/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Varm luft..
Fra : molokyle
Vist : 1178 gange
500 point
Dato : 09-01-07 22:49

..og historier fra de 'varme lande': http://epn.dk/erhverv_samfund/arbejdsmarked/article15562.ece

Nu ved vi jo alle sammen godt at de arbejdsløse er nogen dovne nasserøve, som bare ikke gider bestille 'noget', men bare fjerde den af, ryger hash og drikker bajere i stedet for at søge arbejde.

Dette er til fulde dokumenteret

...men jeg var der faktisk idag (=HELE dagen) og min 'historie' afviger måske en smule fra 'skønmaleriet': http://politiken.dk/erhverv/article223380.ece

..for ca. en trediedel 'tabte' pusten efter nogle timer i regnen, medens de ventede på at komme 'til fadet'.

Det 'rigtige' tal på ledige som ventede på reelt arbejde til ordinær løn, i stedet for lønarbejde for kontanthjælpen, var langt større.

Jeg gætter på ca. 8.000 'besøgende' alt ialt mellem kl. 10.00 og kl. 16.00

500 job til 8.000.

Dét må sgu da ku' gøres bedre?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-07 22:52

Undskyld ...en smule ukorrekt: Det drejede sig om 558 job hos ialt 26 deltagende virksomheder

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-07 23:04

Ps. Kun ufaglærte var 'interessante' for omtalte virksomheder og helst...

..af anden etnisk herkomst. Dette alene af hensyn til firmaprofil og et politisk og 'folkeligt' ønske om øget indsats på 'integrationsområdet' o)

Faglærte og andre interesserede sku' dog være velkommen til at søge de stillinger firma'erne fremover ville opslå på deres hjemmesider

</*LOL*>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-07 23:34

Jeg var da ikke klar over at du var faglært, og troede osse bare at du ville ha et job. Men du har måske på sædvanlig vis begravet dem i alle dine akademikeske færdigheder, som vi jo har hørt en del om her på Kandu, for så er det jo klart at du ikke fik noget ud af det..... bortset fra pandekager. Er de så goe som man siger??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-07 23:57

Pandekager OK.

De læste mine eksamenspapirer og studerede med interesse mine udtalelser/anbefalinger, samt 'mangelfulde' CV.

..og fremkom med allerede citerede anbefaling; at jeg da skulle..:

Citat
...være velkommen til at søge de stillinger firma'erne fremover ville opslå på deres hjemmesider.

Til gengæld tjente jeg 9 Kofoed $ på at trække et par ledninger i Qassi: Thin Ethernet - Twisted pair - Patch kabel 5.m

(Ps. 9$ = en spiseseddel, som skal indløses inden 14 dage )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-07 23:58

akademikeske

Hvem f.... har skrevet det

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-01-07 00:00

Citat
De læste mine eksamenspapirer

Tror du ikke bare du skal lade dem blive hjemme. Det lader til, at de har reddet dig fra mange jobs

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-07 00:07

Jeg savnede nu også nogle af disse aktører:
Citat
Fortune Magazine har lavet årets liste over de 100 firmaer, der er fedest at arbejde for.

Top 5 på listen er:
Google (som ny nr. et)
Genentech
Wegmans Food Markets
Container Store
Whole Foods Market

Google er blandt andet blevet valgt, fordi de har gratis mad og giver folk lov til at bruge 20% af deres tid på uafhængige projekter.

</GOGOL>

Accepteret svar
Fra : Dalapin

Modtaget 500 point
Dato : 10-01-07 09:07

Kender godt "udfordringen" med at finde jobs og få en "sludder for en sladder" fra firmaerne, når de har været igennem ens cv.

I mit tilfælde har jeg med mine 41 år været ansat 5 forskellige steder siden jeg blev færdig med Handelshøjskolen i 1989. Det første sted lige efter uddannelsen sagde jeg selv op, da der absolut ingen udfordringer var med jobbet og sidenhen er resten af virksomhederne enten lukket - eller flyttet til det jydske eller til Sverige.

Den bedste kommentar jeg har fået undervejs i samtalerunderne kom fra en konsulent hos Mercury Urval, som spurgte om jeg ikke var lidt "ustabil" siden jeg nu skiftede job så tit

Men jeg kom "s'følgelig" hurtig i arbejde igen og min "fidus" blev nærmest samtlige rekrutterings- og vikarbureauer (med undtagelse af Mercury).

