/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
aktivere af flash objekt i xp
Fra : jazper01
Vist : 1220 gange
40 point
Dato : 01-08-06 18:34

Hey !

Jeg kan ikke finde ud af at slå "klik for at aktivere - og bruge dette objekt" funktionen fra.... Den dykker op ved alle flash sider.
På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 01-08-06 19:45

Hvis det er Active X objekter du mener så slå det fra i Internet Explorer - Internetindstillinger - Sikkerhed - Brugerdefineret niveau
Der skal du så rulle ned til du finder punkterne om Active X, og sætte markering i "AKTIVER"

Kommentar
Fra : jakob100RapFlap

Dato : 01-08-06 19:54

nice

Kommentar
Fra : jakob100RapFlap

Dato : 01-08-06 19:54

nice

Kommentar
Fra : jazper01

Dato : 01-08-06 22:02

Nu har jeg prøvet at sætte alle Active X markeringerne til aktiv men det hjælper ikke....

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 01-08-06 22:53

Det her burde klare det (hentet fra hjælp i IE)
Citat
Hvis du vil deaktivere blokeringsoplysninger ved filhentninger, skal du i afsnittet Overførsler på listen under Automatisk forespørgsel om filhentning klikke på Aktiver.
Hvis du vil deaktivere blokeringsoplysninger ved filhentninger, skal du i afsnittet ActiveX-objekter og plug-ins på listen under Automatisk forespørgsel om ActiveX-objekter klikke på Aktiver.

Kommentar
Fra : jazper01

Dato : 02-08-06 16:24

Ked af det... men det hjalp sku heller ikke rigtigt. Jeg fandt aktiveringsknapperne men der sker ikke nogen ændring.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-10-06 14:27

Jeg ved ikke om du har fået løst dit problem her, men overstående problem er fordi Microsofts ActiveX ikke understøtter uden at der klikkes på emnet. Du kan se her hvordan du løser det http://www.flashforum.dk/forum/viewtopic.php?t=834
eller jeg kan sende dig en side hvor det er løst.

//bentjuul

Kommentar
Fra : jazper01

Dato : 23-10-06 06:14

Jeg er sku ikke så rutineret i brugen af disse koder så det var ikke den store hjælp. Men tak alligevel. Jeg må lede videre...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-10-06 11:10

Det er nu ellers meget enkelt og skal sættes ind på de html sider der loader dine swf'er ind. Hvis du ikke bruger noget kode - så kommer du ikke af med "klik for at aktivere" og det er jo det dit spørgsmål går på.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-10-06 11:38

Du skal på din html side sætte denne linie ind imellem dine head tags
Kode
<script type="text/javascript" src="swfobject.js"></script>

og imellem dine body tags indsættes
Kode
<div id="flashcontent">For at se denne side skal du have Flash Player version 7 eller højere og JavaScript slået til.</div>

<script type="text/javascript">
var so = new SWFObject("DIN_FLASH.swf", "soMovie", "550", "400", "7", "#ffffff");
so.write("flashcontent");
</script>

I ovenstående retter du blot navnet "DIN_FLASH.swf" til det navn di swf har samt størrelsen på swf'en
Sluttelig skal filen swfobject.js være i samme mappe som din html side i dette eksempel - du kan downloade swfobject.js herfra http://www.flashforum.dk/forum/viewtopic.php?t=834

Ovenstående erstatter al anden kode der tidligere blev sat ind i html for at loade flash'en ind og så er du af med "klik for at aktivere".

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-10-06 11:48

Kommer du ind på andres flashsider der ikke har ændret deres kode til ovenstående javascript så vil du altid se "klik for at aktivere osv..." det kan ikke ændres i din browser - du kan læse mere om det her http://www.webstandards.org/2005/12/04/microsoft-tweaks-ies-handling-of-activex-java/

//bentjuul