/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Fra dvd film til pc..
Fra : mads1234
Vist : 487 gange
60 point
Dato : 27-06-06 23:14

Heej.

Nogen der har et forslag til hvordan man ligger sine dvd film over på sin pc uden at den fylder 4 gb..

Mads

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 27-06-06 23:31

Hent RatDvd... Det er et forholdsvis nyt dansk udviklet program, der kan komprimere en dvd ned til lidt over 1 gigebyte.... Vel at mærke uden tab af data.......

http://www.ratdvd.dk/download.htm

God fornøjelse

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-06-06 07:30

Ho! Ho! Ho! hotmaildude
Komprimere uden tab af data. Det kan da for hunden ikke lade sig gøre. Næsten enhver form for komprimering medfører tab af kvalitet. Man kan jo ikke fjerne noget uden at det senere mangler vel.
Ved en kraftig komprimereing fra 8 GB til 1 GB er der helt sikker fjernet noget af dataoplysningerne.

Ellers bedes du 'hotmaildude' dokumentere din påstand. Hvis du kan det bøjer jeg mig i støvet og vil fremover kalde dig koprimaster.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-06-06 07:40

Brassovitski... det kan man faktisk / faktisk ikke med RatDvd, men med de filer som laves af programmet, kan man altid komme tilbage til originalen - læs nu hjemmesiden igennem
Til Mads... jeg vil foreslå at benytte DVD Shrink http://www.dvdshrink.org/ og mere info på http://dvdshrink.info/

Kommentar
Fra : mads1234

Dato : 28-06-06 10:32

Er programmerne freewere ?

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 28-06-06 15:26

et alternativ kunne jo være at købe en extern harddisk med usb2 på eksempelvis 200 gb og have filmene læggende der - det rækker da et pænt stykke tid....

Sidst jeg købte en var det omkring en tudse for 200Gb... og det fungerer fint med filmoverførsel - Man kan også bruge programmet tmpgenc, der kan lave hvilke formater det måtte ønskes - formater man selv styrer - det er et ganske gratis program..

mvh
thorkil

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-06-06 20:43

Hi!
Siden er under construction. Den er nok blevet komprimeret for hårdt!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-06-06 09:19

Mads123... ja til RatDVD og DVD Shrink, de er begge gratis (freeware)
Kig på de anviste hjemmesider.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : mads1234

Dato : 29-06-06 10:55

Ja nu har jeg så fået lagt en DVD film over som fil med Rat DVD. Super :)

Men nu vil jeg gerne ha den konventeret til en .AVI fil.

Nogen der kan hjælpe med det :) ?

Mads