Efter de indledende samtaler, hvor der blev lavet div. personlighedstest m.m. kom jeg ind deres emnebank og fulgte løbende op overfor "min kontaktperson" både mht. jobs jeg har set som de annoncerer med/efter, men også "bare lige" for at høre hvordan det gik osv.

Det er alfa og omega at blive på konsulentens "lystavle", så man ikke forsvinder i bunken. I mit tilfælde tillod jeg mig da også at sige nej tak til flere "tilbud" efter samtalerne med firmaerne.

Bagefter havde jeg altid en god snak med konsulenten om, hvorfor jeg sagde nej / vi ikke matchede
det firma / job som konsulenten mente jeg passede til.

På den måde er man "på" hos konsulenten - og i mit tilfælde fik jeg mit nuværende, og forhåbentlig meget laaaangvarige job, fordi hun kunne huske mig, vidste hvad jeg kunne / ville og hvordan jeg var som type i forhold til firmaet som søgte en medarbejder.

(Fik opringing fra "min konsulent" om torsdagen, om hun måtte sende mit cv, kunden fik den om fredagen, fredag eftermiddag ringede konsulenten, mandag var samtalen og 1½ uge efter til den 01. startede jeg på job).

Så "molokyle" ud må "bare" bli' ved og være tro mod dig selv, hvad du kan og hvad du står for !

Held og lykke med det.

Mvh
Dala

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-01-07 09:31

Tillykke med jobbet Dala. Skønt at være selvforsørgende.

For såkaldte "normale" mennesker, er dine intentioner nok gode, men mener du stadig, at man skal køre i samme rille i 28 år, når det igennem disse 28 år ikke har medført et eneste job??

Kommentar
Fra : Dalapin

Dato : 10-01-07 10:25

Uha Klumme

Hvad er et "normalt" menneske i dine øjne, lol ?

Har jeg forstået ret, at du i 28 år har forsøgt at finde et arbejde - uden resultat ?

Der må sgu da igennem alle de år være noget som du har lavet / er blevet glad for og ved du er super god til ? Og det behøver ikke nødvendigvis være noget med dit arbejde / fagområde ?!

(Jeg er i mellemtiden blevet "presset" til at engagere mig i den lokale idrætsforening. Og jeg mener så absolut ikke, at jeg er ledertypen m.m., men nu er jeg både blevet formand, og træner for to hold børn i alderen 4-10 år.

Der skal holdes mange bolde i luften med tungen lige i munden, men jeg er kommet efter det og er meget glad for det, for det gi'r et "overskud" jeg også kan bruge i min hverdag på jobbet)

Så måske, hvis du har "andre evner" skulle du måske slå mere på dem (har du sikkert allerede gjort) - Men du må ikke give op, "drive" og "motivation" er nøgleord i dag - så bare kom i sving

Mvh
Dala

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 14:28

http://www.fg-forum.dk/viewtopic.php?t=9599

se der er en vis morale i ovenstående - ikk´molo ????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-07 19:58

Øeh... uden fast beskæftigelse i ordinært job i 28 år er næppe det samme, som ikke at have jobbet, studeret, praktiseret ..sine færdigheder?

Drive og motivation er tilsyneladende, når 26 af de mest aktive i hylekoret af virksomheder i Københavnsområdets og i kraft af deres skrigen på arbejdskraft, indkalder de ca. 15-19.000 ledige til en 'snak' på Københavns Rådhus om 'tilbud' om samtale...vedr. samlet 558 stillinger. Selv gengangere som Hartmanz (de med morgengratisaviser), Netto, COOP, DSB, BANE DANMARK, Aldi, Forenede Dampvaskerier, DFDS, Post Danmark, m.fl. synes at 588 ubesatte stillinger er et kritisk problem, så tør jeg ikke tænke på hvorledes de offentlige ansatte med krav om at levere mere service til borgerne for samme penge på samme tid, må ha' det med ansættelses stop osv. ?

Og hele molevitten velvidende om at 3. generations kvinder er let ufaglært 'bytte' i dette politiske og 'folkekravsmæssige' udspil for at gavne integrationen og bryde den kulturelle og sociale arv (...til denne målgruppe med et følgekrav, som gør opmærksom på de nye regler mht. til mindst 150 timers arbejde årligt/ 300 timer for ægtepar, før man er berettiget til kontanthjælp.)

Joeh... jeg ka' godt se der er mangel på arbejdskraft hos disse 'tudemarier'. men...

