/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
missjosephine
Fra : ans
Vist : 3010 gange
10 point
Dato : 22-04-06 16:27

Du skulle have skrevet dit spørgsmål i denne kategori.

Jeg er ked af at brugere har gjort grin med både spørgsmål og point.

Der er flere brugere på kandu som seriøst hjælper meget i slægtsforskning.

For at ingen skal være i tvivl så er det dette spørgsmål

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=86653

det drejer sig om.

Jeg vil håbe at du lige kigger her.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-04-06 18:51

Her er det spørgsmål der er fejlplaceret:
"
jeg er så heldig, at tilhøre en rimelig stor slægt,der er lige udgivet en slægtsbog, som er den største de pågældende til tider har lavet...et professionelt slægtsforskningsbureau...i Viborg...
det har taget omkring 4 år hvor normalt ca. 2 og den er stor, meget stor den bog....
jeg tilhører slægten Pennerup....stavet på 4 måder, alle stavemåder tilhører samme slægt....
jeg tilhører vist det 5. led i bogen.....eller 5 linie....og den stammer fra Jegindø i Limfjorden...
meget spændende...
så er det jo, at jeg er rimelig nysgerrig efter, om der måske skulle være nogen herinde på dette forum, der ligesom jeg er fra samme slægt....
den er jo blevet godt og grundigt spredt over hele landet og diverse andre lande....og ligeledes utallige navne....
ved at der bor en del herovre i kbh. området og andre steder på Sjælland, der er mine fætre og kusiner og en del der med det same efternavn er et eller andet sted på stamtavlen, der jo er blevet sporet helt tilbage til...er det til engang i 1600,tror jeg nok....
det kunne da være rigtig sjovt, hvis der er nogen herinde fra samme kæmpeslægt.......
håber på et gennembrud....
venlig hilsen fra en Pennerup......
ps..min morfar var Viggo Pinnerup fra Vemb i Vestjylland.....
hejsa fra missjosephine
"
Skal vi ikke give josephine en lidt bedre hjælp end hun fik under familie relationer? Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-04-06 19:00

Disse Pennerup har Email hos TDC:
"
Anders Pennerup Gantzhorn - København V

Dan Philip Mulato Pennerup - København Nv

Dennis Pennerup - Horsens

Jan Pennerup Kristensen - Skørping

Kurt Pennerup - Brenderup Fyn

Kurt Viggo Ingolf Pedersen Pennerup - Brenderup Fyn

Leif Pennerup - Skovlunde

Lena Pennerup - Svendborg

Michael Pennerup - Frederikshavn

"
dem kan du finde her:
http://www.epost.dk/

Hvis du ikke kender dem kan du jo starte med at maile til dem, Svend

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-04-06 19:24

Jeg har sendt et privat indlæg til missjosephine i håb om, at hun finder flere af sine aner.

Der er henvist til denne tråd.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-04-06 10:53

Ifølge dette slægtstræ indgift i jeres hed de første Pennerup fra Jegindø Pinnrup:
http://hjem.wanadoo.dk/~wan10073/jegind/lau00001.HTM

Og dem er der flere af med Email:
"
Aage Pinnerup - Spøttrup

Anton Pinnerup Nielsen - Randers

Betina Moldrup Pinnerup - Thyholm

Christian Pinnerup - København S

Erik Pinnerup Svenningsen - Roslev

Gert Pinnerup Jensen - Sønder Felding

Inge Pinnerup - IBM Danmark A/S

Jeanette Pinnerup Jensen - Kgs. Lyngby

Jørn Pinnerup - Børkop

Karen Pinnerup - Nørrebjergskolen

Karsten Pinnerup Møller - Spøttrup

Lisbet Pinnerup - Åbjergskolen

Mads Pinnerup - Sønderborg

Marie Pinnerup - Storåskolen

Peer Pinnerup Nielsen - Randers

Per Krogsgaard Pinnerup - Hedehusene

Poul Pinnerup - Holstebro

Preben Pinnerup - Bækmarksbro

Rasmus Underbjerg Pinnerup - Viby J.

