/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Pop op vinduet "iexplorer"
Fra : jesperp04
Vist : 612 gange
200 point
Dato : 13-10-06 13:59

Når jeg går ind på for eksempel Aeroports de Paris´es hjemmeside og f. eks. klikker på "Departure"
popper vinduet "iexplorer" op hver gang selvom jeg har genstartet computeren mindst to gange for at undgå vinduet i fremtiden. Er der nogen her inde, som har et tip til hvad jeg kan gøre ved det?
Mvh. Jesper

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-10-06 14:42

hvad skulle det hjælpe at genstarte for at undgå det ???? Kan du beskrive nærmere hvad du mener for jeg fatter da ikke en dyt - hvad står der - osv ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-10-06 14:45

hmmm - har lige været derinde og der sker ikke en dyt - er du sikker på du ikke har fejl - eller måske ikke er beskyttet godt nok ????

Kommentar
Fra : jesperp04

Dato : 13-10-06 17:57

Hver gang jeg klikker på menuen "Departing flight schedule" på Aeroports de Paris hjemmeside http://www.aeroportsdeparis.fr/Adp/en-GB/Passagers/ popper vinduet "iexplore exe" op. Sikkerhedsprogrammet med antivirus-firewall programmer m.m. som jeg har installeret på min computer virker så godt, at jeg ikke har problemer med "iexplore exe" på andre hjemmesider end på http://www.aeroportsdeparis.fr/Adp/en-GB/Passagers/

Når jeg har klikket på pop-op-vinduet "iexplore exe" klikker jeg på "undlad at sende" og et lille pop-op-vindue popper op hvor jeg skal klikke på annulerer eller ok alt efter hvor hurtig jeg er.

Mvh. Jesper

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-10-06 19:57

Menupunktet er et ganske alm. link:
Citat
<a class="lightLink2" title="Departing flight schedule" href="/Adp/en-GB/Passagers/Departs/Horaires/Horaires.htm">Departing flight schedule</a>

Hvilket ingen problemer burde volde. Imidlertid får du en besked om at underrette Microsoft om en fejl i iexplorer.exe som er din browser: Internet Explorer.

Dette kunne tyde på en fejl i din browser. Opgradér evt. til den nyeste af slagsen: Internet Explorer 7 Release Candidate 2 eller vent til d. 18-10-06 hvor Internet Explorer 'Final' bliver frigivet. (Den følger også med automatiske opdateringer pr. 01-11-06)
Citat
[12 Okt 2006 - 439] Internet Explorer 7.0 om en uge

Kategori : Software - Drivere / Opdateringer
Internet Explorer 7.0 bliver klar til download d. 18/10 og bliver tilføjet "Automatiske Opdateringer" 1/11.

Den nye version af Internet Explorer har fået et ansigtsløft og nogle nye funktioner, herunder bl.a. forbedret rendering, brugbarhed og sikkerhed.

Microsoft forbereder også webmastere på, at der kan være behov for at opdatere hjemmesider, så de vises korrekt i den nye browser.

..fra: http://newz.dk/

Læs mere:

http://blogs.msdn.com/hied_mid-atlantic/archive/2006/10/10/Internet-Explorer-7-is-coming-this-month-_2E002E002E00_-Are-you-ready_3F00_.aspx

Måske det ku' betale sig om du rensede din registrringsdatabase først, med dette lille reg.cleaner program: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

Ps. Brug den gratis standard version: http://www.tweaknow.com/download/RegCleaner.exe

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jesperp04

Dato : 14-10-06 23:53

Hej MOLEKYLE!
Har har afprøvet linkene, som du har givet mig så du ved om disse hjemmesider er ok?
Mvh. Jesper

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-10-06 09:45

De er ok

Newz.dk læser jeg hver dag ...før jeg læser aviser, hører radio, ser tv

Blog'en er fra : http://msdn2.microsoft.com/en-us/default.aspx ..altså Microsoft selv. (Under afsnittet: Communities. Menuen: blogs.msdn.com , men deres server er nede i øjeblikket )

TweakNowRegCleaner er et 'annerkendt' produkt.
Internet Explorer Release Candidate 2 er lidt en tilsnigelse. Der er tale om en opdatering af Internet Explorer Release Candidate 1, nemlig version 7.0.5700.6 så den hedder faktisk stadig:

Explorer Release Candidate 1 og kan hentes her: http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/default.mspx

Jeg har brugt IE7 siden Beta 1, Beta 2, Beta 3, RC 1 og seneste udgave RC 1 (updated). Det vil sige gennem de sidste 6-7 måneder ...uden problemer af nogen art

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jesperp04

Dato : 17-10-06 01:06

Hej Mokyle!
Jeg har fået indstalleret Internet Explorer 7 på min computer.
Mvh. Jesper

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-10-06 19:46

..og hjalp det?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jesperp04

Dato : 17-10-06 20:02

Hej Molekyle!
Ja det hjalp, men hver gang jeg vil ind på en hjemmeside springer der et pop-op-vindue op fra mit sikkerhedsprogram "F-Secure".
Kan jeg gøre noget ved det så dette vindue ikke popper op hver gang jeg vil ind på en hjemmeside?
Mvh. Jesper

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-10-06 20:42

Aner det ikke! Jeg kender ikke programellet fra F-Secure, men prøv dog at spørge dem:

helsinki@f-secure.com

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-10-06 21:03

popup fra f-secure er der jo for at hjælpe dig med din pc´s sikkerhed så hvorfor vil du af med det ????

Kommentar
Fra : jesperp04

Dato : 17-10-06 21:04

Hej Molekyle!
Pop-op-vinduet, som jeg omtalte i mit sidste indlæg er egentligt et pop-vindue, som popper op når jeg vil ind på internettet ved hjælp af Internet Explorer og spørger om jeg vil tillade Internet Explorer. Jeg er desværre ikke så god til engelsk i forbindelse med at skrive til helsinki@f-secure.com
Mvh. Jesper

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-10-06 21:06

ergo er det vel f-secures firewall

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-10-06 21:13

hvis det er internet security du kører så skal du nok lige sætte et flueben i husk denne indstilling når du siger ja - men ikke hvis du er i tvivl

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-10-06 21:15

et ps - når du sætter flueben i husk indstilling popper den ikke op igen næste gang

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-10-06 21:25

mon ikke det fra begyndelsen var f-secure der spurgte om lov til at komme på nettet på de sider du lægger ud med - og ikke internet explorer ????

for i øvrigt kan jeg ikke se IE7 og tweaknow regcleaner har noget med spørgsmålet at gøre

prøv nu at gøre dig sikker med dit sikkerhedsprogram - du kan sagtens sætte flueben i ja og hus (yes og remember) i f-secures firewall

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 17-10-06 21:27

Jeg tror miritdk har ret her. Jeg forstår ikke helt hvad IE7 og regcleanere har af relevans til spørgsmålet, men okay, hvad ved jeg

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-10-06 21:28

ooOOOOoohhhh stl_s du ved nok

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 17-10-06 22:10

Miritdk -> Ved da så meget, at du ved en masse

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-10-06 07:09

Jeg læste måske spørgsmålet en smule anderledes:

Når man går ind på hjemmesider og 'iexplorer' pop'er op. Hvad tænker man så først på?

En firewall?

Undskyld de herre og damer: Jeg prøver blot, at hjælpe jesperp04

..og jeg ved godt I begge på nogen områder ved mere end jeg, så giv jesperp04 en hånd

</MOLOKYLE>