Er der plads til os med dansk indfødsret og af oprindelig etnisk baggrund, som har passret de 45 i denne 'virksomhedsprofilering' og 'åeh.. 'vi påtager os skam også et socialt anvar som virksomhed' ...s mediestunt?

Bare rolig : Nu får vi dovendiderikerne 'fint' besøg : http://politiken.dk/indland/article223872.ece

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Dalapin

Dato : 11-01-07 09:15

Hej Molo

Tja, jeg kan kun gi' dig ret og som en kendt dansker en gang sang "Der er noget galt i Danmark ..."

Det er nærmest blevet mere reglen end undtagelsen at man tager sig til panden og ryster på hovedet af systemet

For oz "unge over 40" er det nærmest heldet der bestemmer i sidste ende, hvorfor man "bare" er nødt til at blive ved med at køre på.

I mit tilfælde, var der da mange nitter imellem - men heldet kom til sidst, for i mit nuværende firma havde man helt specifikke krav, mht. sproglige færdigheder, persontype, starttidspunkt og bopæl, hvor jeg heldigvis matchede.

Men mit overordnede indtryk er efterhånden, at firmaerne "bytter" indbyrdes hvad angår med-arbejdere med visse kompetencer. Når vi bli'r ældre er vi enten mere fastlåst i den branche vi har været i i mange år, hvorfor det er svært at skifte branche.

Eller, som i mit tilfælde, har man været igennem en del "kortere jobs" over flere brancher, hvorfor den opbyggede kompetence er spredt og af mindre ballast / routine. Størstedelen af virksom-hederne jeg ringede til efter et afslag kunne fortælle, at de fik ml. 4-600 ansøgniner, hvoraf de 25-30 var fra branchen, hvorfor man havde valgt at køre videre med dem.

Så grunden til, at jeg fik det her job er ren held, kemi, mine sprog, min alder med forholdsvis store børn - jeg er den næstyngste i firmet - samt min bopæl 20 min. herfra.

Du må ikke gi' op, men trække på dit netværk og el. KanDu.dk - hvad er det du vil arbejde med / hvor ligger dine kompetencer / har du overvejet at spørge i det her forum ?

Endnu en gang held og lykke

Mvh
Dala

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-01-07 21:36

Dalapin -> Jeg tror desvære du har misforstået min 'mission'

Det handler ikke om; hvad du skal/bør gøre ..eller hvorledes du handler over for de krav som stilles for at du accepteres i 'netværket'

..men; HVILKE krav, som stilles til dig og din integritet som menneske og hvorledes du handler i forhold til disse.

Lad dig ikke kue, men giv udtryk for dine meningers mod, uden falskhed og med oprejst pande

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-01-07 21:39

Med andre ord: Lad dig ikke stikke blår i øjnene

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-07 07:52

Hvem er det liiiige som mangler arbejdskraft?

Joeh... det er den sjællandske byggebranche og de jydske ordreeksporterende virksomheder i f.eks. møbelbranchen.

..og hvad er så grunden til de ikke kan få faglærte medarbejdere?

Tjoeh... De er i mange år blevet bedt om at tage elever og lærlinge, men uddannelse fralagde de sig ethvert ansvar for og de ansatte ikke praktikanter. Bl.a. derfor måtte man indføre skolepraktik i stedet, når de unge skulle afslutte deres uddannelse som murer, tømrer, maskinsnedker, værktøjsmager mv.

Kassedamer, 'lokumsrensere', avisbude osv. er lavløns-/lavstatusjob, som det ALTID har været svært at skaffe folk nok til, men ikke længere. Dette ses af de ca. 7-8.000 som mødte op på rådhuset i tirsdags og som flokkedes om denne type job, hvoraf der som sagt kun kunne fremtrylles 558 i København.

Fra politisk hold tales der rigtigt højt om manglen på arbejdskraft ...om 10-15 år !!! Kunne det tænkes at der overdrives en smule, for at man kan stramme økonomien for overførselsinkomsterne endnu en tak? Jeg har svært ved at se fornuften i denne 'forarming' af de svageste. Staten bruger i omegnen af 15 milliarder kroner på dagpenge og kontanthjælp, men der er alligevel 100.000 millioner (100 milliarder) i OVERSKUD på statens finanser. Disse diskuterer man helt seriøst at bruge på skattelettelser til de bedst stillede, nemlig; de som betaler topskat. Så kan pensionister, hjemløse og psykisk syge sejle deres egen sø og prøve at klare sig på bedste beskub.

