/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Fordomme om hypnose
Fra : Blatdob
Vist : 648 gange
120 point
Dato : 05-10-06 17:39

Hej

Jeg er ved at lave en stil om hypnose og har brug for lit hjælp. For hvad tror folk egentlig om hypnose? Tror de på det, gør de ikke? Er folk villige til at prøve det som en alternativ behandling? Hvad mener de kritiske?? Jeg har virkelig brug for nogle kritiske meninger om hypnose...

På forhånd tak

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-10-06 18:32

Kan kun sige, jeg har prøvet det, og var ved at flække af grin, da han begyndte at tællle ned til en virkning, der skulle holde. Hvor han på et tidspunkt siger, at når du vågner op, har du glemt alt o.s.v
Min mening er, at du skal være indstillet på, at blive rodet rundt med ''manipuleret'' ellers har jeg personligt, problemer med at fatte meningen med behandlingen.
Du kunne ligeså godt tage en FED PIBE, og tro på alt, hvad der bliver sagt, men intet, med hold i.
Ville sikkert hellere ryge en pibe, da den da i det minste giver mening.
Ville sammeligne det med hitler, der kunne fange en hel Verden, bare med en tale om en bedre verden, som, dem havde læst hans bibel, på ingen måde kunne være i tvivl om, hvad indeholdt,
men troede på det alligevel.
Så på en måde kan det vel sammenlignes med et hysteri anfald, man gerne vil have til at forsvinde, på pæneste måde, altså. men uden virkning på længere sigt.
Ville personligt aldrig give en krone på en sådan behandling MERE.

Men det var min mening, som sikkert ikke skal tages ALT for alvorligt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-10-06 20:47

hypnose er jo en anerkendt terapi/behandlingsform - så fordomme ?? Naaahh - tror mere nogen kan blive bange - bange for at "tale over sig" - bange for - især - ikke at have kontrol med tingene.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-10-06 21:08

Man kan ikke modtage hypnose, hvis du ikke har et åbent sind.
Om man skal bære bange for det, JO, hvis du er en af dem, der kan misbruges.
Men det kan du også af engang stærk tobak.
Har set alt for meget af disse udsendelser, hvor, de står før et program/ udsendelse, og udvælger de svageste, ikke den helt store nyhed.
Men tænker du på om du kan få hypnoti´søren, til at få dig yil at hoppe ud af et hus, eller andre VÆRRE ting, DET KAN HAN IKKE, da det altid er dig, der bestemmer over dit sind.
Lige så meget, som jeg nu skriver SHIT, og mener noget andet.
Skal du lave noget mod din egen FRI vilje, skal du være afhængig af et eller andet.
ELLE BARE VÆRE TROENDE muslim.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-10-06 21:50

disken - det er korrekt at hvis man ikke VIL så dutter det ikke - ligesom du skal være villig til at slappe af og bare lade tankerne flyde - villig til at bare ligge og kigge op i det blå osv osv - skal du også være villig til at lade dig hypnotisere.
Egentlig er der alt for meget overtro og gøgl i mange menneskers opfattelse af hvad hypnose egentlig er - min mening - det er også med til at afskrække rigtig mange for en ellers ganske god behandling. Meget firkantet sagt så drejer det sig jo om at hypnotisøren kan berolige med stemmeføringen - og hypnosen vil så sænke de forsvar - blokeringer osv - der hindrer et menneske i en bestemt behandling - det hele foregår jo med stemmeføring.
Jeg sammenligner det lidt - hmm meget - med en mor der taler beroligende til et barn - den tryghed kan jo næsten ikke gøres bedre

blatdop - hvad vil du egentlig med dit spørgsmål ??? Et eller andet sted finder jeg det lidt sjovt - vi lever jo ikke i den tid hvor hypnotisøren lavede tricks og gøgl og dermed opnåede en hvis - uhyggelig/uforklarlig status

det er ikke et spørgsmål om at tro på hypnose/hypnoterapi - det er et spørgsmål om at ville og turde - ikke mindst ønske at underlægge sig det (af andre end sig selv - idet vi jo faktisk selv sætter os i en form for trance hver eneste dag)

Om folk er villige til at benytte hypnose som alternativ behandling - ja - igen hvis de vil - tør - kan - osv

Kritik ?? Hvad vil du bruge den til ????

