/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
ændre filstørrelse?
Fra : sonjajensen
Vist : 658 gange
100 point
Dato : 01-08-06 11:53

Hvordan gør jeg størrelsen på vedhæftede filer mindre? Vil gerne sende nogle videoklip, jeg har overført fra digitalt kamera. Lige nu ligger filerne på min pc som MPG filer, men mange servere afviser filerne, fordi de er for store.. hvordan minimerer jeg dem?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-08-06 11:58

Klik på Konti i menuen Funktioner.
Klik på Egenskaber under fanen Post eller Nyheder.
Marker afkrydsningsfeltet Opdel meddelelser, der er større end x KB under fanen Avanceret, og angiv derefter den maksimale filstørrelse, der er tilladt på serveren.

gælder i outlook express

flere webmail som g-mail - yahoo mail osv tillader ekstra store filer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-08-06 11:58

ps slet / annuller det andet spørgsmål - det er jo helt mage til

Kommentar
Fra : sonjajensen

Dato : 01-08-06 12:07

Hej igen!

tak for dit svar, men jeg har slet ikke de faner, du omtaler. Jeg har microsoft office outlook.. jeg kan ikke finde noget sted, jeg kan ændre det, du foreslår..

Accepteret svar
Fra : Otnob

Modtaget 110 point
Dato : 01-08-06 12:10

Du kan også anvende http://www.yousendit.com/ hvor du kan sende op til 1GB gratis, der fremkommer en meget enkel formular som udfyldes. Jeg bruger den selv meget idet jeg havde det samme problem som du.

Kommentar
Fra : sonjajensen

Dato : 01-08-06 12:21

jeg tænkte mere på, om jeg ikke kunne sende filmen i et dårligere format? Jeg ved bare ikke hvordan jeg ændrer på det. Det tager jo alt for lang tid at sende det på den anden måde.. over 2 timer! Filen er nu på ca 60 MB..

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-08-06 12:31

Hej
Jo du kan godt komprimere filen, men det kræver at du skal have den gennem et videobehandlingsprogram, så kan du ændre opløsning (størrelsen på billedet), osv. dette vil så også bevirke at filen bliver mindre, men det er ret besværlig. Brug http://www.yousendit.com som 'Otnob' forslår eller brænd en DVD/CD og send den med snailmaile.

Kommentar
Fra : sonjajensen

Dato : 01-08-06 12:55

Okay! Tak for jeres hjælp! Jeg tror bare, jeg brænder en dvd.. så må postdanmark sgu tage over, hvor min viden slipper op!

Godkendelse af svar
Fra : sonjajensen

Dato : 01-08-06 12:56

Tak for svaret Otnob.

Kommentar
Fra : Frederiksen

Dato : 01-08-06 13:02

På forum.nokia.com kan du downloade Nokia Multimedia Converter gratis, den konverterer alle videoformater til 3gp,velsagtens den mindste str. der er, men kvaliteten er altså også derefter!

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 01-08-06 14:52

Hej

Ja 60 MB tager ret lang tid at sende hvis ikke man er heldig at have en hurtig forbindelse.

Hvis du har en nyere XP mener jeg at et lille program som hedder Windows Movie Maker følger med og det er dejligt let og enkelt at bruge og komprimeres automatisk til en fornuftig størrelse når man vælger at sende konverteringen som mail.

Fra Windows introduktion:
Du kan bruge Windows Movie Maker til at hente lyd og video til din computer fra et videokamera, et webkamera eller en anden videokilde og derefter bruge det hentede indhold i dine film. Du kan desuden importere en eksisterende lyd, video eller stillbilleder til Windows Movie Maker til brug i de film, du opretter. Når du har redigeret lyd- og videoindholdet i Windows Movie Maker, hvilket kan omfatte tilføjelse af titler, videoovergange eller effekter, kan du gemme den endelige film og dele den med familie og venner.

Du kan gemme de film, du opretter, på computeren, på en cd-r (skrivbar cd) eller på en cd-rw (genskrivbar cd) (afhængigt af cd-afspilleren). Du kan også vælge at dele den med andre ved at sende filmen som vedhæftet fil i en e-maileller ved at sende den ud på internettet. Hvis du har et digitalt videokamera (DV) tilsluttet computeren, kan du også vælge at optage filmen på et bånd i DV-kameraet og derefter afspille den på DV-kameraet eller et tv.