Rasmus Underbjerg Pinnerup - Århus C

Ruth Pinnerup Frederiksen - Køge

Søren H Pinnerup - IBM Danmark A/S

Søren Pinnerup - Herning

Søren Pinnerup Gudiksen - Uldum
"
Nu har du mange mulige nulevende slægtninge du kan maile til...

husk at spørge om deres farfar/oldefar som du måske så kan finde i din slægtsbog
og på den måde opdatere Pennerup/Pinnerup slægtstræet med nulevende slægtninge.
Hilsen og god Søndag, Svend

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 25-04-06 23:43

hvad er det der er fejlplaceret ved mit spørgsmål...?
jeg ville bare vide, om der er nogen herinde, der er i min slægt og så ku det måske være sjovt at træffe dem...det er det hele...
der er masser i denne kæmpe slægt, så jeg ville bare mene, at der da burde være nogen..
men tak alligeve...
nej de hedder pinnerup....pennerup...penderup...pinderup allle tilhører den samme slægt..
for det der er sket er, at på et tidspt. er navnet blevet stavet forkert....
men alle er i den samme....
jeg har for kun 1½ år siden fået det tilskrevet, da min mor var datter af viggo pinnerup, men stavet pennerup....
mvh miss j.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-04-06 22:07

Fejlplaceret er måske for meget sagt,
men du har spurgt direkte under hovedafsnittet: Familie og Relationer.

Normalt ser, spørger og svarer man i det pågældende interesse (under) område
I dette tilfælde: Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning.

Så hvis ikke ans havde indlagt dette link, nu spørgsmål, her,
ville de fleste af os slægtsforskere slet ikke have set det,
(og du skulle være usandsynlig heldig hvis en Pennerup havde set dit første indlæg).

Når ingen pinnerup....pennerup...penderup...pinderup har svaret nu, må du nok selv kontakte...
lettest via mail til de angivne adresser; senere kan du jo finde flere i eksempelvis krak og ringe.
Hilsen Svend, der på denne måde har fundet alle 96 nulevende Giversen familier...

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 27-04-06 17:59

nu er det jo stadig sådan, at vi har tusind flere navne en d lige dette p. navn..eftersom slægtener sporet tiolbage til engang i 15-1600 tallet...dengang hed slægten ikke det samme som idag..og der findes også knudsen, madsen, hansen og gud ved hvad for navne i samme slægt..men det er udelukkende dem der tilhører lige denne kæmpeslægt jeg ku tænke mig at hilse på...
jeg skal ikke lede efter dem, det er allerede gjort via en proff. slægtsforsker og bogen er udkommet...kun det, at der må da være nogen herinde, der også tilhører denne kæmpestore slægt....
jeg oprettede mit indlæg i den kategori den tilhørte, og så fatter jeg ikke, hvorfor andre blander sig i det...
jeg må vil gører det jeg nu engang finder rigtigt..og er dette ikke korrekt,så får jeg det nok at vide af de ansvarlige.....
mit indlæg vil fortsat hedde..."min kæmpestore slægt".....min morfar Viggo pennerup..han er død for længe siden og er kun en lille brik i slægten, men var dog med til at forøge den væsentligt, ved at sætte 18 børn i verden......
det er vist nok en søster til min morfar, der begyndte hele affæren med den slægtsbog....
mvh...miss.j.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-04-06 18:28

At jeg oprettedede denne tråd var ikke for at genere dig, men håbede på at du ville få respons på dit oprindelige spørgsmål.

Der er intet galt med overskriften "Min kæmpestore slægt"

De brugere, der interesserer sig for slægtsforskning, abonnerer på den kategori.
Jeg havde håbet på at andre, som havde relation til din familie ville have læst det.

Du havde skrevet dit spørgsmål i kategorien "Andet familie og relationer" den kategori kan da også bruges, men de fleste søger i "Slægtsforskning"

Hvis du vil ha' det, vil jeg da gerne forhøje point, så denne tråd igen kommer på seneste indlæg (side 1)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-04-06 18:41

>jeg oprettede mit indlæg i den kategori den tilhørte, og så fatter jeg ikke, hvorfor andre blander sig i det...

For det første blander vi os ikke, vi prøver at hjælpe hinanden med at finde efterlyste slægtninge.

