/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Står oveni hinaden...
Fra : taliskoko
Vist : 597 gange
100 point
Dato : 15-06-06 16:33

Hey.

Hvad er årsagen til at nogle oplever, at (noget af) teksten står klumpet sammen(oveni hianden) på den side jeg har strikket sammen i FP.?? Jeg har endnu ikke set det selv på de 3-4 PC'er jeg har været på.!!

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 15-06-06 16:36

Ku' du lægge et link til siden? Så skal jeg gerne prøve at se, hvordan det ser ud herfra.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-06-06 16:42

vesterbo> Men chanche for IKKE, at opnå svar vil jeg helst ikke reklamere for siden. Håber det er OK!

Kommentar
Fra : mikmeier48

Dato : 15-06-06 17:55

Det mener jeg evt. kan have noget med opløsningen på de enkelte computere at gøre

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-06-06 17:57

et skud i tågen - hvis du selv ser det ok - kan det være dem der kigger ind har en anderledes indstilling/opløsning - det har jeg i hvertfald oplevet

forresten kan en side lavet på en bærbar også af og til fremstå helt anderledes for en der bruger en gammel pc med alm skærm og de indstillinger der nu engang er tilgængelige

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-06-06 19:26

Det er fordi dit materiale er større end den plads du har tildelt.
På skærme med opløsning 800x600 (min) vil nogle ting overlappe.
Prøv at kigge her:
http://www.hirsenet.dk/hirsebakken/index.htm
klik oppe i "gendan ned" knappen så browseren bliver lidt mindre.
træk nede i højre hjørne op og hen ........og se hvad der sker
Til sidst tryk på F11 og se hvad den gør.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-06-06 19:39

e.c> Umiddelbart er det ikke det, da siden er lavet i lag. Sådan at uanset hvor meget du rykker på vinduet står tingene på sin plads. Jeg skal dog ikke kunne sige at det er sådan på alle PC'er og derfor spørgsmålet, om der kan være andet galt.?? For jeg er helt med på det du siger.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-06-06 19:46

Det er måske også værd at tænke på målgruppen som hjemmesiden er lavet til.
Gamle som mig = 800 X 600 med 15-17" skærm (jeg har dog 19)
Unge = 1024 X 768 eller højere opløsning på en 17-19" skærm.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-06-06 19:53

Ja, jeg som sådan ikke(håber) at der er noget galt med siden. jeg tror det er "kiggerens" egene indstillinger det kommer an på. Men er der nu en der har svaret er den jo fjong.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-06 00:27

Det kunne tænkes at hænge sammen med at du har lavet siden i Frontpage. Frontpage laver kode hvor 'noget' ikke er standard HTML og CSS. F.eks. forskellige parametre til HTML markørene. Disse parametre tolkes kun af IE og ikke af andre browsere. Det 'kunne' være derfor.

IE6 (..og nedefter) har også problemer med at tolke CSS. Laver man CSS koden så denne passer til IE? Tjaeh... så ligner det en brækket arm i Firefox, Opera, Safari og andre browsere der overholder standarden og ikke er så 'CSS lamme' som IE. Laver man korrekt kode som ser fint ud i F.eks. Firefox, kan man være næsten 100% sikker på at det ser forfærdeligt ud i IE.

Det kan også afhænge af din !DOCTYPE erklæring. Denne bestemmer hvorledes siden skal renderes. Mangler erklæringen eller er den ikke i overensstemmelse med den faktiske kode på siden, vil det også give forskellige resultater i forskellige browsere.

Endelig skriver du, at du bruger lag. Skal dette forstås som <layer> ... </layer> markørene? Det er nemlig ikke en del af standard HTML og kan derfor give 'uventede' resultater

Jeg vil anbefale du tester din (X-)HTML kode her: http://validator.w3.org/
..og din CSS her: http://jigsaw.w3.org/css-validator/
..så får du nok en del af forklaringen

Måske du skulle kaste et blik på denne side, hvor de fleste CSS bugs er beskrevet:

http://www.positioniseverything.net/

Alle browsere indeholder bugs, men IE fører STORT på dette felt

http://www.positioniseverything.net/ie-primer.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-06 00:49

Jeg kom til at tænke på du måske er løbet ind i problemet med IE's tolkning af boxmodellen?

Dette har betydning hvis du positionerer din tekst med CSS. Det gælder for 'ting' som border, margin og padding.

http://www.webdesign101.dk/xhtml/css/hacks/hack_1.php

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-06-06 10:34

Hvis ikke der er brugt Style Sheets opstår fejlen meget nemt når brugerne bruger CTRL + Scrool for at gøre skriften mindre eller større. Det kan også være mangelde afsnitsformatering, linjeafstand, afstand før og efter afsnit/linie.
Hvorfor ikke offentliggøre et link til siden? Der er vel ingen grund til at lave en side som ikke skal offentliggøres.

Citat
vesterbo> Men chanche for IKKE, at opnå svar vil jeg helst ikke reklamere for siden. Håber det er OK!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-06 13:50

Brassovitski -> Jeg ville sgu heller ikke 'reklamere' for en side jeg har lavet, men som ikke virker 100% efter hensigten!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-06-06 22:47

MOLOKYLE
Man kan da sagtens uploade siden uden at udgive den, så den kun kan findes når man kender den eksakte www.adresse. Alternativt kan der lægges password på startsiden.

