/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Start cd. til windows xp
Fra : betonjens1
Vist : 1469 gange
500 point
Dato : 04-06-06 01:56

Kan man lave en cd til opstart af pc.? og hvor kan man hænte den?.Det eneste der virker er skuffen til cd.drevet.

på forhånd tak

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 04-06-06 02:12

Hvis jeg ikke husker helt forkert, så kan man lave en
boot-disk i brændeprogrammet Nero, men det hjælper
dig jo ikke, hvis du ikke har Nero..

//Kettedk

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-06-06 05:36

Her kan du hente Ultimate Boot CD :
http://www.ultimatebootcd.com/
Med diverse værktøjer.
Gambrinus

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 04-06-06 07:12

http://old.bink.nu/xpbootcd/

Det ville være lidt hjælp hvis du skrev noget mere,

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 04-06-06 09:47
Kommentar
Fra : frostys

Dato : 04-06-06 17:02

Gå ind i bios vælg first boot device cdrom, så skulle du kunne starte pc op med xp install cd'en og installere derfra, behøver ikke opstart disk for dette.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-06-06 18:24

Der er åbenbart stor forvirring om, hvad Betonjens' problem egentlig er.
Hvis det kun er skuffen til CD-drevet, der ikke er knækket,
men alt andet er dødt, har han nok et problem.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-06-06 19:30

Ja men han sidder jo og skriver i dette forum så noget må der da kunne lade sig gøre. Måske fra en anden pc, og der vil han jo også kunne brænde en boot disk

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-06-06 22:32

Halløjsa
Hvis kun skuffen til cd virker så kyl maskinen ud af vinduet, men pas på ikke at ramme forbipasserende.
ALTERNATIV:
Hvis det virkelig passer at kun skuffen til CD virker, og du ikke for en commandoprompt "C:\" som minimum og kan taste bogstaver ind efter prompten, eller et par dyt når maskinen starter, så er det nok systembatteriet der er dødt. Hvor gammel er maskinen, hvornår har du sidst skiftet systembatteri? Forsøg at komme ind i BIOS ved opstart, hvis du kan det er maskinen sansynligvis ikke helt død.

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 05-06-06 01:02

Hej alle ,Maskinen er ca.4 år som skrevet kan jeg ikke komme i bios. måske bateriet, er aldrig skiftet ved ikke hvor det sider,Jeg er på nettet med en bærbar, så det er ikke den der fejler noget.Jeg har prøvet de link i så venlit har hendvist til og brænd dem på en cd. kan også høre drevet arbejder men der sker ikke en dyt.Problemet opstod da jeg havde mistanke om en virus der svømmede nogle mærkelige farvede felter rundt på skærmen,jeg skannede med midt virusprogram men det fik maskinen til at fryse , jeg gik på spywarefri og skannede med en onlineskander da den næsten var færdig frøs den igen , da jeg ville genstarte var den afgået ved døden .

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 05-06-06 07:33

Batteriet sidder på bundkortet, det er på størelse med en 2 krone (en lille femmer)

Tag det ud, og sæt det i igen og prøv så.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-06-06 13:30

HVis du har en Windows installations-cd, burde du kunne boote fra denne, såfremt 1st. boot i BIOS ikke står til HD. Gør som 'troldenesdhb' skriver så skulle BIOS blive nulstillet og maskinen burde så kunne starte.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 05-06-06 20:31

Jeg hopper af denne tråd nu..

//Kettedk

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 06-06-06 02:43

Nuhar jeg prøvet at fjerne batteriet. stadig ingen liv, andre forslag ?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-06-06 23:59

Har du prøvet at starte med en windows boot-cd i drevet eller hva'!

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 07-06-06 00:40

Har prøvet men intet sker

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-06-06 18:22

Sker der overhovedet intet, ingen biplyde, ingen dioder der blinker?
Du har vel sat systembatteriet i igen?
Jeg må desværre opgive. Jeg kan nok ikke gøre mere uden selv at have fingre i maskinen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-06-06 22:30

Har du ikke en eller anden "computernørd" i familien der lige kan kigge på din pc. Det er meget svært at hjælpe i dette tilfælde.

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 08-06-06 01:36

gået i tænkebox

Kommentar
Fra : Fijala