Og ans var så flink at gøre opmærksom på at du spurgte i et afsnit ikke mange ser.
steno brugte hele 140 af sine egne point for at hjælpe dig med hele tre spørgsmål på dine vegne,
og jeg serverede en række Email adresser på potentielle slægtninge, som du bare kan kontakte.

Jeg troede du ville ajourføre slægtsbogen; det kræver jo en indsats også af dig...
Og jeg var lige ved at ringe til din Pinnerup fætter Mads her i Sønderborg, men det skal jeg nok lade være med. Svend, der ikke længere forventer nogen tak for hjælpen...

Accepteret svar
Fra : missjosephine

Modtaget 10 point
Dato : 27-04-06 18:51

hej ans...
jeg er ikke blevet fornærmet...det må du endelig tro...overhovedet ikke...jeg har ingen grund til fornærmelse rover for nogen.......................................
jeg forstår bare ikke helt det her...
jeg satte stadig bare mit ? ind her af ren og skær nysgerrighed...og trykkede på feltet
"slægtsforskning".......
jeg aner ikke hvor det står nu og om det overhovedet står der stadig...men er det egentlig ikke også ligegyldigt, bare det står der, og de der er interesserede ser det ?
jeg forstår alligevel ikke en fis omkring det der pointsystem og hvad det skal gøre godt for...
og jeg forstår slet ikke, hvorfor mit lille simple indlæg har skabt sådan en røre....
undskyld mig, men jeg blander mig altså ikke i, hvor og hvorfor folk sætter deres indlæg i ...er det ikke en personlig sag...
spør bare af nysgerrighed.......................
venligst...."miss. j."

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-04-06 19:33

Citat
jeg forstår slet ikke, hvorfor mit lille simple indlæg har skabt sådan en røre....
undskyld mig, men jeg blander mig altså ikke i, hvor og hvorfor folk sætter deres indlæg i ...er det ikke en personlig sag...

Jo det er det, du må undskylde, at jeg blandede mig.

Dit oprindelige spørgsmål står i denne kategori

http://www.kandu.dk/groupview.aspx?grpid=20506

Jeg vil håbe at du finder flere, der har tilknytning til din familie.

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 27-04-06 19:34

Tak for svaret missjosephine.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 27-04-06 19:36

jeg har ikke nogen fætter mads i sønderborg...der er slet ikke nogen i min familie der bor i sønderborg....det er nok en fra en anden gren af slægten...

som jeg nu har fortalt mange gange, så er slægtsbogen lige udkommet fornyligmen desværre ejer jeg den ikke, da jeg ikke sådan lige havde 5000 kr...det kostede den at få lavet til dem der ville ha' et exemplar....
jeg forstår overhovedet ikke hvorfor andre blander sig i mit indlæg...hvor er det forøvrigt henne...

jeg har ikke påm noget tidspunkt skulle slægtsforske, men læs mit allerforste indlæg, hvis ellers det stadig existere, der står at jeg gerne ville i kontakt med andre fra min kæmpeslægt, hvis nogen af dem også figurerer på dette medie....
og så er jeg da forøvrigt revnende ligeglad med folks point...dem fatter jeg alligevel ikke en brik af....har endnu ikke fået noget fornuftigt svar på, hvad de skal gøre godt for...
er det ikke bare en side, hvor man kan lede efter ting og sager og andre ting og sager man gerne vil lede efter..
havde jeg vidst på forhånd, at det var en så besværlig og indviklet side, så havde jeg holdt mig langt væk...
jeg ønsker mit indlæg på der, hvor JEG HAR PLACERET DEN, men hvor er den henne...andre skal ikke fjerne mine indlæg eller blande sig i hvad jeg søger eller leder efter...
jeg blir altså pissesur nu...
men jeg kan selvfølgelig bare skrive til web....sådan en er her vel eller få det genskrevet
mvh...Miss.J...