Ja, Danmark er sandelig et rigt land

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-07 08:15

..og så er der de mange 'ikke eksisterende' stillinger. For nylig beklagede postvæsnet sig over manglen på ansøgere til 100 jobs som postbude. Man fik 'tvangsrekuteret' 100 ansøgere fra AF under trussel om fratagelse af kontanthjælpen til de formastelige som ikke søgte stillingerne. Kun 15-20 stykker søgte reelt stillingerne. Der var bare lige det, at der i virkeligheden kun var tale om 7 stillinger ialt. Grunden til at man overdrev antallet af stilllinger en smule ( 93% !!! ) var, at så regnede man med at have et større rekruteringsgrundlag, som man kunne vælge og vrage iblandt.

Samme fremgangsmåde er årsagen til at Jobzonen i tv kan reklamere med 10.000 stillingsannoncer hver dag. Bemærk: Der er ingen som nævner antallet af jobs, kun antallet at annoncer. Selv hos AF's jobnet er det slet ikke usædvanligt at den samme stilling slås op en 10-12 steder og så lyder det pludseligt som om, der er flere jobs end det rent faktisk er tilfældet.

Mange i it-branchen kender fidusen med at reklamere for egen ekspertice ved at opslå stillinger med helt urealistiske krav til ansøgerne. Ofte fordi firmaet slet ikke har mulighed for at ansætte en sådan person, men alene for at gøre opmærksom på sit firmanavn og hvor dygtig, innovativ og topgearet man er.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 12-01-07 12:58

Kort sagt: vi, der er ledige nu, matcher ikke de ledige stillinger og kravene til samme...

og når jeg - en hjemmegående husmor med kort uddannelse kan se det, så undrer det mig, at de kloge hoveder i Cepos' tænketank ikke kan. Og så skal det da fedt hjælpe at skrue min "indkomst" ned med 90% hvert år...

karenD, der idag har været på kursus i a-kassen og fået at vide, at jeg skal sende gennemsnitligt 2 ansøgninger om ugen (om der så er noget at søge eller ej) + at jeg skal gå ind på mit fuldstændig nyttesløse CV på jobnet 1 gang ugentlig...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-07 13:44

Korrekt KarenD ..og lur mig om ikke du vil få afslag på efteruddannelse og/eller opkvalificerenring, da den siddende regering ikke ser dette som deres opgave ...og virksomhederne mener, at det da selvfølgelig må være de arbejdslediges opgave at efteruddanne sig, såfremt man ønsker at arbejde for netop deres firma?

Men hvor skal pengene og ikke mindst tiden til opkvalificering/efteruddannelse så komme fra?

Fra de ledige på nedsat kontanthjælp/kontanthjælpsloft i aktivering ...oder?

For mit eget vedkommende kan jeg jo bare tilmelde og betale mig til sådanne kompetancer:

http://www.superusers.dk/

F.eks. en CISCO certificering: http://www.superusers.dk/kurser/certificering/pakketilbud.htm#cisco
Citat
Samlet pris ved samlet bestilling for deltagelse af 1 person:

kr. 24.900,- ekskl. moms

...eller en MCSE : http://www.superusers.dk/kurser/certificering/mcse-wserv2003.htm (..jeg fik et 'tilbud' HVIS kommunen ville betale: 81.500 kr.)

Joeh... man kan, hvis man vil

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-07 13:58

Alle andre ufaglærte stillinger, som vi 'veluddannede' kunne være interesserede i at 'supplere' vores kontanthjælp med, formidles til ungarbejdere, da disse er billigere i 'drift' :

http://politiken.dk/erhverv/article224883.ece¨

..men jeg ku' da møde op med tørklæde, fistelstemme, skateboard og underlig accent

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-07 13:59

HOV... et 'mystisk 'tegn' havde sneget sig ind via en taste fejl: http://politiken.dk/erhverv/article224883.ece

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-01-07 15:54

Molo

Du henviser til så mange artikler om arbejdsledige.

Er der ikke en statistik over arbejdsledige på din alder, som har været arbejdsledig/kontanthjælpsmodtager i 28 år.

Jeg gentager lige i 28 år!!!!!!!

Hvis den findes, så tror jeg ikke, der er mange på den liste.

Jeg forstår ikke, at du bliver ved med at brokke dig over at du ikke har et job, men samtidig skal "yde" noget for at modtage din månedlige ydelse.

