/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
internet afbrydes
Fra : itgirl
Vist : 603 gange
66 point
Dato : 18-10-06 11:34

Hej,
jeg håber, at der er en klog sjæl der kan hjælpe derude, da jeg har kontaktet support uden resultat....

Jeg kører med webspeed, men for at par dage siden begyndte jeg at ryge af nettet ca. hvert kvarter. Modemmet lyser som det skal, og jeg har installeret TDC netsupport, som siger at den ikke kan finde fejl i indstillingerne på PC og internet. Når jeg så genstarter modemmet og opdaterer siden, så kører internettet igen...det er bare ikke en særlig holdbar løsning, at jeg skal genstarte modemmet hele tiden, så derfor vil jeg spørge om der er nogle der har oplevet det samme og om de ved hvad problemet skyldes?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 76 point
Dato : 18-10-06 12:26

Kontakt support igen. Det kan være dit modem der er defekt og så kan du sikkert få det byttet i nærmeste TDC butik.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-10-06 13:48

Kører du gennem en wireless ruter eller sådan noget.

Kommentar
Fra : itgirl

Dato : 18-10-06 15:18

Hejsa....
det er bare et almindeligt modem, hvor jeg bruger netkortet.

Jeg prøver at låne en anden bærbar imorgen, for at se om det samme sker på en anden computer også....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-10-06 18:44

Når du tilslutter en anden bærebar, så vil du sikkert opleve, at den ikke kan gå på nettet.
Webspeed kender kun din MAC adresse i din PC, men ikke den anden.
Så her skal du så genregistreres med den anden MAC adresse.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-10-06 19:47

lyder for mig som om det er routeren der er problemet. Måske den lige skal opdateres med nyt firmware eller endnu bedre byttes hos TDC

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-10-06 17:27

Hej Fijala, hvor har itgirl fortalt at hun har en router ???

Til dig itgirl, prøv at checke opsætningen i din browser, om den skal fastholde forbindelsen, eller koble af, når den har været inaktiv i et bestemt tidsrum, måske er det her fejlen ligger !! ???

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-10-06 19:44

ja severino du har sgu nok ret, der var jeg vist lige for hurtig til at konkludere, men det var faktisk modemet jeg mente.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-10-06 20:06

7 9 13 ...............så har mit modem været alive i lidt over et døgn efter at jeg byttede det hos en TDC butik.
Den synlige fejl var at "internet lampen gik ud" og forbindelsen blev væk.
Efter lidt forsøg med fråde om munden og lidt snak med TDC kørte jeg ind og byttede "dyret"
Så nu kører den gennem switch > router > modem til internettet.

Så itgirl - måske er det dit modem som skal byttes.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-10-06 20:10

så er ringen vist sluttet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-10-06 20:19

Ja ja - det havde jeg glemt.

Godkendelse af svar
Fra : itgirl

Dato : 06-11-06 19:27

Tak for svaret BjarneD.

Det var modemmet den var gal med, og har først fået det nu efter en lang kamp med TDC, med teknikere og alt muligt andet, hvor jeg fra starten havde spurgt om det ikke kunne være modemmet der var defekt, men det benægtede de først....der skulle bare så lidt til, og istedet har jeg siddet i flere uger og kæmpet med nettet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-11-06 19:55

Det var godt det lykkedes.

TDC's service bliver da vist godt nok ringere og ringere. Jeg er i hvert fald træt af dem og glæder mig til mit EL-selskabs planer om at dække hele deres område med Wimaxx trådløst netværk med høj hastighed og lavere priser og så får de selvfølgelig resten af mine teleaftaler med i købet.