/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Outologon ingen brugerkonti
Fra : Brassovitski
Vist : 947 gange
300 point
Dato : 04-11-06 20:11

Hej Jeg har fors'gt nedenst[ende for at komme logonproceduren til livs i windows.
Svaret er fundet under en anden tr[d hger p[ kandu.
Citat
<citat>
1. Klik på Start, og klik derefter på Kør.
2. Indtast control userpasswords2 i dialogboksen Åbn, og klik derefter på OK.
3. Fjern markeringen af afkrydsningsfeltet "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren", og klik derefter på Anvend.
4. I vinduet Log på automatisk skal du indtaste adgangskoden i feltet Adgangskode og derefter indtaste adgangskoden igen i feltet Bekræft adgangskode.
5. Klik på OK for at lukke vinduet Log på automatisk, og klik derefter på OK for at lukke vinduet Brugerkonti.
</citat> fra molokyle

Problemet er nu at naar windows starter spørges der efter logon til et netværk client og der komme ren boks hvori der står:
Citat
Client Services for Netware has disabled the Welcome sreen and Fast User Switzing. Tp restore these feature, you must uninstall Client Services for Netware

Jeg har prøvet at restore et gendannelsespunkt lavet før ændringen, men uden at det resetter til den gamle logon. Hjælp udbedes hurtigt!

Kommentar
Fra : debut

Dato : 04-11-06 20:28

Lyder da som om du har installeret Klient til Netware (novell) og hvis du kun kører med almindeligt netværk skal du kun have Klient program til Microsoft. ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-06 20:51

Har ud en konto som hedder ASP.NET machine A så er det den som forhindrer at du kan logge direkte på, slet den fra Kontrol panel Brugerkonti, vær opmærksom på at når du logger direkte på, er det Administrator kontoen du logger på, har du en konto med dit navn og har gemt en masse dokumenter eller lignende, så flyt dem over i Dokumenter/Administrator først, kontoen Dit navn bliver slettet

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-11-06 20:58

Ved at bruge userpasswords2 åbner du bare en indstillingsmulighed og sletter ingen brugerkonti.
Jeg hælder nu også mest til at du har installeret en unødvendig klient.
Asp.net kontoen er jo bar en du får ind sammen med de nyeste opdateringer og jeg tvivler på, at den spærrer for andre brugerkonti, men jeg kunne ikke selv drømme om at køre uden login så jeg har ikke prøvet.

Her er en std. opsætning. http://www.wintip.dk/win32/guides/net/xp/xp.htm

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-11-06 21:00

Til o.v.n.
Jo der er installeret ASP.Net A.
Desuden er der en konto med mit navn og en ren administratorkonto.
Kontoen med mit navn har også administratot rettigheder.
Hvis jeg sletter denne ryger min konto med navn så også eller??
Jeg har pårøvet at afinstallere Client Service for Netware, så kan jeg skifte måden brugere logger på, men kan ikke aktivere fast switzing af bruger. Der kommer en besked om at ofline files er slået til så fast switzing ikke kan slås til.
Jeg har en kopi af registreringsdatabasen som er et par uger gammel. Vil det evt. løse problemet at indlæse denne? (dette bør nok være sidste udvej.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-06 21:10

Det sidste kan jeg ikke svare på, men slet først ASP.NET fra Kontrolpanel/Brugerkonti, derefter Kør userpassword 2, derefter kommer du direkte på, det virkede hos mig, om brugerkontoen Dit navn bliver slettet ved jeg ikke, men du kan ikke bruge den mere, det er Administrator kontoen du logger på, måske er Dit navn kontoen bare ikke tilgængelig og kan måske komme frem igen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-11-06 21:15
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-06 21:30

http://www.kandu.dk/Spg95933.aspx har du fået løst dit problem med din inficerede maskine ???

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-11-06 21:44

Da jeg slettede ASP NET kontoen, efter installationen af Net Framework, var det administratorkontoen/mit brugernavn som loggede automatisk på, og sådan plejer det at være. Sletning af ASP NET sletter KUN ASP NET kontoen.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-11-06 21:47

Du får sikkert ikke brug for ControlUserpaswords2, så glem bare den i første omgang.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-11-06 21:53

Til miritdk
http://www.kandu.dk/Spg95933.aspx har du fået løst dit problem med din inficerede maskine ???
Nej det er en anden maskine, en bærbar. Den maskine der er problemer med brugerkonti er en anden.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-06 21:56

ok .... spekulerede bare lige

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-11-06 21:57

Det er altså ikke asp kontoen der laver netware service client

Control Userpaswords2, anvendes på windows XP der ikke har en synlig kontrolfunktion til brugerkonti passwords og den anvendes alene hvis man vil ændre login efter at have valgt (eller undladt at vælge andet) at skulle bruge password i forbindelse med installationen.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-11-06 23:15

Om offline filer her http://support.microsoft.com/kb/307853

Citat
Det er altså ikke asp kontoen der laver netware service client

Det er det vist heller ingen der tror, men så længe den er der, ingen autologon .

