/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Kold i bagdelen.....
Fra : Satellit
Vist : 3855 gange
50 point
Dato : 17-08-06 18:38

Nu varer det ikke så længe føren kulden kommer og dermed kolde cykelsadler og kolde bagdele.
Hvis man hører til de sarte typer ligesom jeg, er en kold bagdel ikke sjov. Man kan få blærebetændlese og meget andet godt.
Jeg har selvfølgelig et uldent sadelbetræk, men det er ikke rigtig nok.
Faktisk har jeg gået og overvejet, om ikke man burde opfinde en batteri-dreven cykelsadel med varme indeni!
Men det er vist ikke sådan bare ligetil at opfinde sådan noget.
Så i mangel på bedre vil jeg nu spørge de kloge Kandu-brugere:
Hvad kan man gøre for at gøre sin cykelsadel varm/undgå at blive kold i bagdelen???
Uldne underbukser og varme frakker, der går ned over numsen er en selvfølge, når det bliver rigtig koldt og frostgrader og det hele. Men i oktober/november samt i forårsmånederne er det for varmt med lang frakke og uldne underbukser.
Men hvad kunne man så finde på??

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 17-08-06 18:51

Cykl stående (undskyld)

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 17-08-06 19:03

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-08-06 19:42

Det er vel egentlig det nederste af ryggen, der er særligt udsat... Hvad med et uldent mavebælte? Sådan et, der lige dækker lænden..

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-08-06 20:00

Gambrinus kan garanteret brygge så'en sammen!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-08-06 20:11

Køb en cykel med hjælpemotor og få strøm til sadlen ad denne vej. Hva ba!

Et lammeskind, som man på hospitaler mv. bruger til at holde en patient varm.

Eller Folie, som kan det samme i mange graders kulde.

F.eks. bjergbestiger grej

Moster

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 17-08-06 20:41

Du kan faktisk købe noget hos matas, jeg kan bare ikke huske hvad det hedder. Det er en lille pose med et eller andet i, som bliver varmt, når det brydes.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 17-08-06 20:41
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-06 20:53

Citat
...kolde cykelsadler og kolde bagdele.

Sludder og vrøvl.

De 'sarte' type skal blot 'TRÆDE TIL' så får de lynhurtigt varmen
Problemet er da normalt at den fysiske udfoldelse ved at cykle (..også om vinteren) får en til at svede mellem ballerne, så dén med kolde numser køber jeg sgu ikke

</GL. CYKELRYTTER>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 17-08-06 21:32

Hvis man nu er tilstrækkelig "kold i røven"

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 17-08-06 21:46

Køb et gelesadelovertræk og læg det på radiatoren inden du skal ud og cykle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-06 21:51

Her er en anden løsning lidt i stil med Mokof's : http://www.sz-wholesale.com/shenzhen_China_products/Heat-Bag_1.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 17-08-06 22:18

Vind og vandtæt tøj, der er åndbart, er behageligt at cykle med, det bliver ikke for varmt og ikke for koldt, og der ingen træk. Indenunder en fleecebluse, der går ned over rumpen, hvis det er lidt koldt. Det skal helt være lidt stort så der er plads til at røre sig i det.

Kommentar
Fra : møller

Dato : 17-08-06 22:31

Som tidligere skrevet: I Matas, Imerco, kop og kande mfl. Kan du købe sådan nogle små poser. Dem koger man så, og når røven bliver for kold, så giver man dem et knæk og så bliver de varme. De har desuden lige en størrelse der passer mellem ballerne

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 17-08-06 22:33

Til kommentar kl., 21.51.
Det er den samme som den ene lommevarmertype i mit link, blot med nogle farver at vælge immelem til forskel, betyder stort udvalg af farver noget hvis den alligevel skal ligge i lommen, - måske for en kineser

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 17-08-06 22:35

immelem skulle ha været imellem

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-06 22:36

Gad vide om det er en sofacykel kører på? Hvor den tilbagelænede kørestil gør at man ikke kan holde varmen i kulden? Bagi altså

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-06 22:38

Hov... der sku' ha' stået: Gad vide om det er en sofacykel Satellit kører på?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 17-08-06 22:50

Nu har jeg det!!!
Du skal ubetinget investere i en Harboøre habit. Dejlig varm og simpelthent så sexet, når kvinder kører rundt med sådan én.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-08-06 23:02

Ha ha ha - Harboøre Habit - dén må jeg se!

