige, hvornår jeg ikke opfylder:

Citat
Du er ikke specielt troværdig,

Jeg tror og tænker; præcis som jeg lyster og har mine meningers mod.
Dine ..eller andres 'sandheder' uantastet

Hvilke 'meninger' er det jeg ikke liiiiige opfylder?

</VISSE VASSE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-12-06 10:03

Hvornår du IKKE opfylder, at du IKKE er specielt troværdig!!?!?!?!? LOOL Røget igen?

Ser at du har taget Knete's kunstnerpauser på indtil flere dag til dig!

Kig lidt i de private mails, der finder du sikkert svaret!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-12-06 10:10

Kommer det bag på dig Molo, at kredsen af brugere der gider "snakke" med dig er skrænket synligt ind? Jeg forstår det godt!!!! Blålys blir' altid afsløret, eller afslører sig selv.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-12-06 10:23

Davs Klumme! Long time no see! Lavet nogle ulykker fornyligt?? LOOOL

minus minus giver plus, Molo. Dvs du spørger om hvornår du har været troværdig. Sv.: Ikke for nyligt!

Du har løjet mig direkte op i ansigtet og nægtet indtil skriftlig konfrontation forelå. Du har lige gentaget stunt'et med Ans! Du mere end antyder viden om hvad der står i private mails! Den viden kan du kun skaffe dig på en måde, nemlig ved"indbrud" i systemet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-06 11:49

Citat
Kig lidt i de private mails, der finder du sikkert svaret!

1.) Jeg har sgu aldrig 'snaget' i andres privatliv, deres gøren og laden uden for dette forum.

2.) Jeg har heller aldrig så meget som prøvet, at kigge folk i 'kortene' her på boardet.

Det er en 'sport', som jeg trygt overlader til andre

Igen nogle 'antagelser' fra dig 3773, som bare 'beviser' hvem det er; som bygger sit liv på usandheder og gætværk.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-12-06 13:06

Hvorfor skriver du så du ved der er en fem seks stykker der via private mails diskuterer dit gøren og laden????? Hvis ikke du har luret, er det IGEN EN ANTAGELSE fra din side!

Hvorfor skulle vi snage i dit privatliv? Det er unødvendigt! På dette her site, kan vi læse om hvilke fængsler du har besøgt. Hvor længe. Hvad du får i hyre. Omtrent hvor du bor. Hvem du sover med. Hvad du ryger. Hvad du drikker. Hvad du laver og ikke laver. Det bliver alt sammen lagt frem til frit skue for alle der deltager her.

Du er og bliver en klovn!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-06 17:19

Hvad der havner af private kommentarer i : http://www.kandu.dk/userMailView.aspx?uid=81351

Er vist ikke liiiige noget, som jeg behøver at oplyse dig eller andre om!

...alligevel postulerer du 3773 ...samt få andre teknisk svage begavelser... at:
Citat
Du mere end antyder viden om hvad der står i private mails!

Den viden kan du kun skaffe dig på en måde, nemlig ved"indbrud" i systemet.

Klumme ->
Citat
...kredsen af brugere der gider "snakke" med dig er skrænket synligt ind?

Pas du bare godt på dig selv i 'trafikken' og hold selv godt øje med 'de blå lys'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-12-06 17:31

Gentagelse:

Du er og bliver en klovn!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-06 21:57

3773 -> Lad os endelig fortsætte i børnehavejargonen:

Hvis jeg er en klovn?

...er du til gengæld en nar!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-12-06 09:04

Det har jeg det fint med Molo. Alt hvad du kommer med af skældsord er nærmest at betragte som rosende omtale. Din totale mangel på troværdighed taget i betragtning, er der alligevel ingen der tager dig alvorligt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-12-06 09:54

Det er ikke troværdighed, men snarere en mangel på værdighed. Det burde være under min værdighed at fortsætte denne diskussion med dig 3773. For så vidt det overhovedet kan kaldes at diskutere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-12-06 09:59

Næh, men du bliver troligt ved, din klovn. Du skal ubetinget have det sidste ord!

