/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
min søn
Fra : Rosalinde63
Vist : 652 gange
100 point
Dato : 17-08-06 13:00

Jeg har et stort problem med min dreng på snart 11 år, min søn er født med indlæringsproblemer, så hans skole går ikke særlig godt, jeg bliver kaldt til møder på skolen i tide og utide og har også fået noget støtte på ham både i hjemmet (da han er tempermangfuld) og i skolen, han for noget matriale der er letter for ham ind det de har i selve hans klasse men min søn har det ikke rart med det , på skolen fortæller de mig at min søn er dygtig til det praktiske i stedet for det boglige han kan fortælle en masse om et eller andet emne som intresserer ham da han er god muntligt
på det område er han bare dygtig .
mit spørgsmål lyder på om der findes skoler som arbejder med børn der er mere kreative ind boglige, jeg mener om børnene har andet ind skolefag men også laver en masse andet så det med at gå i skole ikke bliver noget kedeligt noget, men til gængæld sjovt. vis der findes en sådan skole skal den helst ligge på sydsjælland, gerne Næstved området.
jeg håber på nogen gode svar da det er vigtigt for mig
mvh Rosalinde63.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 17-08-06 13:06

Hejsa.
Du kan evt. ringe til jeres kommune.Jeg vil tro de kender lidt til den slags skoler
Held og lykke med det.
Hilsen fra Dior.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-08-06 13:06

Hvor er det synd for jer, vi kan ikke være dygtige til alle fag, men i dagens DK lægges der bare så meget focus på det boglige. Mange ordblinde er super dygtige til at bruge deres hænder, men selv de skal jo kæmpe på de tekniske skoler, hvorfor de absolut skal skrive danske stile, eller have fag hvor de skal fremlægge om f.eks krigen i Libanon fatter heller ikke jeg, det er lige til at dumpe de unge oveni hovedet. Prøv at kikke på dette link. Held og lykke til jer

http://www.rudolfsteinerskoler.dk/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-08-06 13:08

Den nærmeste steinerskole for jer er i Merløse

Kommentar
Fra : calista

Dato : 17-08-06 13:12

Hvordan fungerer din søn i forhold til sine klassekammerater?
Er han/ i tilknyttet nogen form for familieteam eller handicapcenter?
Hvordan fungerer han hjemme, og hvilken form for hjælp, er det han får hjemme?

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 17-08-06 13:18

Ja Nordted1 er hurtig; Steiner-skole var også min umiddelbar reaktion.
Det koster jo skolepenge, men jeg mener de har en ordning, med gratis skole hvis økonomien skranter.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 110 point
Dato : 17-08-06 13:25

Udover Rudolf Steiner er der en del "lilleskoler" som focuserer på det mere praktiske/musiske
Denne skole er dog for langt væk men prøv at spørge dem, hvor der måske er muligheder.
http://www.bernadotteskolen.dk/Infoweb/Designskabelon8/Rammeside.asp?Action=&Side=&Klasse=&Id=
Her er adresse / tlf.
http://www.bernadotteskolen.dk/Infoweb/Designskabelon8/Rammeside.asp?Action=&Side=&Klasse=&Id=

Den skole ved hvad du taler om.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-08-06 13:29

Din søn lyder som et oplagt Steineremne som nævnt af andre.

Et lille uddrag fra: http://www.rss-kvistgaard.dk/default.asp?ArtID=39

Citat
Ingen karakterer - men vidnesbyrd i stedet
Læreplanen er indrettet efter barnets og den unges udvikling, og der gives ingen karakterer, ligesom der heller ikke afholdes eksamen. For hvad siger resultatet af en tilfældig eksamensdag, mod tusinder af skoledage om en elevs flid, evner og muligheder?
I stedet lægger vi vægt på en meget tæt kontakt mellem skole og hjem. Hvert år tilbydes forældrene et besøg af klasselæreren, og her bruges en aften til at tale om barnet. Dertil kommer forældremøder og konsultation to gange årligt.
Hvert andet år i grundskolen og hvert år i overskolen får eleven et omfattende vidnesbyrd, som er en udtalelse der beskriver elevens situation på skolen, både fagligt, socialt og udviklingsmæssigt.
Efter 12. klasse, er vidnesbyrdet særligt fyldigt, og vil kunne anvendes af eleverne i forbindelse med ansøgning om arbejde, elevplads eller videregående uddannelse.............

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 17-08-06 15:07

Jeg ved ikke om dette helt rammer plet - men du kan da ringe og tage en snak med skolelederen, for at finde ud af om det er et tilbud der er relevant.

http://naestved.dk/Internet/Borger/B%D8rn/Skole/Skoler/Heldagsskolen.aspx

Så kan jeg huske at jeg så et indslag på TV2 Øst engang om denne helt nystartede lillebitte skole:
http://www.tv2east.dk/nyhed_vis.php?id=16129

Held og lykke med knægten - med den rette skolegang og stimulering, så kan han komme langt

Godkendelse af svar
Fra : Rosalinde63

Dato : 17-08-06 15:22

Tak for svaret e.c.
jeg prøver at tage kontakt til steiner skolen
hej fra Rosalinde63

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-08-06 15:27

Prøv evt. en efterskole, der lægger vægt på trivlsel, fremfor gode skolekarakterer. Der findes flere efterskoler, hvor praktikken er grundlag for at give børn/unge lysten til at læse på en naturlig afslappet måde.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-08-06 15:28

Undskyld, måske er 11 lige ung nok til en efterskole.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-08-06 18:29

Held og lykke med knægten.