Du ligger, som du selv har redt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-07 06:30

ans -> Jeg talte med mange andre ledige i køen ved rådhuset (3 timer i kø er lang tid) og det var gennemgående de som havde passeret de 40, som havde været ledige længst, uddannelse eller ej.
Ikke spor usædvanligt, at de der har været ledige længst tid, også er de som har sværest ved at få job, endsige komme til samtale. Intet nyt eller underligt i dét.

Brokke mig? Jeg har netop arbejdet sammen med en it-konsulent, hvor vi skulle gennemgå et mindre netværk (51 maskiner fordelt på 2 krydsfelter og Windows 2000 Server) i forbindelse med installation af nye pc'ere, tildeling af brugernavne under AD og softwareudrulning. Natarbejde.
Hun får en konsulent løn på 1.600 kr i timen før skat, jeg får omkring de 75 kr.
Hun har 3 års erfaring med pc'ere, jeg har har ca. 25.
Vi har samme uddannelse.
Vi laver samme arbejde, men jeg er arbejdsløs.
De skal retfærdigvis nævnes at vi begge som 'fryns' fik et gratis måltid, så ingen forskel der

Er det brok? Næeh... det er såmen blot en konstatering

..og bestemt ikke noget jeg har 'redt op til'. Havde jeg derimod afslået denne aktivering, så havde jeg til gengæld 'redt op til' at miste min kontanthjælp.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-01-07 07:03

God morgen

Molo.... skulle du ikke med din analytiske sans prøve at se, hvor det så går galt. Der må jo være en grund, eller måske flere til at netop DU ikke er i job, og scorer 1600 kr. i timen. Kig dig i spejlet, både det faktiske og det som afspejler alt mulig andet, og stop med at focusere på dine papirer. Det må efterhånden være bevist for dig, at disse papirer alene ikke skaffer dig du vil have. Altså må der være noget som forhindrer det......... Think man

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-07 08:30

Klumme -> Jeg tænker skam klart, men bestemmer jo ikke hvilke kandidater til besættelse af en stilling, som kommer i betragtning.

Jeg har netop afsendt en ansøgning til denne stilling:
Citat
Det Danske Filminstitut søger it-supporter

DET DANSKE FILMINSTITUT (Arbejdspladsen ligger i København kommune)

IT-supporter

Det Danske Filminstituts IT-afdeling søger en medarbejder til varetagelse af den daglige brugersupport og på sigt til drift og administration af instituttets servermiljø.
IT-afdelingen består af 3 fuldtidsmedarbejdere og 2 deltidsansatte, som i fællesskab yder support for 200 Windows-baserede arbejdsstationer og drifter 25 Windows-servere.

I begyndelsen vil din primære arbejdsopgave være at yde brugersupport. I takt med at dit kendskab til den daglige drift vokser, vil dine arbejdsopgaver blive udvidet til en kombination af brugersupport og systemadministration, med mulighed for efteruddannelse og specialisering indenfor bestemte områder.

Stillingen kræver først og fremmest, at du sætter en ære i at yde god service. Du er hjælpsom af natur og har gode kommunikationsevner.

Vi forventer desuden:
- at du har en grundlæggende forståelse for EDB (både software og hardware)
- at du har et godt kendskab til Microsoft Office
- du er god til at foretage struktureret fejlsøgning og løsning af problemer

Det vil være en fordel, hvis du kender til Windows-servermiljø og har erfaring med bl.a. Active Directory og Microsoft Exchange, men det er ikke et krav.

Du vil indgå i et team som har en uformel omgangstone og en professionel indstilling til løsning af de daglige opgaver. Da afdelingen er lille og opgaverne er mange, vil du få oparbejdet et bredt kendskab til samtlige arbejdsområder der findes i en IT-afdeling.

Arbejdstiden er 37 timer om ugen.

Løn- og ansættelsesforhold i henhold til aftale mellem Finansministeriet og PROSA

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til IT-chef Allan Lindqvist tlf. 3374 3525.

Ansøgning indeholdende CV samt relevante oplysninger om uddannelse og erhvervserfaring sendes til

Det Danske Filminstitut
Administrationen
Gothersgade 55
1123 København K

Ansøgningen skal være mærket ’IT-supporter’ og være Filminstituttet i hænde senest mandag den 22. januar klokken 12:00.