Sæt dig nu hen og ryg lidt. Det er så dejligt beroligende!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-12-06 10:26

Jeg skal til Århus idag for at besøge nogen af de utroværdige pennevenner fra kandu, som ikke tager mig alvorligt

..og at folk her på boardet diskuterer mig privat er noget jeg ved
Det er ikke nødvendigvis noget som foregår i kandu's 'private inlæg', for dette kan jeg ikke vide noget om, men både alm. email og telefonen har eksisteret længe

At jeg skulle have været bag om systemet for at læse private beskeder, er derimod gætterier og ondsindet sladder!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-12-06 10:57

Det er dine egne ord at du ved det! Men når du nu ikke har været inde og rode, må det igen igen være rent gætteri fra din side. Imponerende!

Hvis nogen gætter noget om dig er det: Gætteri og ondsindet sladder. Gætter du, ophæves dine gætterier til fakta! Lyder du, er det fordi du har glemt noget! Andre steder praler du med din fremragende hukommelse.

Og den med at dine venner er utroværdige, er dine egne ord. Jeg har vist kun gjort opmærksom på at DU er utroværdig.

Men sidste indlæg, er et ret typisk Molo-indlæg, hvor tingene skal fordrejes og ord lægges i munden på folk. Ryg lidt mindre du, det andet skader kortidshukommelsen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-12-06 10:57

Lyder = Lyver

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-12-06 11:00

De eneste jeg har taget i lodrette løgne her på sitet er dig og Arne! At jeg har bl'et Tedd, Arne og multimennesket BjarneD med nogle af hans profiler er af andre årsager.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 08-12-06 12:29

Aldrig har så få "bøvlet" så meget om så lidt.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-12-06 14:56

Du har ret Brokke. Gider heller ikke bøvle mere med sådan et nul. Han har så klart bevist hans værd og troværdighed.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 08-12-06 23:33

jeg mangler stadig et svar på,,,,hvad molekylen mener med at jeg er en platugle og en bagsnakker ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-02-07 15:25
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-02-07 15:32

De 800 job var der jo slet ikke!

Genganger opslag og ..et par timer om ugen

Læs Ekstrabladets kommentar i et 2 siders indlæg om 'Messen' idag.

..ikke på nettet, for dér figurerer artiklen nemlig ikke, men i den trykte presse gør den

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-02-07 15:38

Samme 'ting' skete hér: http://politiken.dk/erhverv/article223380.ece

..men Beskæftigelses Claus Hjort Frederiksen ... og andre ignoranter; kører stadig videre i samme Trumme-Rum ..uden den store føling med andet end erhvervslivets Direktions-lokaler

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-02-07 12:17

Nåh nej.........

Det er jo igen den med de fæle og løgnagtige arbejdsgivere og de yderst flittige og ekstremt dygtige ARBEJDSSØGENDE.

Senest har et par lokale maskinfabrikker "importeret" 4 polakker. Ansat på dansk overenskomst og med fagforeningens velsignelse og deltagelse. Manden fra fagforeningen måtte medgive at det "skrammel" de kunne stille med af ledige hænder i realiteten ikke duede til en skid. Og i virkeligheden ikke stod reelt til rådighed. Men det kan man jo ikke lige sige offentligt, vel? I hvertilfælde ikke som repræsentant for "sultens slavehær". Læste iøvrigt i en anden tråd, at hvis bare det offentlige kylede endnu flere penge i at uddanne dig, så gik det nok alt sammen. Hvad med om du rubbede din røv og kom igang med et eller andet meningsløst skrammelarbejde DU SELV finder, og viser dit værd!

Et besøg på en virksomhed i sønderjylland i sidste uge, afslørede 30% tyske biler på personalets P-plads og tæt på 100% på håndværker P-pladsen. Vi overvejer PT kontakt til tyske firmaer med henblik på at få vores situation hjulpet.

Se iøvrigt 08-12-06 14:56

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-02-07 09:06

Jo jo, vi ved skam godt at arbejdsgivere er 'nødt til' at ansætte polske 'måneskins-'arbejdere i stedet for de 'krævende' og 'dovne' danskere, som vil have både overenskomstløn, feriepenge, sikkerhedsrepræsentanter mm. og som udfører arbejdet på forsvarlig vis. Det er bare 'noget' lort, når det bli'r opdaget at nepotisme stortrives blandt arbejdsgivere: http://politiken.dk/indland/article239999.ece

Dårligt udført arbejde af polske arbejdere og et besøg af en fagforeningsmand, var een af årsagerne til at dette 'nummer' overhovedet blev opdaget.

