/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
hvordan? - brevpapir...
Fra : Ammitz
Vist : 728 gange
100 point
Dato : 29-05-06 09:54

Jeg laver normalt tryksager, - men er nu blevet bedt om at fremstille et "elektronisk brevpapir", - så man, - når der sendes en mail, - kan vælge:
"send ved hjælp af", - og skal brevpapir-hovedet komme frem foroven.
Der skal herefter være plads til at skrive brevets indhold
Indbygget i "brevpapiret", skal det så slutte af med noget fast bundtekst, - som automatisk rykker jo længere brevet er.
Hvordan laver man sådan en fil, - og hvilket program er bedst at anvende hertil?
Ammitz

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 29-05-06 10:10

til hvilket mail program?

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 29-05-06 10:27

Det betyder vel ikke det store, hvilket mailprogram det skal bruges fra, - fremstillingen af filen er vel den samme, uanset dette.
Men jeg vil tro det køres fra Outlook express el. lign.
Det drejer sig jo blot om at få fremstillet den HTLM-fil som kan anvendes til brevpapir, - men uden at bruge nogen form for koder, - for det kender jeg intet til.
Det skal kunne laves i et program, som gør det hele selv.
Ammitz

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 29-05-06 10:41

OK, det er bare hvis det er Outlook Express, så er den funktion indbygget..

Ellers laver du en HTML fil .....

Den skal så gemmes, hvor brevpapir ellers ligger ....

c:\programs\common files\Microsoft Shared\stationary (hvis outlook)...

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 29-05-06 10:46

Jamen du svarer jo ikke på det jeg spørger om.
Du svarer med nogle engelske gloser som jeg ikke kender, idet jeg er dansker og arbejder på dansk.
Jeg spørgerr om hvordan man gør, - og hvilket program jeg benytter så jeg kan have både et brevhoved og en brevbund.
Ammitz

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 29-05-06 10:48
Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 29-05-06 10:52

Undskyld....

Det kan jeg sikke svare dig på.

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 100 point
Dato : 29-05-06 11:24

En HTML-fil kan oprettes i MS FrontPage, men en Word-skabelon kan også opfylde ønskerne.

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 29-05-06 11:30

Tak for svaret Balcanard.
Jeg har netop forsøgt mig med word, - ikke skabelon men gemt som web-side. Jeg håber det var det du mente, - for wordskabelonen kan jeg ikke se kan anvendes som HTLM-fil.
Ammitz

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-05-06 11:31

Der er en guide i hvordan du opretter nyt brevpapir i Outlook Express, klik på Meddelse, gå ned og på Ny meddelse ved hjælp af, følg pilen til højre gå ned og klik på Vælg brevpapir, i det nye vindue klikker du på Opret nyt, så er det bare at følge guiden, har du en sidebort skal du huske at indrykke teksten, så du ikke skriver i borten, den bliver automatisk længere når du skriver og bunden bliver i bunden, hvis ikke det lykkes første gang så prøv igen, nu har du fået lidt øvelse

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 29-05-06 11:52

Velbekomme. Ja, det er som web-side, jeg mener. Der ligger nogle forskellige forslag, og det er dem, jeg kalder skabeloner