/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Yahoo spam-fortrydelse
Fra : ommer
Vist : 414 gange
100 point
Dato : 01-05-06 19:13

Hej
Håber der er et klogt hovede,der kan hjælpe mig.

Har ved et tilfælde, kommet til at melde en masse Email adresser som SPAM (uønsket mail) på min yahoo konto.
Disse skulle have været slettet, og ikke meldt som spam.

Har slået spamfilter fra, men kan stadig ikke modtage mails fra listen, jeg meldte som spam.

Og de står ikke over listen udelad, så som pornomails og andet uønsket.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-05-06 19:21

Hvordan tilgår du "Yahoo" er det fra en browser eller et andet program
Har du været inde på "Yahoo" og kigge.

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 01-05-06 19:32

Hej
Har Yahoo messenger med det hele.
Men det er ikke der problemet er.

Kan bare ikke modtage mails, fra dem jeg meldte som spam.

Og jeg har slået spamfilter fra, uden at det hjælper.
Og de står heller ikke under noget, jeg har anmeldt som spam.
Plejer at stå sammen med en masse andre kendte spam-sendere.

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 01-05-06 19:34

Har før anmeldt forkert mail som spam.
Men har altid kunne ændre på det.
Men ikke denne gang.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-05-06 19:37

du skal kigge i spambakken i stedt for at lade den slette alt efterhånden - der plejer at dukke flere op og så sætter du flueben og overfører til indbakke - så kommer dem du ønsker igen

Hvis du har rapporteret nogen fra din liste som spam kan du via yahoo messenger først slette dem - derpå sende/tilføje dem med en oplysning om at blive tilføjet igen.

Det er de måder jeg har reddet den situation på i hvertfald

ellers kan du skrive og meddele fejlen til dk-mail@cc.yahoo-inc.com.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-05-06 19:37

Jeg kender ikke Yahoo.
I andre webmail (hotmail, gmail, tdcmail) kan man ændre spam i "sidste øjeblik"
Derfor ville jeg høre hvad vej du brugte din Yahoo

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 01-05-06 19:45

Har prøvet alt, men jeg mener at når man anmelder spam på yahoo, så er der ingen retur.
Kan ikke se de adresser, jeg har meldt, men en masse andre.

Jeg ved at msn har noget der hedder fortrydelse eller genopret.
Men kan ikke finde noget lignende på yahoo, da adresserne ikke står nogen steder.

Men ellers kunne jeg vel skrive til Yahoo, men det tager næsten et halvt år før de svarer.
Og så er jeg gået glip af en masse, måske vigtige mails, fra venner og bekendte.

TRÆLS.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-05-06 19:49

hvis det er venner og bekendte kan du vel huske deres mail-adresser og sende den en lille mail om problemet - og så huske at kigge i spambakken og overføre til indbakke.

Et eksempel herfra - jeg kom til bla at sætte kandu.dk på spam engang - da første mail dukkede op i spambakken satte jeg flueben i og overførte til indbakke og havde ingen problemer siden.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-05-06 19:49

Hvis du ved hvem det er, så kan du oprette en gmail og sende til dem.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-05-06 19:55

dk-webmaster@cc.yahoo-inc.com

ovenstående link er til webmaster norge og der er ikke så lang ekspeditionstid som på mange af de andre tjenester - hvis du skulle bestemme dig til at kontakte yahoo

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 01-05-06 20:10

Fandt dem i bakken over spam.
Og har fået det genoprettet, håber jeg.
Men de var godt gemt.

Så jeg lukker spørgsmålet, og så får i begge point.
OK

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-05-06 20:13

Jeg afstår lige fra point.

Annuller spørgsmålet
Fra : ommer

Dato : 01-05-06 20:16

Fandt svaret her, men begge var meget tæt på.
Så i må dele point

Og så må yahoo være langsomme om at opdatere deres lister