Æ ou do!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-06-06 03:06

Det er et spørsmål om css,
Brugerne af firefox/opera/EI/mobil osv. opfatter siden forskeligt.

gælder også ved brug af <HR> hvis bredde er beskrevet, eks . <HR width=10>

Løsningen er hemmelig

Nej det er håbløst at hjælpe i blinde.

Og FP holder jeg mig fra.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-06 14:44

Brassovitski -> Hvis du linker til en side hér på kandu.dk?

..kan du være 99.99% sikker på, den kan findes via Google i løbet af ret kort tid

Citat
Søgeresultaterne 1 - 10 ud af ca. 104.000 for </MOLOKYLE>. (0,20 sekunder)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-06-06 18:28

jeg tror at det er 99.999%

Google er forresten kun en af de søgemaskiner der findes, så selv om google ikke 'rammer'
så gør en af de andre 99.99% sikkert

De Gule sider har vist et slogan der lyder.
-Findes så findes det her-
Det må vel forstås som er det ikke her, så eksistere det ikke.
Sådan er der vist mange der er blevet blinde af google.

Når men goggle findes på De Gule Sider (puh-ha) .

Men det gør kandu ikke, altså vi findes ikke

ZAP.......DUT...DUT...DUT..

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-06-06 18:49

Søgeresultaterne 1 - 10 ud af ca. 57.800 for natmaden. (0,32 sekunder)
og jer er stadig personlig øverst
Registret af et sted der ikke findes

Google er nu skøn,
et lille udpluk:

Citat
Jysk Diner - diner transportable til hele jylland og fyn. Mad ud ...
Til sidst kommer natmaden. Det er altid en god afslutning på en fest,
så har gæsterne lidt at ... Til natmaden serveres øl, vand og vin

Citat
Trekant sex | Pornblog.dk | Sex & erotik
Da klokken er ni er der faldet ro over køkkenet,
det vi mangler er bare at sende natmaden op og den er klar

Citat
Hotel Frederiksværk - Selskaber
Inkl, en øl eller vand til natmaden.

Citat
ISBJØRNENS HJEMMESIDE
Natmaden er en del af festarrangementet

iih mon paven kan følge med ??
og
Citat
Naboen har fanget Natmaden
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=97309

Hov-Hov Nu det ikke sjovt længere

Søgeresultaterne 1 - 10 ud af ca. 533.000 for paven. (0,08 sekunder)
Hvor overfladisk med 0,08 sek.!
Næe 0,32 sek , så ved man da at de giver sig tid til en lille

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-06-06 18:54

Søgeresultaterne 1 - 10 ud af ca. 3.340 for Brassovitski. (0,70 sekunder)
OK en mand der vil frem med masser af kanduhits(stedet der ikke findes)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-06-06 18:58

Natmaden er bare et moderne ord for Helligånden.
Eks.
"Nå Gurli-Margrethe, og hvad skete der så senere"
"uha uha iiiiiiiiiiiiiiihh..............jeg aner det ikke, men lige pludselig kom Natmaden".

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-06 19:10

Det jeg mener er:

Hvis man lægger en URL hér, så optræder den hurtigt på Google.

Man kan selv følgelig hurtigt 'lægge' den ned igen, men så vil henvisningen være 'cached' i søgemaskine index'et.

Alt ialt ...dén går ikke med en side på et domæne man 'laver' for andre interessenter, som måske ikke ønsker at skifte domæne

Jeg forstår dig godt taliskoko

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-06 19:14

Brassovitski ->
Bortset fra dét ...så tror jeg at vi tænker i 'samme' baner omkring CSS formatering af tekst

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-06-06 19:44

så-så e.c. du har vist været ude og søge på http://yahooka.com

her er et eksempel på noget der ikke virker i alle browsere
Kode
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title></title>
   <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
   <meta http-equiv="page-exit" content="revealtrans(duration=2,transition=23)">
<style>
BODY {
   FONT-SIZE: 32px;
   LINE-HEIGHT: 8px;
   FONT-FAMILY: tahoma;
   BACKGROUND-COLOR: #ffffff;
   }
h1 {
   FONT-SIZE: 72px;
   COLOR: #dddddd;
   TEXT-DECORATION: none
}
A:link {
   COLOR: #202090;
   TEXT-DECORATION: none
}
A:visited {
   COLOR: #202090;
   TEXT-DECORATION: none
}
A:active {
   COLOR: #202090;
   TEXT-DECORATION: none
}
A:hover {
   COLOR: #ff4444;
}
</style>
</head>
<BODY>
<center><p>&nbsp;</p>
<h1>TESTER og TESTER og TESTER<br></h1>
<a href="http://bt.dk">BT</a><br><br><br><br>
<a href="http://eb.dk">Ekstrabladet</a> og
<a href="http://jp.dk">Jyllandsposten</a><br><br><br><br>
<a href="http://kandu.dk">Kandu</a><br><br><br><br>
<br><br><br><hr width="90%" size="26" color="#ff0000"><h1>STØT</h1><br>
<a href="http://nepalbalghar.com">NepalBalGhar.com</a><br>
Children's Home in Nepal<br>

</center>
</body>
</html>

kan ses her.
http://natmaden.dk/kandu/not_for_all.php