/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Kreativt "job" søges
Fra : Sillepigen
Vist : 1164 gange
50 point
Dato : 16-10-06 22:38

Hej kandu'er.
Jeg er blevet træt af mit job. Jeg hader at indrømme det, for allerhelst vil jeg gerne være den positive, livsglade pige, der elsker alt, hvad hun laver. Men hvorfor blive ved med at lyve for sig selv?
Jeg kan tilsyneladende ikke nyde at servere, gøre rent, køre post...
Eller måske er det mere forpligtelsen ved det.
Jeg går med nogle mavesmerter for tiden, som pludselig gør, at jeg kun kan ligger vandret og det er ikke så velset hos arbejdsgiveren - forståeligt nok.

Jeg er rimelig kreativ, og som barn tjente jeg lidt på at lave tebrevskort, 3d-kort osv. og hyggeligt var det da.
Desværre kan man ikke betale sin månedlige husleje som studerende ved at lave kort, som man sælger til familien omkring jul og fødselsdage, så jeg søger et lignende alternativ.

Det jeg søger er noget i stil med uroer, trylledej, korsstring...Jeg er også meget interesseret i at genoptage min kort-lavning, hvis der er en, der har et forslag til, hvordan jeg kan komme af med dem.
Jeg har netop læst en bog fra England (skønlitteratur - jeg ved det ), hvor man gennem et firma kunne bestille materialerne til nogle rammer. Når man havde lavet rammerne sendte man dem tilbage til firmaet og fik betaling for arbejdet.
Jeg vil også gerne høre fra folk, der selv har fundet en lille indtjening gennem deres kreative interesser.
Jeg vil lige understrege at jeg ikke forventer det der ligner fuldtidsindtjening
1000-2000 kr pr. måned er rigeligt oven i su'en. Bare det er noget jeg kan lide at lave.

Mange hilsner,
Kathrine

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-10-06 22:50

Der findes markeder over hele landet, hvor man kan sælge sine hjemmelavede ting.

Du kan også lave en hjemmeside med salg.

Prøv at kikke på www.123hjemmeside.dk - dér er mange forskellige - både salg og ikke salg.

Moster Hanne

Accepteret svar
Fra : jeb3

Modtaget 50 point
Dato : 17-10-06 06:35

Jeg ved da at i Randers fx er der hver lørdag torvedag, hvor der står nogle og ælger bla hjemmeproducerede ting.

Prøv at snakke med hobby forretningerne.Der er jo da nogen, der laver de ting de udstiller.

Sæt en annonce op i de lokale forretninger med hvad du kan til hjælpe til fester mm. Jeg betalte selv en for at udskære alle mine invitationer da jeg blev gift sammen med en del andet pynt osv.
Evt i den lokale avis. Bare sørg for at du har noget at vise, hvis der er nogen der ringer.

Snak med familie og venner, brug dit netværk til at få spredt budskabetom at du gerne vil den slags.

Har du iøvrigt overvejet at søge arbejde i de lokale hobbyforretninger?

God fornøjelse

Jette

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-10-06 10:09

Citat
Den Gamle By søger juleassistance, så hvis I kender et ungt menneske, der er interesseret, må I meget gerne sende nedenstående videre.
Vh Trine Elkjær

Trine Locht Elkjær
Publikumschef, cand.mag.
Den Gamle By
Viborgvej 2
8000 Århus C
Tel 86 12 31 88
tle@dengamleby.dk
www.dengamleby.dk

Få Den Gamle Bys Nyhedsbrev - Tilmeld dig på www.dengamleby.dk

Juleassistance

Den Gamle By søger juleassistance til ekspedition i museumsbutikken og markedsboderne samt servering i museets julestue i perioden 25. november – 22. december. Minimumsalder 19 år.

Arbejdet i butikken og boderne består af ekspedition af varer. Arbejdet i julestuen består af ekspedition af mad og drikke fra disk, afrydning, oprydning og rengøring.

Der er for alle stillinger tale om lange arbejdsdage og en del weekendarbejde – mindst to weekends i perioden.

Du skal kunne arbejde hurtigt, kunne holde hovedet koldt i pressede situationer og samtidig være udadvendt og serviceminded. Erfaring fra tilsvarende jobs er en betingelse.

Skriv et par ord om dig selv og tidligere erhvervserfaringer. Oplys også, hvor meget du kan arbejde. Send din ansøgning til tle@dengamleby.dk. Ingen telefoniske eller personlige henvendelser.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

Godkendelse af svar
Fra : Sillepigen

Dato : 03-12-06 18:02

Tak for svaret jeb3. Jeg nyder juletiden, hvor man på trods af enorme mængder lektier med god samvittighed kan sætte sig ned og være kreativ.

Glædelig december til jer begge

Mange hilsner,
Kathrine