I år har jeg søgt 11 stillinger og har foreløbigt fået 9 afslag. I øjeblikket har (de københavnske) it-virksomheder nemlig fokus på (..og overskud til) at styrke deres rekruteringsprofil, ved at foretrækker kvinder og medarbejdere af anden etnisk oprindelse, som et led i firmaets profil udadtil.
Faglige kvalifikationer, har man åbenbart råd til at se stort på ..oplæring vil finde sted. En medarbejder under 'oplæring' skal jo heller ikke have fuld løn

Jeg skal til samtale (..for anden gang i år) hos min jobkonsulent/sagsbehandler i AF kl.11 idag og så skal jeg vende tilbage med hendes udlægning af; hvorfor der ikke er arbejde at få for gruppen af ledige mænd over 45 med længere tids ledighed bag sig. Jeg har en 'mistanke' om at det bl.a. skyldes den indstilling som den af dig nævnte fagforeningmand giver udtryk for:
Citat
...medgive at det "skrammel" de kunne stille med af ledige hænder i realiteten ikke duede til en skid.

En fagforeningsmand interesserer sig nemlig kun for sine medlemmer. Ikke for kontanthjælpsmodtagere eller andre f.eks. unge som endnu ikke har været på arbejdsmarkedet og derfor ikke står i fagforening.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-02-07 10:11

Udover at fagforeningen havde givet fortabt med hensyn til at finde medarbejdere til de pågældende virksomheder, havde AF ligeledes måtte give fortabt. Bunker af forgæves jobopslag (du ved de der fiktive nogen) gav heller ikke brugbare ansøgninger. Derfor var man så heldig i den ene virksomhed, at have ansat en mand der forstod, talte og læste polsk. Med ham som kontaktperson og med FAGFORENINGENS MEDVIRKEN, kom aftalen i stand. Alt sammen efter bogen.

At finde eksempler på fupmagerne har altid kunnet lade sig gøre. Især inden for handel og håndværk. Så der er ikke noget nyt der.

Iøvrigt tror jeg snart vi tager en ny lærling ind. En af dem vi har, er færdig til sommer. Det nye håbefulde menneske, henvendte sig selv sidste år og spurgte om han måtte komme i skolepraktik hos os. Senere henvendte han sig og spurgte til en eventuel læreplads. Han blev dengang oplyst at om ca et halvt år. Ham tror vi der eer lidt go i. Senest har vi iøvrigt fået henvendelse fra en gut, der åbenbart havde opholdt sig en del tid i sygedagpengesystemet. Han henvendte sig selv, og vi ansatte ham. Virker til en fyr med noget drive i. Om et par minutter kører jeg til møde med en fyr, jeg skaffede et job til, for en tre måneder siden. Meeeen vi er jo også bare nyttige idioter, der svindler bedrager, underbetaler, fusker, smugler og arbejder sort.

En bekendt blev iøvrigt headhuntet her den anden dag. Igår blev jeg forespurgt af et headhuntningsbureau. Jeg skaffede næsten sikkert mindst et halvt år job til en freelancer i denne uge. Jow jow - tingene virker herovre i det mørke.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-02-07 14:37

Jeg har nu talt med min 'rådgiver' Frk. H:

Hendes 'forklaring' på den manglende interesse fra arbejdsgiverside kan beskrives temmelig kort:
Citat
Jeg har siden min ansættelse i AF København d. 1-7-2004 modtaget dette antal direkte henvendelser om søgning af kvalificeret arbejdskraft i it-sektoren = 0 [NUL]

..og henvendelser i andre jobfunktioner? = 1 [Én] (Rengøring ISS 20 timer om ugen).

...ikke noget at sige til, det er svært at komme 'til fadet'

Imidlertid var eneste 'tilbud' i øjeblikket til fagligt kompetente udlærte i alle brancher ..dette fra DSB: http://www.sitecenter.dk/liina/nss-folder/temp/molo/dsb.jpg

...under 'trussel' om brug af vold og skydevåben: http://www.sitecenter.dk/liina/nss-folder/temp/molo/beting.jpg

..altså : Vær indstillet på at arbejde 'gratis' eller som løntrykker blandt dine kommende kolleger en månes tid, hvis ikke DE kniber balderne gevaldigt sammen

..i modsat fald? ... er det DIG som ryger af sporet !

GUMMI ...! Jf. citatet:
Citat
Gennemfører du tilfredsstillende...