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-11-06 23:19

Man starter da med at rydde op i det rod man har lavet og foreløbig får han fejlmelding på en klient der ikke har noget med asp.net at gøre.
Een ting ad gangen og ikke bare kaste sig ud i løsninger uden forklaring som nogen jo gladeligt foreslår. G'nat!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-11-06 23:28

Halløjsa
Nu er jeg kommet lidt videre.Maskinen logger nu default på administratorkontoen, og jeg kan så logge af og logge på min egen konto (også administrator rettigheder). Hvordan får jeg sat maskinen til at logge default på min gen konto i stedet for på administratorkontoen? Administrator kontoen kan ikke slettes, jeg får beskeden at det er en windows system konto og at den ikk ekan slettes. Jeg har tidligere set et sted hvordan man sætte defaultlogonkontoen, men kan ikke huske hvordan.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-06 23:37

kontrolpanel - brugerkonti

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 300 point
Dato : 04-11-06 23:41
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-11-06 00:47

Stl_s det ser ud som noget der kan bruges, noget nørdet og jeg har ikke nogen problemer med at det er Adminirtator kontoen der bruges alene, i mit indlæg som også virker, gør jeg spørgeren opmærksom på at flytte ting og sager over til Administrator/Dokumenter, det har virket hos mig og jeg ser ingen kontonavne eller andet, når jeg starter, direkte ind på Skrivebordet efter at have trykket på start knappen

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-11-06 00:50

Halløjsa
Nu er jeg kommet lidt videre.Maskinen logger nu default på administratorkontoen, og jeg kan så logge af og logge på min egen konto (også administrator rettigheder). Hvordan får jeg sat maskinen til at logge default på min gen konto i stedet for på administratorkontoen? Administrator kontoen kan ikke slettes, jeg får beskeden at det er en windows system konto og at den ikk ekan slettes. Jeg har tidligere set et sted hvordan man sætte defaultlogonkontoen, men kan ikke huske hvordan.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-11-06 00:55

o.v.n. din løsning kan selvfølgelig sagtens bruges, men jeg syntes bare selv at det andet er mere "rigtigt". Men det er måske bare mig .

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-11-06 01:40

Der må op til stl_s indlæg kl 23.41 jeg synes ikke det er noget jeg vil have besvær med, jeg flyttede alle gemte filer over Dokumenter i Administrator kontoen og lod kontoen med mit navn forsvinde, det er vel ligegyldig hvilken navn kontoen har, bare dine filer er der

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-11-06 11:46

Halløjsa
Den der ´kommer med løsningen på hvordan man sætter defaultkontoen til at være den man ønsker løber med pointene. Jeg er ikke helt tryk ved den med at flytte alt brugerindhold fra en konto til en anden. Når jeg laver en kopi og gemme rpå disken når processen til et sted hvor der står noget med en fil der er i brug og så afbrydes kopieringen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-11-06 11:52

Vedr. flytning af bruger filer fra mit navn til administartor.
Mit navn konto 1,52 GB.
Kopi når den går død 972 MB. Dette må jo betyde at ikke alt er kopieret, så det er ikke så smart, vel?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-11-06 12:29

Hvordan flytter du ? Du skal ikke flytte/kopiere mappen Dokumenter, det er en systemmappe, flyt de undermapper du har i Dit navn Dokumenter, marker en mappe foreksempel Musik og ovre til venstre under Mappe opgaver klikker du på Flyt denne mappe eller Kopier denne mappe, kommer et lille vindue hvor du kan vælge hvortil mappen skal flyttes, vælg Administrator-Dokumenter, vil logge ind med kontoen Dit navn, så må du til redigere i Regedit, læs Microsoft linket fra stl_s.
Du kan være helt tryg ved at flytte dine dokumenter, for en sikkerheds skyld kan du gå til Denne computer-Documents and settings-Administrator-Dokumenter og se efter om nu dine dokumenter virkelig er flyttet

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-11-06 12:48

Det er den mest bagvendte måde det problem er søgt løst på.
Når man vil ændre en opsætning bør man absolut fejlrette først, og det kunne nok have været tiden værd, at gennemgå de ting som har betydning for brugerkontoen herunder netværksopsætningen og derefter læse MS service bulletinns der omtaler problemet som dem der er vist længere oppe.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-11-06 13:27

Tak for svaret stl_s.
Jeg fulgte vejledningen du linkede til hos Microsoft og det funkede fint. Jeg behøvede ikke en gang oprette default password nøglen.
Tak til alle der er kommet med input til denne tråd.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-11-06 13:29

herligt når noget lykkes

Kommentar
Fra : BjarneD