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 27-04-06 19:40

jeg har ikke nogen fætter mads i sønderborg...der er slet ikke nogen i min familie der bor i sønderborg....det er nok en fra en anden gren af slægten...

som jeg nu har fortalt mange gange, så er slægtsbogen lige udkommet fornyligmen desværre ejer jeg den ikke, da jeg ikke sådan lige havde 5000 kr...det kostede den at få lavet til dem der ville ha' et exemplar....
jeg forstår overhovedet ikke hvorfor andre blander sig i mit indlæg...hvor er det forøvrigt henne...

jeg har ikke påm noget tidspunkt skulle slægtsforske, men læs mit allerforste indlæg, hvis ellers det stadig existere, der står at jeg gerne ville i kontakt med andre fra min kæmpeslægt, hvis nogen af dem også figurerer på dette medie....
og så er jeg da forøvrigt revnende ligeglad med folks point...dem fatter jeg alligevel ikke en brik af....har endnu ikke fået noget fornuftigt svar på, hvad de skal gøre godt for...
er det ikke bare en side, hvor man kan lede efter ting og sager og andre ting og sager man gerne vil lede efter..
havde jeg vidst på forhånd, at det var en så besværlig og indviklet side, så havde jeg holdt mig langt væk...
jeg ønsker mit indlæg på der, hvor JEG HAR PLACERET DEN, men hvor er den henne...andre skal ikke fjerne mine indlæg eller blande sig i hvad jeg søger eller leder efter...
jeg blir altså pissesur nu...
men jeg kan selvfølgelig bare skrive til web....sådan en er her vel eller få det genskrevet
mvh...Miss.J...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-04-06 19:43

Du har jo lukket dit spørgsmål ved at acceptere et svar.

Det her spørgsmål

http://www.kandu.dk/spg86653.aspx

I det spørgsmål tror jeg ikke du vil få flere henvendelser. Brugerne tror at du har fået svar.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 27-04-06 19:51

til ans.
når jeg trykker på dit link...så kommer mit oprindelige indlæg altså ikke frem...hvor er det henne???
jeg kan altså ikke finde det nogen steder..
kan det her ikke bare slutte, det er ved at blive lidt for latterligt...
og der er åbentbart alligevel ikke nogen herinde fra "min store slægt", selvom vi måske er den største i landet med masser af spændende og alsidige profiler...
øv for en tid vi lever i .....
miauuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!
miss.j.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-04-06 19:52

Så må du jo blive pissesur, dit spørgsmål er ikke forsvundet.

Når du på kandu accepterer et svar, bliver spørgsmålet "lukket" , men det er muligt at komme med kommentarer fremover. De færreste vil komme med kommentar, da de tror at du har fået det svar du ville have/havde brug for.

I dit eget spørgsmål accepterede du dette svar

Citat
Accepteret svar
Fra : steno
Modtaget 20 point
Dato : 22-04-06 03:17

--------------------------------------------------------------------------------
Hej missjosephine

Hele den seriøse linie du ligger for dagen omkring din slægt, står i skærende kontrast med de "Sølle" 20 points, du ligger "på bordet". Når man ser folk tilbyde 500 points for et godt hundenavn, til deres lille nyerhvervelse, finder jeg at slægtforskning burde rangere noget højere.

Jeg får måske nogen på tuden for mit indlæg. Det står helt og holdent for egen regning. Men jeg har snart set en del til pointsystemet. De højeste points får generelt større opmærksomhed.

Det er således kun ment som et råd fra min side.

Hilsen steno

Det svar hjalp jo ikke meget på at finde din familie.

Læs http://www.kandu.dk/faq.aspx

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-04-06 19:57

Prøv at se i din egen historik.

Klik på dit eget navn, derefter historik, så kan du se det spørgsmål, du selv har stillet.

Håber da at du finder det, jeg kan sagtens se dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 27-04-06 20:00

det ved jeg altså ikke noget om..det med det du siger..jeg er meget ny herinde og forstår ikke helt endnu alt det der fnidder med dit og dat omkring pointer mm...jeg vil bare gerne at mit indlæg kommer til syne og andre ikke blander sig hvordan mine indlæg er beskrevet eller placeret...
mit indlæg er mit indlæg...og ikke andres....
jeg vil gerne mit indlæg blir synligt igen...og at andre lader det være i fred....og bare svarer på det jeg spørger om og ikke andet.....
venligst
miss josephine............