Om en uge skal jeg nemlig til Thyborøn, så smutter vi lige indenom Harboøre... er der noen, der skal have noget med?

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 17-08-06 23:48

Dem der fra matas er ganske fine. Knæk dem, og læg en ned i hver baglomme.
Ellers om nævnt.... CYKEL TIL

Eller buk dig ned... frit slag.... og din kolde mås er ganske varm... Klask klask

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 19-08-06 12:57

ja, ja, ja, ja....I kan saGTENS GRINE, KAN I
Altså først og fremmest: Jeg fryser IKKE, når jeg cykler! jeg har masser af godt friluftstøj til al slags vejr. Jeg fryser ikke om lænden, jeg fryser ikke på ryggen, maven, benene eller noget, - men jeg BLIVER ALTSÅ KOLD I RØVEN!
Og jeb3, - det lyder ganske fristende, men jeg kan jo ikke have dig med mig på bagageebæreren til at give mig nogle kraftige dask bagi, når det bliver koldt.......det lyder ellers tillokkende!
Jeg er født med et meget sart underliv og kan ikke tåle at sætte mig på noget koldt overhovedet. Selv i bilen om vinteren er jeg nødt til at have et lammeskindstæppe med indefra, så ikke numsen bliver iskold.
Det lyder meget morsomt...det ved jeg godt...men det ER altså et problem!
De dér gelé-poser fra Matas, som bliver varme, - dem har jeg også selv tænkt på. Problemet er bare lige, hvordan man får dem til at blive liggende på sadlen..
Faktisk tror jeg at Camillasmoster er inde på noget af det rigtige. Du nævner folie...jeg kommer til at tænke på de dér termosåler, man kan købe. Måske jeg kunne sy dem sammen og sy dem ind i mit sadelbetræk???

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 19-08-06 13:00

Og lige til Molo....Jo, for fanden! Jeg tramper helt vildt i pedalerne på min racer-cykel! Jeg har det dejligt varmt, og det er da rigtigt, at bagdelen efterhånden bliver varm, når man har cyklet lidt, men de minutter det tager - og så det at skulle varme en iskold sadel op - det er desværre nok til at give mig problemer.
Jeg bliver ihvertfald aldrig vinterbader!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-08-06 13:01

Lyder som en god idé.

De fåes i f.eks. spejderudstyrsbutikker.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-08-06 13:18

Ej, hvis det kun er det kolde gys fra sadlen du har problemer med, så køb dog et sadelbetræk som du kan have liggende på et varmeapparat indtil du er klar til at cykle.
Alting behøver da ikke at være så indviklet...
Evt. kunne du lave noget selv af lammeskind.. Det behøver ikke engang ligge på varmeapparatet. Det er nok med stuetemperatur. Du skal bare lave et "kræmmerhus" med mål som passer til din sadel.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-08-06 14:09

Satellit -> Så må jeg lige spørge: Er din saddel lavet af støbejern?

Min saddel bliver varm ...efter at have skrabet isen af den, blot ved at lægge min varme hånd på i ca. 15 sekunder

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-08-06 14:11

Ok. Nu vil du sikkert indvende: Jamen, så får jeg kolde fingre

..og så vil jeg svare: Ja indtil fingrene er tilbage i de varme forede handsker eller luffer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 19-08-06 14:11

Jeg HAR sadelbetræk! Endda 2 af slagsen ovenpå hinanden, når det er rigtig koldt. Og ALLIGEVEL er det ikke nok. Det er derfor jeg er ude i alle mulige indviklede idéer med at sy termåsåler sammen og lægge indeni sadelbetrækket.
Jeg har brug for noget, der kan varme HURTIGT op, da det ikke bare er sadlen der er kold, men også den kolde vind lige ind på underlivet kan være streng.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-08-06 14:21

Citat
Jeg tramper helt vildt i pedalerne på min racer-cykel!