Det Danske Filminstitut er en statsinstitution under Kulturministeriet, som har til opgave at fremme filmkunst, filmkultur og biografkultur Danmark. Det gør vi bl.a. ved at yde økonomisk støtte til manuskriptudarbejdelse, udvikling, produktion, lancering og forevisning af danske film og at sikre distribution af danske film. Det Danske Filminstitut ønsker en ligelig kønsfordeling samt at styrke sin flerkulturelle kompetence og opfordrer derfor alle interesserede uanset alder, køn eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

En ganske ordinær supportstilling til ca. 300.000 kr. årligt, som matcher mine kvalifikationer.

Nu sér vi

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-07 08:40

Ikke for at være pessimistisk, men jeg har desværre ofte oplevet i denne type stillinger, at man ikke fandt jeg matchede:
Citat
..en ligelig kønsfordeling samt at styrke sin flerkulturelle kompetence

..hvilket på dansk som oftest betyder:

Vi foretrækker en kvinde eller en dansker af anden etnisk oprindelse end dansk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-01-07 08:49

Lyt til P1 nu..... Simon Thorbæk "Samfundstanker".....

Spændende mand, men men men

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-07 09:09

Min ansøgning ser således ud:
Citat
Dato : 12-01-07

Att.: IT-chef Allan Lindquist
Det Danske Filminstitut.
Gothergade 50
1123 København K.

Ansøgning om ansættelse som IT-supporter.

Datamatiker og certificeret voksenunderviser med flair for detaljen, er måske lige den medspiller i IT-afdelingen I ønsker jer som fremtidig kollega?

Jeg har stor erfaring med netværksdrift på klientsiden, installation af hard-/software, samt support af en meget broget og sammensat skare brugere på alle niveauer, fra mit arbejde for bl.a. Københavns Kommune. Jeg har desuden kendskab til AD (Active Directory) og serverdrift i almindelighed.

Mht. Inter-/Intranet er jeg på forkant med udviklingen inden for XHTML, CSS og Javascript og har kendskab til CGI som ASP og PHP, samt databaseforespørgelser i SQL. I øjeblikket er jeg i gang med at opgradere min viden om interaktive Webapplikationer implementeret i AJAX.

Jeg arbejder struktureret og målrettet og sætter en ære i at overholde aftaler og deadlines. I forhold til instruktion og projektarbejde tilstræber jeg at anlægge en deltagerlogisk og differentieret indgangsvinkel.

Jeg har gennem årene oparbejdet en vis rutine i selvstændigt at tilegne mig ny viden og arbejde med en stejl indlæringskurve.

Jeg har i ledighedsperioder bl.a. lavet frivilligt socialt arbejde blandt grønlændere i Danmark og blandt hjemløse i Indre by, Nørre- og Vesterbro og sætter derfor pris på den sociale dimension i arbejdet.

Jeg er 46 år, enlig og har ingen børn. Som person er jeg tolerant og vant til at give mine kolleger plads og albuerum. Jeg er udadvendt med et stort vokabularium, såvel skriftligt som mundtligt …både på almindelig dansk og i mere esoterisk teknisk engelsk. Min interessesfære dækker alt inden for IT-teknologi, herunder hvad der befinder sig i spændingsfeltet mellem AI (Kunstig intelligens), Complexity og Cognitive Science (Erkendelses teori).

Jeg har siden drengeårene været bidt af en ’gal’ lystfisker og har det bedst med at komme ud i den friske luft, mindst en gang om måneden. Som medlem af et politisk parti har jeg ofte deltaget i og bidraget til den offentlige debat, dels internt i partiet, dels i form af offentliggjorte læserbreve i dagbladet Politiken og ikke mindst i fora på internettet.

På baggrund af ovenstående håber jeg at have vakt jeres interesse for, hvad jeg har at tilbyde og ser naturligvis frem til at høre nærmere, for evt. at uddybe mine kvalifikationer ved en personlig samtale?

Med venlig hilsen

Henrik Mortensen.

Selvfølgelig vedlagt relevante eksamemspapirer og anbefalinger.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-07 10:30

Foreslag til 'forbedringer' af ansøgningen modtages med kyshånd

Imidlertid er dette spørgsmål oprettet med henblik på en debat om:

Er den omtalte mangel på arbejdskraft reel eller ej? (Husk på : Kun 558 ufaglærte stillinger kunne graves frem af 26 virksomheder, da det endelig 'galdt'. Oprindeligt havde der kun været 300 stillinger på tegnebrædtet: http://politiken.dk/indland/article222416.ece )

Er 'manglen' en virksomheds eller beskæftigelses-/finanspolitisk 'opfindelse'?

