/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Købt musik afspil på MP3
Fra : Brassovitski
Vist : 501 gange
200 point
Dato : 22-06-06 09:53

Hej
Jeg har downloadet noget købt musik, via internettet, som vist nok er DRM-protected. Disse musiknumre kan jeg ikke få lov til at overføre til min MP# afspiller, beskyttelsen spærrer.
Det originale filformat er WMA, og dette format understøtter min afspiller. Findes der noget software der gør det muligt at overføre musikken til min afspiller? Altså tilsidesætte beskyttelsen?

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 22-06-06 10:05
Accepteret svar
Fra : jangchr

Modtaget 210 point
Dato : 22-06-06 10:13

Og der er et her der kan gøre det,men den koster godt nok penge,måske kan man prøve den nogle gange inden man køber

http://www.topshareware.com/tunebite-download-18460.htm

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 22-06-06 10:34

Nedenstående betyder i alt sin enkelthed, at du skal lægge musikfilerne på en CD, derefter tilbage på din PC som MP3. Så er beskyttelsen væk. Dette er ikke ulovligt, såfremt du har købt/ejer filerne.
Det kan gøres med Windows Media Player eller hvad jeg selv bruger I-Tunes. Det er nok smag og behag.

Følgende er fra TDC hjemmeside:

Hvordan får jeg musik på en bærbar afspiller?
Musikfilen kan kopieres direkte fra Windows Media Player, hvis mp3-afspilleren understøtter DRM9.

Marker filen du vil kopiere i 'Mediebiblioteket'. Højreklik og vælg 'kopier til cd eller enhed'. Sæt din bærbare enhed til. Du vil nu kunne vælge den i menuen øverst til højre. Tryk på 'kopiering'. Nu vil din musik blive kopieret til afspilleren.

* Hvis musikken ikke kan overføres, kan det skyldes at din MP3 afspiller ikke understøtter DRM9, se evt. din manual eller konktakt producent/forhandler.

Hvis du ikke kan overføre filerne, kan du i stedet brænde en CD i Windows Media Player, som du derefter kan "rippe" til MP3 filer, ligesom med en almindelig musik CD og MP3 filerne skulle du nu gerne kunne overføre til afspilleren.

Nazgul

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-06-06 09:17

Tak for svaret jangchr.
Jeg har efter at have prøvet en trailversion besluttet at købe programmet Tunebit. Det fungerer rigtig godt selv om det ikke er super hurtigt.