/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Firefox vil bestemme selv?
Fra : villum53
Vist : 404 gange
100 point
Dato : 24-09-06 18:28

Firefox vil ikke lade mig bestemme, hvor jeg vil gemme downloadede filer. Hvorfor?

Under indstillinger har jeg afkrydset i feltet "Spørg mg hvor filer skal gemmes", men hvis jeg klikker på en Word-fil, bliver den automatisk åbnet, uden at jeg får mulighed for at vælge om jeg vil gemme den, eller hvor jeg vil gemme den.

Og Word-filer er heller ikke på listen over filer, der er tilknyttet bestemte actions. (Se under indstillinger)

(Jeg bruger version 1.5.0.7)

Nogen forslag?

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 24-09-06 18:57

Hej
Du går ind under Funktioner i Firefox og ned til indstillinger. Så kommer et sted hvor der står downloads.
Inden du starter med det skal du først opretter et bibliotek på dit C drev som du kalder Download fra Firefox.
Derefter åbner du downloads og i gennemse finder du så det bibliotek som du lige har oprettet.
Så ved du at alt det du downloader kommer i det bibliotek

IPM

Kommentar
Fra : villum53

Dato : 24-09-06 20:06

Hej IPM,
tak for svaret - men det løser ikke mit spørgsmål.

Jeg er ikke interesseret i, at alle downloadede filer havner i den samme mappe (I dit tilfælde "Download fra Firefox").

Jeg har tidligere fået præsenteret to valgmuligheder, når jeg klikkede på filer, der skulle downloades:

- Åbn
ell.
- Gem til disk (Vælg placering)

Det er denne mulighed, som jeg ikke kan finde ud af at aktivere.