Ledigheden er lav som nogensinde, men betyder dette ikke blot, at næsten alle stillinger allerede er besat?

Selvfølgelig vil der altid være brug for både 'specialister' og 'lokumsrensere', men er manglen på arbejdskraft så alvorlig, at alle ledige uanset motivation enten skal tage 'et hvilket som helst job', 'aktiveres' (=arbejde til nedsat hyre) ...eller flytte fra hus og hjem?

Må de ikke længere søge job inden for de fagområder, hvori de har deres kompetancer?

Skal de 'pine død' alle omskoles til kassedamer, rengøringsassistenter, avisbude og hjemmeplejere?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-07 10:33

I 'gamle dage' talte man om arbejdsreserven, nu taler man om nedbringelse af udgifter til ledige som belaster statens finanser.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 15-01-07 15:25

Tak for svaret Dalapin

Citat
Held og lykke med det.

..denne kommentar; gjorde 'udslaget'

..og tak for I andre gad give 1B7 med.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Dalapin

Dato : 15-01-07 16:04

Hi Molo

Jamen jeg siger tusinde tak for "tilliden" og det har da været "spændende" at følge med i diskussionen.

Nu har jeg også lige set din ansøgning igennem en gang mere - puha, wow og hvad skal jeg dog mere sige.

Du har så mange kvalifikationer og har prøvet så mange forskellige ting, at det har givet dig en
i mine øjne enorm ballast, og med de menneskelige kvalifikationer du må have høstet "undervejs" manglede du såmænd "bare" at være det rigtige sted, på det rigtige tidspunkt for at kunne få en chefstilling.

Som jeg ser det nu, er du "overkvalificeret" til det du søger, hvor de fleste chefer umiddelbart må føle sig truet både på faglig viden, eller det sociale / menneskelige aspekt, især hvis de er yngre.

I mine øjne har du alt, alt for meget med i din ansøgning til DDF og det er det som gør det skræmmende. Læs / skriv hvad det er de vil have, ikke mere, ikke mindre - nævner de selv "det sociale aspekt", så ta' det med, ellers ikke.

Hold dig til det de spørger om, i stedet for at du starter din ansøgning med en spørgsmålssætning - alt for"poppet" og sælgeragtig.

En sidste ting er dit "lix", undskyld, hvis jeg kommer til at fornærme nogen nu. Men hold det nede for det er "kun" en "support-stilling" og ikke en stilling som "velformuleret" spindoktor i et forkontor indenfor det offentlige.

Så, jeg håber ikke, at jeg nu har gjort mig "uværdig" til alle de fine point du har beæret mig med, men prøv = gi' dem hvad de vil ha' / ikke mere , ikke mindre - gør dem nysgerrige og resten må I ordne til samtalen.

Mål nr. 1 er altid samtalen - så endnu en gang held og lykke med jobsøgningen.

Mvh
Dala

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-01-07 00:51

Sjovt nok, så sad jeg og tænkte, da jeg læste Molos ansøgning, at det ville svare til en hjemmehjælper søger ind hos kommunen, men beskriver sig selv som hospitalsoverlæge LOOOL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-07 17:14

Dalapin ->
Citat
..på det rigtige tidspunkt for at kunne få en chefstilling.

Jeg håber dettte 'tidspunkt' bli'r : ALDRIG !!!

..samt:
Citat
..ikke en stilling som "velformuleret" spindoktor

Læs 'indenad' menneske: Under afsnittet i 'begyndelsen' af opslaget:
Citat
Stillingen kræver først og fremmest:
.
....har gode kommunikationsevner.

Klumme -> ..og?

Må hospiltalsoverlæger ikke længere søge andre græsgange?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-07 17:16

Ps. For ik' at sætte mit under en skæppe bør jeg nok omformulere:
Citat
Datamatiker og certificeret voksenunderviser med flair for detaljen, er måske...

..til:
Citat
Datamatiker og certificeret voksenunderviser med overblik, samt flair for detaljen; er måske...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-07 17:18

HOV ... der kom til at mange et 'lys'

..for enden af tunellen?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-01-07 17:19

Jo da Molo.

Det er da et demokratisk land vi lever i, men hvilke chancer tror du de har i den sammenhæng? Det er så urealistisk, at man kunne forledes til at tro, at målet var IKKE at få et job.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-07 17:33

http://www.kommunikationsforum.dk/?articleid=4340

http://www.co-industri.dk/sw27360.asp

Klumme -> Spørg de som 'tørster' efter medarbejdere !!!

