/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Hvordan kommer jeg videre?
Fra : Pimp
Vist : 443 gange
100 point
Dato : 26-07-06 18:34

Hej Kandu...

Jeg er en 20 årig dreng, som stort set lige er blevet student... Jeg arbejde PT. hos Post DK, og det er absolut ikke et arbejde for mig. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg ellers kunne tænke mig at lave, men dette er i hvert fald ikke mig.

Meget af min fritid går med computere, så det ville da være en fordel hvis jeg kunne finde mig et arbejde inde for det område.

Jeg har tænkt på om der findes et arbejde hvor man kan teste nye ting til computere, så som hardware/software og derefter skriver om det...? Evt. komme ind og skrive for et computerblad?

Er der ikke nok nogen der kan hjælpe mig lidt på rette spor, for jeg er helt til hundende :(

Mvh Pimp

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-06 20:09

Don't worry !!!

Du er jo ung og har livet for dig

At finde et arbejde er da et privilegie, så spørg om de ikke kan bruge dig i Netto eller Aldi (De søger medarbejdere).

Jeg har været på kontanthjælp i 28 år, men har det pragtfuldt

Jeg har ingen penge og der er absolut INGEN prestige i at være på overførselsindkomst

Jeg har været flaskedreng i Brugsen, boet på Christiania, gået med morgenaviser, været aktiveret, hjemløs, siddet i fængsel, været/er på røven, både med og uden kæreste.

Jeg er også udannet Datamatiker og certificeret Voksenunderviser, skrev mit første program i 1978, fik min første computer i 1983 og har sådan set siddet foran en skærm lige siden.

Hvad er problemet egentlig?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-06 20:16

Hmmmm.... udannet ?

....uddannet ...for pokker da

Jeg ka' ik' remse alt op, men jeg har også læst Datalogi på DIKU, lavet frivilligt socialt arbejde blandt Københavns hjemløse, arbejdet sort, været i praktik (...flere gange), elsket, sovet, spist, drukket og er sgu stadig tilfreds med mit liv

Igen: Hvad er problemet egentlig?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-06 20:18

Ps. Hvem er det som siger; du er helt til hundene ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-06 20:37

Nå, men ligemeget hva' du har tænkt dig, så la' vær' at ta' stoffer. En fed og en pils i ny og næ, men hold snotten fra andre 'smarte' løsninger og 'lette' penge. Det koster dyrt og giver højst en kortvarig lykkerus ....men store tømmermænd. Hvis du da overhovedet overlever?

..og nu får jeg lyst at spørge: Hvad i al verdens riger og lande mener du med 'rette spor'?

Hvis du vil have det som alle andre? Så gør som alle andre!

Mit råd må blive: Vær dig SELV ....eller: Søg læge

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Pimp

Dato : 26-07-06 20:39

Hmm, jamen mit egentlige problem er at jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal... Hvad kræver det for at man kan komme ind og skrive for sådan et blad?

At jeg er helt til hundende er noget jeg selv synes jeg er. Hele mit liv har jeg drømt om hvordan jeg vil tjene gode penge, (og det har min familie også :-l ) men igennem tidens løb har jeg fået mig en sygdom (tarm-sygdom), som hurtigt gør mig fysisk og psygisk træt... Generelt hader jeg egentlig bare mit liv :p - Hvor latterligt det end lyder...

Det er ingenting der rigtig passer mig, og det eneste der falder mig ind, som jeg muligvis synes kunne være sjov at arbejde med, er det som jeg har nævnt...

Jeg har ikke lyst til at sidde dag ud og dag ind, på en stol og samle "dimmidutter" - Eller kører post ud på en scooter, som er det jeg gør lige nu...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-06 20:40

Skrive om software?

Jamen, det er da der da rige muligheder for hér: http://www.kandu.dk/

...ellers send en uopfordret ansøgning til de computerblade du ønsker at arbejde for
Andet er der vist ikke at gøre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-06 20:43

Hvis du vil forrest i job-/karrierekøen (..nemt når man er ung; sku' jeg hilse at sige ) så er efteruddannelse og specialisering vejen frem

Kender du noget til 'nye' teknologier? ...og hvilke?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Pimp

Dato : 26-07-06 20:44

Du bliver da ved med at komme med dine vise ord - og jeg takker :)

Stoffer holder jeg mig så vidt muligt også fra, men pilsnerne...- De er gode da :D

Tjaa... Vær mig selv... Hvad er mig selv så!? ... Now THATS a good question! :P

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-06 20:47

Kender du til ..og færdes hjemmevandt i AJAX? ATLAS? .NET? ASP? PHP? CMR?

...ellers brug tiden på at gøre dig til ekspert i en af disse datalogiske teknologier.
Erhverslivet sukker efter unge mennesker med disse kompetancer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Pimp

Dato : 26-07-06 20:50

Hmm, nej jeg kender egentlig ikke rigtig noget til "nyere" teknologier... Det eneste område jeg sådan har nogenlunde forstand på, er inden for computere - Men hvem har ikke det, den dag idag?

Tja, skrive om software her...- Det var da en mulighed, men det er jo ikke noget man for penge ind på kontoen af..!?

Lad os nu sige, at jeg havde lyst til at arbejde for Komputer. Er det så bare at lave en ansøgning hvori man skriver lidt om hvad man gerne vil?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-06 21:00

Nye teknologier inden for EDB er og har altid været; hvad der bliver hverdag i morgen.

Som sagt må du først finde et speciale.

Hvad er dine 'forcer':

Programmering?

Svagstrømselektronik?

Sikkerhed?

Diskret matematik?

Andet?

Det er fint at ville være pilot, men man skal altså lige først have et certificat og kunne bevise at man kan sit håndværk.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-06 21:03

Ps. Jeg kender børn på 9 år, hvis forældre også siger at vidunderbarnet er mere end ferm til computere. Når man så går dem lidt på klingen viser det sig så, at 'sønnike' kan lave visitkort i Word

Hvad er det du kan, som ikke mange andre kan?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-06 21:08

Mobiltelefon softwareprogrammører er der stor efterspørgsel efter i næsten ALLE brancher.

Firmaer har opdaget at salg via Mobiltelefoner er et endnu uopdyrket marked.

Kender du noget til dette?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-06 21:14

For at skabe dig et solidt fundament at komme videre på og for at kunne specialicere dig inden for computere: Software som Hardware, er det nok nødvendigt at påbegynde et universitets studie.

Har du overvejet : http://www.diku.dk/

..så ligger karrieren for dine fødder og firmaerne står i kø,
..inden du er færdig som Ph.D'er om 12-15 år

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 26-07-06 22:20

helt ærligt hvis jeg kunne leve som Molokyle så ville jeg gøre det......Tidligere karriære dreng

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-06 22:59

slemmert -> Hvis jeg kunne...?
Hvo som intet vover? ...intet vinder!

Der er såmen ingen store hemmeligheder her i livet

..det handler bare om at være sød, rar og holde fred med hinanden, have (egne) meningers mod, skabe sig en sund og fornuftig livsførelse og nyde det store i det små.

..så kommer såmen resten af sig selv flyvende som stegte duer og falder ned som appelsiner i turban'en.

Perspektiv og livsglæde kommer af; ikke at have en plan

Hellere gå med vaklende skridt i den rigtige retning end med raske ud over afgrunden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Pimp

Dato : 27-07-06 14:09

Det er det jeg mener Molekyle... Jeg kan det, som de fleste vel kan den dag idag...