Se hèr har vi miséren!
Ka du se forskellen?
Racer sadel : http://images.google.dk/images?hl=da&rls=GGLG,GGLG:2006-04,GGLG:da&sa=N&resnum=0&q=racersadel&tab=wi
God varmsadel, som der kan sættet et ordentligt betræk uldendt betræk på http://www.retrobikes.dk/sadler.asp

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-08-06 14:26

Citat
men også den kolde vind lige ind på underlivet kan være streng.

Igen, igen, dette kan undgåes med noget vindtæt tøj , bukser der går op til armhulen og jakke der går ned til under knæene

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-08-06 14:39

SORT.. Kører du med bar r..?? "...da det ikke bare er sadlen der er kold, men også den kolde vind lige ind på underlivet kan være streng...."

Du kunne ønske dig et par smarte hjemmestrikkede uldne cykelshorts i julegave... Eller kaste dig ud i at lave et par specialdesignede selv. Evt. af vaskeskind..

Hvis det er den kolde luft, der er problemet, så ta' dog mere tøj på. Er det sadlen, så tag den evt. med ind.. SÅ bliver den da ikke kold. Sadler er da ikke svejset fast..

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 19-08-06 15:45

Nej, sadler er ikke svejset fast, men de er sgu da heller ikke bare lige til at tage af??!
Og nej, jeg kører ikke med bar røv.
Som jeg sagde i mit spørgsmål, så har jeg både vindtæt tøj og uldne underbukser.
Jeg har heller ikke en racersadel på min cykel, men en ganske almindelig sadel.
Jeg får et hedeflip, hvis jeg skal pakke mig ind i uldne underbukser og flyverdragt (!) om efteråret, for da er det nok med en kort jakke.
MEN....jeg vil meget gerne have en varm cykelsadel UDEN at skulle tage sadelen med ind hver gang og dermed have værktøj med i tasken.
En batteridreven cykelsadel med varmelegemer i er desværre ikke opfundet. Derfor tyder det på, at et sadelbetræk, som er varmere end dem, man kan købe, bliver den bedste løsning.
Dermed er min egen idé om termosåler syet ind i et sadelbetræk det bedste forslag indtil videre, men andre forslag modtages med kyshånd!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-08-06 15:59

Citat
En batteridreven cykelsadel med varmelegemer i er desværre ikke opfundet.

Gu' er det så ...eller i hvert fald liiiige om lidt.

Jeg har et par 'elektriske' sportsstømper som jeg bruger når det er RIGTIGT koldt på vinterens havfisketure. Sådan en 'smart' ting med ledning op i hvert bukseben og 2 store batterier i en bælteholder, der giver varme yderst i tæerne.

Ved et nærstudie viser det sig blot at være en 'ZIG-ZAG' kobbertråd som kortslutter batterierne indsyet i en eller anden form for 'brændsikret' vævet bændel.

Det må ku' la' sig gi' sig at lave en sådan permanent anordning i din saddel eller betræk, så du blot skal tilslutte batteriet om mogenen et minut før du sætter dig op på cyklen og som snildt burde kunne holde nogle dage alt efter hvor langt du cykler med batteriet tilsluttet.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : mulberry

Modtaget 50 point
Dato : 19-08-06 16:58

Du kan jo lufte din idé hér : http://opfind.teknologisk.dk/6240

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 19-08-06 17:41

Ja, det kan sgu da være at jeg ender med at blive millionær bare fordi jeg er kold i røven

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-08-06 19:25

Godkendelse af svar
Fra : Satellit

Dato : 20-08-06 11:29

Tak for svaret mulberry.
Jeg tror at det er på tide at nogen opfinder den cykelsadel. Jeg synes selv at det er en fantastisk idé!