VARM LUFT... lyder overskriften

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-07 17:35

Ønsketænkning, som man ik' så meget til på Rådhuset d. 9.01.07

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 17-01-07 10:09

Hej Molo.

Citat
Som medlem af et politisk parti har jeg ofte deltaget i og bidraget til den offentlige debat, dels internt i partiet, dels i form af offentliggjorte læserbreve i dagbladet Politiken og ikke mindst i fora på internettet.

Jeg ved godt, at dette emne optager dig meget, men jeg ville nok vælge at nedtone det politiske.

Misforstå mig ret: At du er en fyr med holdninger er godt i de fleste arbejdsgiveres øjne, men var det mig, der modtog din ansøgning, ville jeg føle mig skræmt af de høje lix og at du er så velformuleret. Jeg ville tænke "Uha uha, ham vil jeg ikke risikere at diskutere politik med..."

Bare et lille råd.

Venlig hilsen KarenD

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-07 10:20

Dalapin -> Jeg har taget dit råd ad notam og vil prøve dette i mine ansøgninger fremover

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 17-01-07 10:25

Æv, Molo, jeg håber du mente mig...

karenD

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-07 10:36

KarenD -> Alle job-coaches jeg har talt med anbefaler, at rekruteringsmedarbejderen skal kunne aflæse hvilken person de har at gøre med. De såkaldt 'bløde' kvalifikationer.

Jeg har medtaget det du citerer, da alle virksomheder som søger personale med specifikke kvalifikationer, ønsker engagerede medarbejdere og 'skodder' alle ansøgere som giver udtryk for:

Jeg gør altid, hvad der bliver sagt.

Det er ikke en forhindring at man giver udtryk for, at man kan tænke selv og har en mening om opgaverne.

..og et lixtal på 47 er ikke skækindjagende, når det kommer fra en medarbejder man forventer med tiden vil kunne drive instituttets servere

http://www.elkan.dk/lixtal_lixberegner.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-07 10:41

Rent bortset fra dét, så inviterede instituttet selv Det Radikale Venstre til en 'prøveforestilling' for et lille års tid siden på denne film: http://film.tdconline.dk/sefilm/?id=472

Den har endnu ikke haft premiere, men jeg har altså set den

Det bør I også

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Dalapin

Dato : 17-01-07 10:42

Du skal ikke være ked af det karenD - vi matcher jo så nogenlunde hinanden med det vi si'r, så han mener nok oz begge to "inderst inde", lol -

Og Molo - nu er jeg jo en "noob" i det her forum, men hvis jeg har forstået det rigtig, kan man godt sende noget "privat" til hinanden, uden at andre i forumet kan se det.

Så hvis der er en anden stilling på trapperne er du velkommen til at sende mig din ansøgning og en kopi af opslaget.

Mvh & "go' jagt"
Dala

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 17-01-07 10:47

Citat
Alle job-coaches jeg har talt med anbefaler, at rekruteringsmedarbejderen skal kunne aflæse hvilken person de har at gøre med. De såkaldt 'bløde' kvalifikationer.

Måske er det regionsbestemt. For heroppe i nordjylland anbefaler de, at man skøjter udenom politik og religion i ansøgningerne... Det kan godt være den slags tydelighed er påkrævet i hovedstadsområdet - hvad véd jeg

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-07 11:03

KarenD -> Det er muligt der er regionale forskelle, men jeg hælder nu til den antagelse, at der er forskel på Kong Hans og Jørgen Hattemager. Dvs. forskel på om du søger job som servitrice eller universitetslektor.

I ansøgningen står udtrykkeligt man ønsker 'flerkulturelle' og derfor må det forventes at ansøgeren kommer med hints til hvilken 'kulturelle' sammenhænge man indgår i. Politisk arbejde siger 'noget' om dette. Jeg har jo ikke skrevet at jeg er medlem af 'Det Radikale Venstre', som nok ville være at gå over stregen i dén sammenhæng. (..med mindre man positivt ved hvilken politisk observans chefen har).

Jeg kunne også have skrevet at jeg er ateist, men dette synes jeg i denne forbindelse er irrellevant. Det havde været noget andet, hvis det havde været en stilling som sekretær i Dialogcentret eller lign.

</RADIKAL>