/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
installation af USBkey
Fra : majbritt05
Vist : 680 gange
50 point
Dato : 18-05-06 12:11

Hej.

Jeg skal printet nogle dokumenter ud for min søster. Hun har gemt dem på en USBkey. Men nu er problemet bare, hvordan får jeg USBkeyen til at virke på min computer?

Jeg har selv en USBkey installeret på min computer, men det er som om min søsters usb ikke kan installeres. Det går fint med at tilføje ny hardware, men pludselig får jeg beskeden: Driverne til denne enhed er ikke installeret (code 28). klik på geninstaller driver.

Det gør jeg så, og computeren kalder op til windows update online. Og giver beskeden: Internetoverførsel: overfører serveroplysninger.

Dernæst modtager jeg besked om jeg vil installere - jeg trykker ja - og får beskeden: windows kunne ikke finde en driver til denne enhed.

Hmmmmm.......... hvad gør jeg så?

Håber ikke det er for meget volapyk. Skal jeg have fat i en cdrom der hører med til USBkeyen eller hvad?

Accepteret svar
Fra : Boxerpige101

Modtaget 60 point
Dato : 18-05-06 12:16

Ja du skal og du skal første installere softwaren på CD'en og så sætte nøglen i så skulle den være køreklar.

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 18-05-06 12:24

okay tak. Jeg tænkte det desværre nok. øv....... men så må vi se om vi ikke kan få fat på den.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 18-05-06 12:43

Du kan prøve at gå ind på hjemmesiden, hvor firmaet der er ophavsmand til USBkey'en for at hente en driver.

Clou

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-05-06 13:20

Hejsan
Hvid du kører Windows XP, burde det ikke være nødvendig at installere noget ekstra software, hvis altså dine USB, virker korrekt.
Hvis du derimod køre windows 98 eller tidligere, er det nødvendig at installere drivers til nøglen. Jeg tror faktisk 98 SE, kan genkende de fleste USB-enheder også.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-05-06 16:08

Problemet kan være at hun hev den ud af stikket inden filen var skrevet færdig.

Mange computere er indstillet til at skrive disk med cahe. Det vil sige at filen kun tilsyneladende er skrevet og afsluttet. I virkeligheden gøres det først, når systemet finder at der er god tid til skrivningen. en USB nøgle behandles som en disk.

Derfor skal man vente med at fjerne en usb enhed til computeren er lukket ned, eller man skal aktivere funktionen for fjernelse af usb enhed, og få lov af systemet inden.

Det, der ikke er skrevet på usb nøglen, er der naturligvis ikke , og kan ikke genskabes derfra. Det , der erskrevet men forkert afsluttet, kan forskellige smarte programmer redde.

En mulighed er at bruge checksk med gemmefunktionen aktiveret. Nemt bliver det ikke at få noget fornuftigt ud af.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-05-06 23:31

ØHHH transor
Der er da ikke nævnt noget om ødelagte/manglende filer.
Spørgsmålet går ud på om Windows kan installere softwaren til USB-nøglen. Ik?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-05-06 01:55

Hvilken mærke er usbdimsen ?
Hvilken styresystem er der, på din og søsters pc ?

Lidt uden for emnet, men aligevel:
Gratis USB-Flash diskhåndtering
http://www.pcworld.dk/art/5899
Det er til Win-xp og er på engelsk.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=94991901-bfc4-485e-bcae-c9df0accdaae&displaylang=en

Og for win98-SE
Windows 98 Second Edition: Updated Uhcd.sys Fixes Problem with Some USB Devices Not Running

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=ced4fa25-952b-4dab-b7a1-f3b0ec1e50d8&DisplayLang=en

Og så lige et spørgsmål mere, virker usbdimsen stadig på din søsters pc ?

Mvh. Jørgen

Godkendelse af svar
Fra : majbritt05

Dato : 01-09-06 11:48

Tak for svaret Boxerpige101. Og undskyld at jeg først godkender nu, men jeg har ikke været ret meget online på det seneste.