/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
slippe af med Yahoo toolbar
Fra : betonjens1
Vist : 7868 gange
100 point
Dato : 06-05-06 01:54

Hvordan slipper jeg af med denne pistilens har næsten prøvet alt den bliver ved med at dukke op.
på forhånd tak

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 06-05-06 02:20

Hvad har du prøvet ??

Uninstall via kontrolpanel ?
Vis - værktøjslinier - fjern flueben ved yahoo ?
Fixet den i Hijackthis ?

Har du downloadet noget for nyligt hvor den kom frem eller...?

Kommentar
Fra : zoeih

Dato : 06-05-06 03:04

jeg slettede den sådan:
afinstallerer i kontrolpanel, (viser inegn virkning)
Gå til programmer og slet mappen den ligger i.
Tibage til kontrolpanel og afinstallerer, så er den væk.
Du har ret det er en pest. Venlig hilsen Zoeih

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 06-05-06 07:50

det tyder på du vist har downloadet noget fornylig og fået en spy ind.

Hvis du ved en fejl har overset et flueben i en download af en flashplayer/ eller chockwave download )) - så fjerner du først den og så yahoo toolbar bagefter - derpå skal du have fat i på udyret - og der vil jeg anbefale at du går ind hos enten www.arlet.dk eller www.spywarefri.dk - henter hijackthis og scanner - og sender loggen ind.

Har du kørt nogen form for virusscan mens den toolbar driller???

Bruger du i det hele taget yahoo ???? (grunden til at jeg spørger er at jeg nu har set den oprettet hos flere der overhovedet intet har med yahoo at gøre)

hvis toolbaren ikke har uninstall - og ligger i tilføj/fjern programmer uden at kunne slettes derfra så prøv at gå i stifinder - find mappen med yahoo - gå ind i mappen og delete hver enkelt lille fil hver for sig - så skulle du kunne slette den (hvis den ikke hænger i en spy eller værre) - klik derefter på start - kør - skriv regedit - gå ind i H_KEY_LOCAL_MACHINE - find mappen yahoo og højreklik og slet.
Genstart - hvis du ikke har spy eller vira skulle den nu være væk.
For at være sikker kan du downloade det her lille program først - scan før du genstarter efter ovenstående - og scan igen efter genstart - fjern hvad der står under safe to deletehttp://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 06-05-06 08:48

Yahoo toolbar kommer sammen med mange programmer, kan let fjernes via kontrolpanel, tilføj/fjern programmer, der finder du sikkert helt ned i bunden af listen, Yahoo toolbar, så trykker du på knappen fjern og den er væk.
Ofte når du installer spil og andre programmer er den ofte med, læs derfor ordentligt når du installer ,for der er altid en mulighed for at fjerne en vinge som sige noget om, om du vil have Yahoo toolbar eller en anden type toolbar, du kan få næsten skærmen helt fyldt op hvis du vælger at have dem alle, de er harmløse skader ikke maskinen, nogle kan lide dem, andre som mig ikke, så jeg har måtte fjerne mange, men nu er jeg vågnet op, og undgår mange ved at læse indholdet under installition.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-05-06 08:54

morn onkelkeld

Det er faktisk rigtigt hvad du skriver - men det er ikke altid der ligger et tilgængeligt flueben - jeg har både oplevet selv og set mange der har downlodet chockwave uden at få muligheden - kommer vel an på spillene eller hvilken side den downloades fra

Der huserer en målrettet dum spy der netop rammer med ovenstående og undervejs dukker så yahoo toolbar op og er svært at få væk - har den været der længe så skal der renses godt og grundigt (har lige været ude for det selv - jeg bruger yahoo men ikke deres toolbar - selvom den faktisk har en effktiv popup-blocker)

Men elles har du ganske ret

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-05-06 11:05
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-05-06 12:35

Jeg fik yahoo toolbar fordi jeg overså fluebenet, da jeg instalerede Itunes, den blev fjernet med Easy Cleaner tilføj/fjern funktionen, det er samme liste som Windows tilføj/fjern, men med Easy Cleaner bliver der ryddet op i reg. basen også, først afinstaler derefter slet, du kan hente Easy Cleaner her: http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm med programmet kan du også rydde temp filer og unødvendige filer, og i Startop kan du vælge hvad der skal/må starte sammen med Windows

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 06-05-06 14:12

Du kan jo også bare klikke på VIS>Værktøjslinier
og fjerne markeringen ved Yahoo toolbar
(har lige gjort det selv)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-05-06 19:21

flemming17 det skjuler den kun - det fjerner den ikke

ohh - har på fornemmelsen at en trojaner har sneget sig ind via spyware - så håber betonjens scanner kraftigt eller får hjælp

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 07-05-06 23:33

Tak for de mange svar har været væk i nogle dage men gård igang med at prøve jeres svar i aften

vender tilbage

hilsen betonjens

Godkendelse af svar
Fra : betonjens1

Dato : 08-05-06 03:46

Tak for svaret miritdk. Jeg var nød til at hente hijackthis før det lykkedes

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-05-06 08:35

tænkte det da nok - kan du huske hvad der havde lusket sig ind ????