'MEGA' - *LOL*

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-02-07 14:54

Bravo. Så har du atter en undskyldning for ikke at tage vare på dig selv! Godt vi har borgerlønnen.

PS: Det vil sige, den fæle mangel på arbejdskraft er et rent jysk problem?????? Underligt, jeg ved da vi skal have et par mand til sjælland og lave noget på tre forskellige lokaliteter om en god uges tid! Men det er vel fordi vi underbetaler, ikke overholder fagretslige aftaler, udbetaler pengene sort og snyder med momsen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-02-07 15:50

Citat
Og vi har ikke borgerløn i DK, vel? Så mon ikke timelønnen for reelt udført arbejde i virkeligheden er vildt høj.

[ht]JØP ..og: http://www.kandu.dk/spg96627.aspx#1049907

Joeh...vildt høj ...for DE som HAR arbejde !

..og mht. regionale forskelle? ..er du åbenbart ikke lige præcis KANON godt orienteret 3773

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-02-07 16:11

Hvor er det godt at acilia ikke modtager mails til dette spørgsmål.

Hvordan gik det med denne ansøgning Molo

http://www.kandu.dk/Spg98814.aspx#1074597

Hvis jeg var dig ville jeg holde op med at reklamere for de ansøgninger jeg sendte .

Men men men, du elsker jo opmærksomhed.

God weekend til dem der læser denne tråd

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-02-07 16:16

Næh, jeg er jo bare en nyttig idiot. En vellønnet een, ovenikøbet - på bruttoindkomsten! Men er du i tvivl om arbejdsindsatsens størrelse, kan du bare stille op. Så går der nok ikke mange sekunder, før vi hører en voksen bistandsklient tude.

Og mangler mine venner jobs eller ansatte, er jeg gerne behjælpelig med etablering af kontakt, hvis jeg kan. Engang havde jeg faktisk en tanke med at ville hjælpe f. eks. dig med et par kontakter - dengang inden du overfyldte kandu med alt dit gylle og arbejdsgiver-fjendske ævl. Men efter at have læst side op og side ned, hvor du exponerer dig selv, fra din dårligste side, vil jeg ikke være bekendt at anbefale dig nogen steder - tværtimod. På kandu kan jeg blackliste dig. Gad vide hvorfor de fæle arbejdsgivere åbenbart også "blacklister" dig? Har du tænkt over det? Måske der alligevel VAR et eller andet der var selvforskyldt.

Og uanset hvor længe du fægter, vil jeg lades tilbage med overbevisningen om, at du reelt ikke ønsker dig et arbejde. At alle andre end dig selv, skulle bære ansvaret derfor, nægter jeg at tro på!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-02-07 16:18

LOOOL Ans.....

Tror du nogen her på kandu kunne nedlade sig til at kontakte bemeldte arbejdsgivere for ligefrem at advare mod Molo???

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-02-07 16:22

Hold kæft, nu du siger (skriver) det. Hvis en eller anden i vedkommendes omgangskreds deltager på kandu?!?!?!?

Kan lige se scenariet: "Så dig forresten nævnt i et offentlig forum. En fyr der har gået arbejdsløs altid, og er helt vild med at exponere sig selv lagde en ansøgning frem stilet til dig. Andet sted på sitet reklamerer han med at han ryger hash, er temmelig arbejdsgiverfjendsk og har siddet i fængsel. Er det een du vil ansætte?"

Avs

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-02-07 16:35

ans -> Det gik såmen således:

1.) http://www.sitecenter.dk/liina/nss-folder/temp/molo/filminstres_1.jpg
2.) http://www.sitecenter.dk/liina/nss-folder/temp/molo/filminstsvar_1.jpg

Jeg ringede ind og spurgte ..og ganske; som mine 'anelser' ...KVINDE ... + 'TØRKLÆDE'

</GO' WEEKEND> ..til JER 2 også

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-02-07 16:47

Citat
Hvor er det godt at acilia ikke modtager mails til dette spørgsmål.

ans -> Det er jo dét ...jeg hele tiden har sagt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-02-07 16:51

Ja og så er det gratis at bruge tråden på nuværende tidspunkt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-07 23:38
Kommentar
Fra : acilia

Dato : 26-02-07 21:50

Ja jeg synes nu det har været ganske underholdende
Tænk hvad et vid kan ende med!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-02-07 21:54

Ja, det tænker jeg også.

Måske vi alle har fået udvidet vores vid