Og hvorfor tror du de fleste har noget imod hypnose - er det mon digselv der har det ?????

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-10-06 21:59

Citat
det er ikke et spørgsmål om at tro på hypnose/hypnoterapi - det er et spørgsmål om at ville og turde - ikke mindst ønske at underlægge sig det (af andre end sig selv - idet vi jo faktisk selv sætter os i en form for trance hver eneste dag)

Sidder og ser LIDT krig i TV-Avisen, og bliver også hyppet af alt så megen LORT mellem mennesker.
FØJ.

Og så er der dem dem, der bare sidder herinde, gog håber på de kan KOPIér skidtet over i en stil.

Og så er der snart sommer igen, den var en af de værre.
GOD JUL/ hjul

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-10-06 22:15

Bortset fra det, så jeg en film med Geena Davis, hvordan, man tog et plaster af på en/t såret menneske________ HUN SMED TØJET, HVOR MANDEN, FIK ET MINDRE CHOK, samtidig med at hun rykkede et plaster af samme, sammenlign hypnose med et LYN-nedslag, der aldrig rammer dig, men går direkte ind på din PC, og gør temmelig forvirret.
Men en chkdsk, kan vel altid rette op på et eller andet MØJ, selv herinde.

Sig på ingen måde sige om omtalte metode, er tilrådeligt_ for alle.
Min giv dog mennesket, ret_ til at modsige sig, såkaldt/ et eller andet.
Noget, der virkelig virker, er CIA`s metoder, selvom de er oldgamle.
De kan gøre, så mennesker blive sindsyge på en ½ dag, eller mindre,
men andre mennsker kan gøre det meget hurtigere, skal ikke nævne visse, ikke DK tro´s samfund.
Men det har sikkert noget med, en indbygget Faktor at gøre.
Her stopper denne hypnose-forretning fra mig af, da kandu. kan være temmelig, hypnotiserende-
Fortsættelse følger....

Kommentar
Fra : Blatdob

Dato : 08-10-06 12:51

Hej igen

Jeg vil gerne gøre det helt klart, at jeg absolut intet har imod hypnose, men er ganske facineret af det. Meningen med spørgsmålet, som jeg åbenbart ikke gjorde tydeligt nok, er at finde ud af hvad andre mennesker mener om emnet. Nok har jeg mine egne tanker, men lidt inspiration skader ikke.

Jeg vil lige skrive lidt om hvad det egentlig er, at der skal ske min stil:
Jeg vil forsøge på at aflive kritik og fordomme om hypnose og få det til at fremstå, som en (for mange) overset behandlingsmetode.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-10-06 14:00

tjahh - men for de fleste er der sikkert ikke så meget mystik og uvidenhed om netop det område mere - tror du selv det ???? (bortset fra de mennesker der er bange for at give lidt slip på den kontrol de har - mener at have )

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 120 point
Dato : 08-10-06 14:14

Hypnose er i bund og grund en kommunikationsform, som henvender sig til de dybereliggende modaliteter i den menneskelige hjerne (submodaliteter), hypnosens formål er at fremkalde en trancetilstand, en tilstand som er helt naturlig og som den menneskelige hjerne automatisk opsøger med ca. 90 minutters mellemrum hele døgnet igennem, det er den tilstand vi også kender som "dagdrømmerstadiet" eller vi taler om at "falde i staver".

Når hypnose og trance har nogen effekt er det udelukkende fordi vores hjerne i den tilstand er mere modtagelig for nye instrukser, og er mere forberedet på at tage ny viden til sig, det kan illustreres ved at se hvordan en person der er "faldet i staver" reagerere på pludselige lyde eller berøringer, nemlig meget kraftigere end en person der er ved fuld dagsbevidsthed.

Man kan ved brug af hypnose i eeksempelvis et terapiforløb, skære tid af men ikke opnå andet end det, du kan IKKE ved hjælp af hypnose få en person til at foretage sig noget der er personen inderligt imod, som f.eks at begå kriminalitet, eller selvmord (der er forsket intensivt i den del af det)

ps. Jeg udtaler mig som hypnoseterapeut og gammel skeptiker

Godkendelse af svar
Fra : Blatdob

Dato : 22-10-06 13:12

Tak for nogle gode fakta og en professionel besvarelse

Blatdob