/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Gardasøen
Fra : allanni
Vist : 720 gange
200 point
Dato : 25-10-06 09:33

Vi har planer om en tur til gardasøen til sommer.
Er der nogen, der kan anbefale steder dernede. Da det er første gang, vi vælger Garda, kender vi intet til området - om det skal være nord, syd, øst eller vest.
Vi ønsker en ferielejlighed med plads til 6 personer - ikke campingpladser.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 25-10-06 10:10

Jeg har været der et par gange og kan klart anbefale La Limonaia. Det ligger i den bjergrige ende af søen, ved byen Limone, hvilket jeg personligt syntes er smukt. Der er ca. 10 - 15 min. gang ned i en lille lokal fiskerby som oser af stemning og hygge.

Det er godt ved at være en 7-8 år siden men jeg kender andre der har været de siden som har været glad for det.

Jeg kan ikke lige finde et link, men vi boede 4 personer i en lejlilghed der og jeg mener at huske at der var størrer lejligheder end det.

Hvis dette ikke findes er området ihvertfald klart at anbefale.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 25-10-06 15:51

hej.
jeg vil nok sige, at den nordlige del af gardasøen er den billigste.
selv kommer jeg i byen Torbole på camping, når jeg rejser nedad på mine togter.
i nøærheden ligger byerne Riva og Limone, der også ewr skønne.
fra disse byer er der færgetrafik til næsten ingen penge rundt til andre små byer i området.
en vidunderlig sejltur.
jeg var i byen Malcesine for et par år siden.
en helt vidunderlig lille by, med et middelalderslot bygget lige ude på kanten og som er byens museum.
ligeledes findes der et utal af kunstnerbutikker i byen, da det er et yndet sted for diverse malere mm. der er virkelig flot.
ikke så lå langt fra Torbole ligger der på toppen af et af bjergene et gammelt middelalder kloster, og det er virkelig på toppen. når man ser det nedefra, så tænker man , hvordan i alverden det har ladet sig gøre at komme derop for at bygge dette værk...det er resterne men fantastisk spændenede og hvilken udsigt derfra....
i nærheden er også et vandfald : "cacata del varone", som har et fald på 85 meter gennem kløften. det er nærmest indendørs. husk varmt tøj, for der er koldt derinde i bjerget.
har også været i Peschiera i det sydlige, men synes egentlig ikke der er særlig spændende.
men selve området omkring søen er rigtig smuk og en vidunderlig flot men tæt trafikeret strejkning rundt om eller nedad søen...ganske flot og virkelig smuk.
bare turen fra motorvejen, hvis bil, er smuk, men stejl.
i byen Limone og Riva er der mange butikker, hvor de taler dansk elelr savensk p.g.a. de mange nordiske turister, men jeg synes nu ikke det er specielt charmerende at komme ind i en butik i italien, hvor de taler ens eget sprog, en for folk der ikke taler italiensk, så kan det selvfølgelig være en fordel...
håber du/i kan bruge noget af dette, ellers er i velkommentil at få flere oplysninger, da jeg gerne vil være behjælpelig udi det italienske....har rejst i landet i 16 år....
ciao og god tur til sommer..
misss.j.