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-04-06 20:04

Og undskyld jeg var lidt grov,
jeg ser nu du ikke var utaknemlig, bare usikker.
Hilsen Svend

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 27-04-06 20:09

jahhh!!! det hjælper jo lidt at læse det man skriver inden man kommenterer det ikke også?????
god aften..nu er jeg altså sulten....
miss.j.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-04-06 09:11

Citat
jeg vil gerne mit indlæg blir synligt igen...og at andre lader det være i fred....og bare svarer på det jeg spørger om og ikke andet.....

Det kan det ikke, da du har afsluttet det ved at acceptere et svar.

Du bliver nødt til at oprette et nyt spørgsmål. Kopier teksten fra dit tidligere spørgsmål og indsæt det i et nyt spørgsmål.

Så vil det nye spørgsmål/indlæg blive synligt.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 28-04-06 14:54

hvordan gør man så det??? kopierer det..jeg synes det er for dårligt at andre har blandet sig og flyttet eller hvad de nu har lavet med mit ? ...............
det vedrører jo stadig ikke andre hvor man sættetsit indlæg, bare det hører ind under den kategori man skal.....jeg har jo stadig ikke skulle slægtsforske...det er der som jeg hr fortalt andre proffessionelle der allerede har gjort.....så det er lidt mærkeæigt ikke at læse først, hvad det egentlig var jeg skrev....så ville alt dette fjummer ikke væretsket..
og så ved jegikke en fis om det med at acceptere noget..er det ikkenormalt at man takker for noget??? deter det da i min verden....jeg ved intetom det at lukke et ? ..har ikke anelse om hvad det betyder....
mvh...og god weekend..
miss.j.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-04-06 09:18

Citat
jeg er så heldig, at tilhøre en rimelig stor slægt,der er lige udgivet en slægtsbog, som er den største de pågældende til tider har lavet...et professionelt slægtsforskningsbureau...i Viborg...
det har taget omkring 4 år hvor normalt ca. 2 og den er stor, meget stor den bog....
jeg tilhører slægten Pennerup....stavet på 4 måder, alle stavemåder tilhører samme slægt....
jeg tilhører vist det 5. led i bogen.....eller 5 linie....og den stammer fra Jegindø i Limfjorden...
meget spændende...
så er det jo, at jeg er rimelig nysgerrig efter, om der måske skulle være nogen herinde på dette forum, der ligesom jeg er fra samme slægt....
den er jo blevet godt og grundigt spredt over hele landet og diverse andre lande....og ligeledes utallige navne....
ved at der bor en del herovre i kbh. området og andre steder på Sjælland, der er mine fætre og kusiner og en del der med det same efternavn er et eller andet sted på stamtavlen, der jo er blevet sporet helt tilbage til...er det til engang i 1600,tror jeg nok....
det kunne da være rigtig sjovt, hvis der er nogen herinde fra samme kæmpeslægt.......
håber på et gennembrud....
venlig hilsen fra en Pennerup......
ps..min morfar var Viggo Pinnerup fra Vemb i Vestjylland.....
hejsa fra missjosephine

Det er kun dette du skal kopiere og indsætte i et nyt spørgsmål.

På kandu er det sådan, når man accepterer et svar, så bliver spørgsmålet lukket (tak for svaret ....)

Du accepterede et svar i dit spørgsmål, derfor blev det flyttet til besvarede spørgsmål.

Hvis du vil have det frem igen må du oprette et nyt spørgsmål, med den samme tekst.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 29-04-06 11:46

jamen..hvoedan gør jeg så det ???? kopierer det ?
mvh...........miss j.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-04-06 14:31

Du må undskylde at jeg er længe om at svare, men jeg får ikke mails til dette spørgsmål.

Du markerer ved at trække musen/curseren hen over det du vil kopiere, teksten bliver nu indrammet i en blå farve.

Så trykker du Ctrl+c dernæst på den side hvor du vil have det indsat trykker du Ctrl+v

Du skal holde Ctrl tasten og c nede på samme tid. Ctrl tasten og v på samme tid.

Så skulle det kunne lykkes for dig.

Du må godt øve dig på denne side.