Godt du fik hjælp

Kommentar
Fra : Mrtone

Dato : 17-10-06 23:39

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 23:23:14, on 17-10-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\windows\system\hpsysdrv.exe
C:\WINDOWS\system32\hphmon06.exe
C:\HP\KBD\KBD.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\WINDOWS\ALCXMNTR.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Common\FSM32.EXE
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\CASIO\Photo Loader\Plauto.exe
C:\Programmer\Sony Corporation\Picture Package\Picture Package Menu\SonyTray.exe
C:\Programmer\Sony Corporation\Picture Package\Picture Package Applications\Residence.exe
C:\PROGRA~1\F-Secure\BackWeb\7681197\Program\SERVIC~1.EXE
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fsgk32st.exe
C:\Programmer\F-Secure\BackWeb\7681197\Program\F-Secure Automatic Update.exe
C:\Programmer\F-Secure\BackWeb\7681197\program\fsbwsys.exe
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\FSGK32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Common\FSMA32.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\F-Secure\Common\FSMB32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fssm32.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\F-Secure\Common\FCH32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Common\FAMEH32.EXE
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\Product Assistant\bin\hprblog.exe
C:\Programmer\F-Secure\Common\FNRB32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\FWES\Program\fsdfwd.exe
C:\Programmer\F-Secure\Common\FIH32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fsav32.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\F-Secure\FSGUI\fsguiexe.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Documents and Settings\HP_Ejer\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\A54BILE5\hijackthis[1].exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=Q105&bd=pavilion&pf=desktop
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://signon.stofanet.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=Q105&bd=pavilion&pf=desktop
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=Q105&bd=pavilion&pf=desktop
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=Q105&bd=pavilion&pf=desktop
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,AutoConfigURL = http://signon.stoffanet.dk/proxy.pac
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = http://signon.stofanet.dk/proxy.pac
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {59879FA4-4790-461c-A1CC-4EC4DE4CA483} - (no file)
O3 - Toolbar: HP-visning - {B2847E28-5D7D-4DEB-8B67-05D28BCF79F5} - c:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\HPDTLK02.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\windows\system\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHUPD06] c:\Programmer\HP\{AAC4FC36-8F89-4587-8DD3-EBC57C83374D}\hphupd06.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPHmon06] C:\WINDOWS\system32\hphmon06.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\HP\KBD\KBD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\INSTAL~1\UPDATE~1\ISUSPM.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiSPower] Rundll32.exe SiSPower.dll,ModeAgent
O4 - HKLM\..\Run: [PS2] C:\WINDOWS\system32\ps2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AlcxMonitor] ALCXMNTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LSBWatcher] c:\hp\drivers\hplsbwatcher\lsburnwatcher.exe
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Programmer\F-Secure\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Programmer\F-Secure\TNB\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKLM\..\Run: [AQ3HelperStartUp] C:\PROGRA~1\AQUATI~1\AQ3HEL~1.EXE /partner AQ3
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [BearShare] "C:\Programmer\BearShare\BearShare.exe" /pause
O4 - HKLM\..\Run: [SemanticInsight] C:\Programmer\RXToolBar\Semantic Insight\SemanticInsight.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Cleaner] "C:\Programmer\Spyware Cleaner\SpywareCleaner.Exe" /boot
O4 - HKCU\..\Run: [updateMgr] "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AdobeUpdateManager.exe" AcRdB7_0_7 -reboot 1
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: Photo Loader supervisory.lnk = C:\Programmer\CASIO\Photo Loader\Plauto.exe
O4 - Global Startup: Picture Package Menu.lnk = ?
O4 - Global Startup: Picture Package VCD Maker.lnk = ?
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\npjpi142_03.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {8FCDF9D9-A28B-480F-8C3D-581F119A8AB8} - http://static.zangocash.com/cab/Seekmo/ie/bridge-c24.cab?fd7767a287b2d2f76c0a95f8bda2e136957473c550bfb81e49252734af6867d26a66ecec618633058da45cb1addd0a4167fc5f33e0c071476677bb6fc6:190950799eb876e613008c54b810aed3
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O18 - Filter: text/html - {2AB289AE-4B90-4281-B2AE-1F4BB034B647} - (no file)
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: F-Secure Automatic Update (BackWeb Plug-in - 7681197) - Unknown owner - C:\PROGRA~1\F-Secure\BackWeb\7681197\Program\SERVIC~1.EXE
O23 - Service: F-Secure Gatekeeper Handler Starter - F-Secure Corp. - C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: F-Secure Network Request Broker - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure\Common\FNRB32.EXE
O23 - Service: fsbwsys - F-Secure Corp. - C:\Programmer\F-Secure\BackWeb\7681197\program\fsbwsys.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: F-Secure Management Agent (FSMA) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe