/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Togpriser i Italien?
Fra : jesperp04
Vist : 1760 gange
100 point
Dato : 20-07-06 17:15

Er der nogen herinde, som kender til togpriser i Italien for eksempel fra Rom til Assisi?
Mvh. Jesper

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-07-06 18:15

Det ser ud som om du kan få oplysningerne her, jeg har ikke udfyldt alle felter, vil ikke risikerer noget

http://orario.trenitalia.com/b2c/TimeTable?stazin=roma&stazout=asisisi&datag=20&datam=07&dataa=2006&timsh=18&timsm=03&lang=it&nreq=5&channel=tcom

Kommentar
Fra : jesperp04

Dato : 20-07-06 19:03

Hej Nordsted1
Man kan forandre teksten til engelsk ved, at klikke på menuen English foroven på hjemmesiden du henviser til.
Mvh. Jesper

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-07-06 19:12

Oki, det har jeg overset, har du prøvet?? Jeg kender ikke selv priserne på tog i Italien, men har flere gange kørt med tog i Spanien, jeg kan ikke huske den præcise pris, men det var rørende billigt

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 20-07-06 21:58

halløjsa...
måske..jeg fandt en gammel bog...der hedder "italia" praktiske oplysninger...den findes med garanti også som ny...den er fra den italienske stats turistbureau..enit...tlf.33 12 34 33...ring og få tilsendt et exemplar....de pris jeg har er i lire og fra rom til ancona....assisi er vist i nærheden....
pris for en enkelt var 22.6oo lire...og 38.4oo lire retur...en km.billet...der er 295 km og det vil ta 4,5 timer...( 20.000 lire er jo ca 80 kr...så det er vel rimelig billigt) og det er det vist stadigvæk...
de har mange typer togbilletter i italien..de har bl.andet noget der hedder rundrejsekort, der er til ubegrænsede antal rejser med alle typer tog dog tillæg for etr er der tillæg....billetterne er til 8, 15, 21 eller 30 dage...gyldigheden kan forlænges op tildet dobbelte - 8 dages billetten...
så er der rundrejsekort på 4, 8 og 12 dage
'så er der km.billetten hvor man kan rejse op til 5 personer på same billet med 3000 km fordelt på 20 rejser i 2 mdr...
grønt kort for unge ml 12-26 år...
og flere endnu...men ring nu og få den opdaterede bog....den er rigtig god at ha....
håber du kan bruge denne information...
jeg er gerne behjælpelig med det du har brug for , hvis jeg ved det altså....
god rejse og ciao
miss.j

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 20-07-06 22:01

ps...undskyld de små stavefejl...pc'en driller lidt med tasterne af og til....miss.j

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-06 18:42

Jesper, jeg tror ikke du kan tage toget helt til Assisi, men til Foligno, som er en by tæt på, jeg kan ikke helt finde ud af, at udfylde resten af blanketten, men hvis du kan, kommer der helt sikkert en pris frem

http://orario.trenitalia.com/b2c/PriceReservationPLUS/travelchoice?stazin=roma&stazout=assisi&datag=21&datam=7&dataa=2006&timsh=18&timsm=00&lang=en&nreq=5&channel=tempi&sort=0&npag=1&det=3&solotreno=0

Kommentar
Fra : jesperp04

Dato : 21-07-06 19:12

Hej Nordsted1
Hvordan fandt du frem til siden, som du udfyldte, så du kan se billetprisen fra Rom til Assisi? Hvis man skriver Roma Termini, som afgangsstation på Trenitalia´s hjemmeside tænker jeg man finde billetprisen for tog fra Rom og helt til Assisi.
Mvh. Jesper

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-06 19:26

Ups det kan jeg ikke helt præcis huske, men mener jeg bare trykkede videre fra mit første link

Kommentar
Fra : jesperp04

Dato : 21-07-06 21:55

Hej Nordsted1
Ved at klikke på indkøbsvognen ud for den ønskede afgang på dette link http://orario.trenitalia.com/b2c/TimeTable kommer der to valgmuligheder frem om man vil rejse på 1 eller 2 klasse og hvilken billettype man vil vælge. Når man har valgt dette så vises prisen på billetten.
Mvh. Jesper

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-06 22:06

Ok, så har du fundet ud af hvor meget det koster nu?? Jeg fik det til at man kunne vælge om man skulle kører med bus eller tog

Hvor meget skal du så betale for turen??

Kommentar
Fra : jesperp04

Dato : 21-07-06 22:26

Hej Nordsted1
Man kommer frem til dette link http://orario.trenitalia.com/b2c/TimeTable (som jeg nævnte i mit sidste svar) via http://www.trenitalia.com/en/index.html Det koster 8,99 Euro med tog hele vejen fra Rom til stationsbyen Assisi.
Mvh. Jesper

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-06 22:33

Jamen så fandt vi ved fælles hjælp en pris, det var da godt, prisen er da heller ikke urimelig??

God tur

Kommentar
Fra : jesperp04

Dato : 21-07-06 23:59

Hej Nordsted1
Tak for det.
Hilsen Jesper

Annuller spørgsmålet
Fra : jesperp04

Dato : 29-07-06 19:18

Jeg har fundet et gyldigt svar nemlig dette "Ved at klikke på indkøbsvognen ud for den ønskede afgang på dette link http://www.trenitalia.com/en/index.html kommer der valgmuligheder frem om hvilken billettype man vil vælge. Når man har valgt dette så vises prisen på billetten på 1 og 2 klasse".
Mvh. Jesper