/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
En IT smalltalk?
Fra : molokyle
Vist : 546 gange
115 point
Dato : 18-05-06 14:15

TILLYKKE : Du fandt en interessant tråd at deltage i !!!

...måske?

Her debateres/diskuteres nye teknologier på Web-udviklingsfronten

Alt fra:

1.) CSS
2.) Javascript
2.) Frameworks (IDE'er) : Google Web toolkit og Microsoft Expression Web Designer.
3.) Design i alm.
4.) AJAX
5.) IE7
6.) Evt.

Væsenligste spørgsmål, som jeg ser dem er :

a.) Er asyncron opdatering af interaktive websider virkelig 'vejen' frem?

b.) Står udviklingstid af et site i en af nævte teknologier mål med resultatet?

c.) Er der overhovedet et 'behov' for den funktionalitet, som asyncron dynamik giver mulighed for?

Alle andre uvedkommende kommentarer her i tråden? ..er velkomne

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 18-05-06 14:40

hmmm egentlig er jeg jo ikke så meget "in" i det der med web osv. meen en ting er jeg da interesseret i er hjemmesider :P og med det følger jo kodninger, som du jo så sødt, har hjulpet mig godt, og pædagoisk, igennem, selvom jeg egentlig har droppet det, da det ikke havde et sååå stort formål pga, der ikke var nogen der egentlig kiggede på hjemmesiden :-/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-06 17:04

Een måde at få besøgende på sin hjemmeside er at lægge et link til den i ens profiloplysninger hér på kandu.dk ..derefter ka' man tænke på, om man har noget at tilbyde 'publikum'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-06 17:08

Nogen har måske tænkt over hvorfor jeg ikke har nogen 'aktiv' hjemmeside?

Det er fordi at, enten kunne jeg ikke lave andet end at koncentrere mig om den (..hvilket så gerne skulle kaste lidt af sig), eller også ville indholdet hurtigt blive uinteressant.

Det at drive en velfungerende hjemmeside nu om dage, kræver helst en 2-3 personer på skift i 6-8 timer om dagen ...året rundt!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-05-06 02:53

Jamen jeg laver da noget hver dag, ser det som at lege med legoklodser

Tingene var nu mere venlige da det hed basic, og inden at man skulle 'opfinde' et
outputvindue, bare for at få bekræftet at 2+2 virkelig er lig 4.

mere og mere tid skal der bruges, for at ens fotoalbum passer med mugashzt achem daz's pc.

Ja og frames kan han heller ikke se,,,, Så må han sgu lukke øjene, mine album er aligevel kun lavet til moster Fie og hvem der ellers får lov

Og det rager ikke google og andre webcrawlere hvad jeg laver, (eller ikke laver).

....

Øh jeg ville bare bookmarke !!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-06 08:21

Selvfølgelig kunne jeg godt som i 100.000 vis af andre danske internetbrugere blot dekorere en hjemmeside med et eller andet program eller benytte en skabelonbaseret 'ting', men til hvilken nytte? ..som ME.alexander er inde på:
Citat
det ikke havde et sååå stort formål pga, der ikke var nogen der egentlig kiggede på hjemmesiden.

Det eneste man opnår er at belaste nettet præcis som spam og reklamer gør det

Som jeg ser det svarer det lidt til hvis alle blot kunne bixe et fly sammen i løbet af et par timer, samlet af forhåndenværende tilgængeligt materiale, skide på sikkerheden og så ellers flyve luften over Danmark tynd. Måske til glæde for sig selv og mormor, men helt sikkert til stor gene for alle andre.

Skal man bygge et fly efter alle sikkerhedsforskrifter, vil det nok tagre en smule længere end en dags tid.

