/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Værested/overnatning KBH
Fra : pipzi
Vist : 616 gange
200 point
Dato : 21-07-06 16:10

Jeg ved ikke lige hvor jeg kan placere dette spørgsmål, men jeg håber at der er en der kan hjælpe. Jeg står ret akut og skal hjælpe en ung med et sted at være... Og jeg ved at der findes to steder i KBH hvor man som ung kan komme ind og få en overnatning gratis, og mulighed for efterfølgende hjælp. Det ene sted er Døgnkontakten, så det behøver i IKKE henvise til. Det er det andet sted jeg er interesseret i.

Jeg kan desværre bare på ingen måde huske hvad det hedder, og derfor håber jeg på jeres hjælp. Jeg kan huske noget om deres hjemmeside, måske det kan hjælpe nogen på vej.

Det er sted for unge som har problemer af forskellige art. Man er velkommen til at få en gratis overnatning der og bare komme ind og være. Det er ikke de bedste boligforhold de har/havde, men jeg ved at de er/var på udkig efter noget andet og bedre.

Deres hjemmeside er i meget mørke farver/sort, og indeholder forskellige ting om, hvad det er for et sted. Der er også digte fra en af deres brugere.

Jeg håber virkelig virkelig meget på, at nogen kender stedet, og kan give mig hjemmesiden, og eller telefonnummer og navn dertil.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-06 16:39

Det lyder ikke som denne, men er da en mulighed, når det er akut??

http://www.kofoedsskole.dk/forside/ungdomsboliger

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-06 16:41

Her er nævnt noget med 40 forskellige steder, med navn og adresse, håber det kan bruges

Held og lykke med fremtiden for den unge mand

http://www.sus.dk/data/nogle_pjece.pdf

Kommentar
Fra : iah

Dato : 21-07-06 16:42
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-06 16:43

Her er nævnt noget med 40 forskellige steder, med navn og adresse, håber det kan bruges

Held og lykke med fremtiden for den unge mand

http://www.sus.dk/data/nogle_pjece.pdf

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 210 point
Dato : 21-07-06 16:43

Og der er Gaderummet og Regnbuen http://www.gaderummet.dk/

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 21-07-06 16:45

Der er - mig bekendt - kun ét sted hvor der også er mulighed for overnatning. Netop Døgnkontakten.

Der findes godt nok nogle pladser i Lundtoftegade. Men det er ikke et sted hvor man bare lige kan komme ind. De kræver en henvisning fra et af socialcentrene.
http://www.akutinstitutionen.dk/unge.html

Godkendelse af svar
Fra : pipzi

Dato : 21-07-06 17:00

Tak for svaret Balcanard. Gaderummet, netop lige den jeg søgte efter :)

TUSINDE tak. Nu kan jeg få hjulpet videre.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 21-07-06 17:17

Velbekomme - godt det lykkedes