/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
adgangskoder automatisk
Fra : tanjaz
Vist : 693 gange
40 point
Dato : 09-07-06 09:35

Jeg har windows 98SE
Og jeg har fx jay.net , msn hotmail og andre emailpostkasser.
Når jeg logger mig ind, kommer der en lille rude hvor jeg kan vælge hvilke af mine navne eller ord jeg vil plotte ind. Jeg blokker så bare fx brugernavn og så indskrives password automatisk med stjerner div. steder.

Den tilladelse giver man 1 gang (første gang man plotter ind et nyt sted med adgangskode og password) - og jeg har den på alle undtagen webmail hvorjeg kom til at skrive at jeg ikke ønskede at navnet skulle automatisk stå i boksen. Det fortrød jeg - da det var en fejltagelse men jeg kan ikke få det tilbage og må møjsommeligt indskrive det hver gang jeg skal til min post i webmailen. Desuden kommer der en box hvor der står om det jeg nu skriver skal tilføjes webwasher - det siger jeg så nej til hver gang da jeg ikke ved hvad det indebærer.
Jeg har også prøvet at gå ind i indstillinger / indhold / autoudførelse og selv om jeg nulstiller indstillingerne der - og hakker af igen med adgangskoder og formularer etc. så hjælper det ikke noget. Ikke fordi det er så stor en betydning - især da jeg lukker min webmail snart - men det irriterer mig IKKE at vide, hvordan jeg får den automatiske indstilling igen. (og jeg har prøvet indstillingerne med autoudførelse som jeg skrev ovenfor - så den dutter ikke) - kan nogen hjælpe mig??

Accepteret svar
Fra : iah

Modtaget 50 point
Dato : 09-07-06 09:47

Jeg kan ikke gennemskue hvad du har gjort eller ikke gjort, men jeg kan fortælle jeg bruger en genial Passwordhusker som fungerer gratis, selv om man også kan købe version.

http://www.roboform.com/dk/

Den finder også selv de kodeord man evt. skulle have glemt...
Så nu skal jeg bare huske ét kodeord, nemlig det der lukker RoboForm op.

Godkendelse af svar
Fra : tanjaz

Dato : 09-07-06 10:26

Tak for svaret iah.
Det ser spændende ud - og det vil jeg afprøve - tak tanjaz