Sådan er det også med web applikationer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-05-06 03:50

En webside på en server/internet bruger da kun nettet når den aktiveres,
så hvis ellers at søgemaskiner kunne forstå beskeden 'her er intet for jer, så hold jer væk',
og de forpu.... nysgerige der kun kommer fordi at at her er noget at bryde ind i.
ja så var der nu ikke meget traffik der.

det der forbruger er alt det fyldkode der sendes frem og tilbage, for at tjekke hvem der er hvem og
hvornår var du der sidst og har du fået en kage for nylig.... o.s.v.
indeholder en fil meget kommentar, eller 'kodeaffald' ja så ryger det også en tur med.
Tænk det koster også for dem der har forbrugsafregnet internet,
Og så er der jo lige disse 'smarte' reklamer der lige folder sig ud, viser dig et filmklip uden at du bad om det.
Nææ mit er for mig, og det er kodet for mig.
Så da jeg ikke skal starte et online tandpastersalg, så er det nok !
At bygge fly, det er spændene og sjovt , og man skal da vide hvad man gør,
og mange der gør det ville nok stoppe , de også skulle hvad den store asfaltuddannelse,
have stået 3 år i lære som bager, spist sushi og været med til at bygge vestforbrændingen.
for at kunne montere næsehjulet.
nææ men
1.) CSS
2.) Javascript
2.) Frameworks (IDE'er) : Google Web toolkit og Microsoft Expression Web Designer.
3.) Design i alm.
4.) AJAX
5.) IE7
6.) Evt.
er da sikkert godt nok, men det skal da ikke bruges til alt, bare fordi at det er der.

1.) CSS
ja det er fint, men tror at mange holder sig væk,
igen et eksempel på noget nemt der fylder og kan blive uoverskueligt

2.) Javascript
Bruger det når jeg er tvunget.

2.) Frameworks (IDE'er) : Google Web toolkit og Microsoft Expression Web Designer.
Leg med vores designerklodser, men vi skal vide hvad farve underbukser du har på,
det med din søsters tilbøjeligheder, det finde vi selv ud af snart.

3.) Design i alm.
keep it simple !

4.) AJAX
nej tak jeg tåler kun valo
Kikkede lidt på det, men fandt aldrig ud af hvad jeg gik glip af,
Det virker vist kun sammen med firefox..
gad ikke at fortsætte, jeg havde for mange problemer med deres hjemmeside.
>> se punkt 3.
5.) IE7
ja det var osse vildt fedt da IE 3 blev til IE 5 eller var det 4.
hovedsagen var at nu var den så forbedret at det nok ikke kunne blive bedre.
>> glæder mig til IE 14-20 stykker.. det er nemlig der omkring, at jeg ved at IE13
er fuldt fejlrettet og snarelig udgået.

6.) Evt.
PHP , WAP , PHP , MIDP , PHP , CLR , PHP , CLDC og PHP

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-05-06 10:31

Citat
En webside på en server/internet bruger da kun nettet når den aktiveres

..er noget sludder ..og du ved det godt

Om siden belaster nettet? Det kommer jo netop an på HVAD der befinder sig på omtalte sider.

Derudover 1.) og 2.) og 2.) og 5.) kan jeg godt være enig med dig i

..men mht. 4.) er det jo intet nyt under solen. Det er blot en ny måde at sætte klodserne sammen på: XML + Javascript + PHP ...og det er nu ikke så svært, men tager hulens lang tid at implementere: http://www.w3schools.com/ajax/default.asp

Jeg er væk indtil mandag, men vender så frygtelig tilbage

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 115 point
Dato : 25-05-06 15:58

Citat
Alle andre uvedkommende kommentarer her i tråden? ..er velkomne

med de 36 måneder (3 år) på kandu.

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 25-05-06 16:09

ans = Mester-søger på www.kandu.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-05-06 16:16

Jeg kunne huske det, men du får lige en "molotråd"

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-05-06 13:45

Molo
Med de første 3 år i sandkassen

Du har scoret ca. 108.589100346 påænger pr dag!
Det er da godt gået !

Jeg formoder at Ans opslag til 5* , går ind under bioSQL

Forresten er det anden gang jeg skriver i denne tråd,
bare for at undre mig over, at indlæget er væk en ½time efter.
Nå men kandu bruger vel SQL uden en 'Ans'plug-in

ja nu er det så 3. gang!

Jeg er nu oppe på 6. forsøg på at skrive her

nu har jeg ikke mere tal på hvor mange gange kandu melder fejl,
dette indlæg blev første gang forsøgt tilføjet ca kl 19:00

----
men det føles som 17 gange og den med kl 19:00 ja det var i sidste uge !

kan jeg lige nå at sige at du er på 1160. dagen i dag