/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Eplorer 5.5 fryser,TOTALT!
Fra : dux
Vist : 555 gange
100 point
Dato : 08-08-01 16:17

HAR LIGE FÅET TELEDANMARK BREDBÅND (ADSL)
MEN IE 5.5 FRYSER HELE TIDEN,HAR PRØVET MED 3.02 4.0 5.5
...DE FRYSER ALLE SAMMEN,INKLUSIV NETSCAPE 6.5 ELLER HVAD DEN HEDDER.
NU KØRER JEG MED NETSCAPE 6.0,DEN KØRER(Fryser KNAP så tit)
,MEN DET GÅR ULIDELIGT LANGSOMT!
UDSTYR: IBM APTIVA 361 (133mhz)
78mb RAM (der kan ikke være mere i)
1.6 Gb HARDDISK
NETKORT: UNEX (NexNIC 10/100Mbps
FORBINDELSE: 512/128

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 08-08-01 16:21

Måske er det fordi dit OS er så ustabilt som du skrev i det andet spørgsmål.. IE er jo en del af OS'et...

Prøv forresten at slå CAPS fra, så er der nok flere der gider læse hvad du skriver, og hjælpe dig.

Kommentar
Fra : dux

Dato : 08-08-01 16:30

det er altså nemmere at læse store bogstaver på min 15 tommer skærm!,men ok.
Nej jeg har ingen antivirus overhovedet..

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 08-08-01 16:35

Hvis du kender til nettikette, så ved du at dét at skrive med store bogstaver svarer til at råbe.
Derfor virker det belastende. Det er i øvrigt meget sværere for os andre at læse her på siden....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-08-01 15:34

Isang tao pinangalanan dux nagsulat :

> HAR LIGE FÅET
Klip

Det er sikkert din Caps Lock der driller.
--
Bortgået signatur efterlyses.
Den er sidst set, natten mellem torsdag og elmetræet på Jarmers plads,
hvor den var iført blå agentbeklædning, waders og en løftet pegefinger.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-08-01 17:16

"dux" <dux.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ePbc7.254$uI6.31409@news000.worldonline.dk...
> HAR LIGE FÅET TELEDANMARK BREDBÅND (ADSL)
> MEN IE 5.5 FRYSER HELE TIDEN,HAR PRØVET MED 3.02 4.0 5.5
> ..DE FRYSER ALLE SAMMEN,INKLUSIV NETSCAPE 6.5 ELLER HVAD DEN HEDDER.
> NU KØRER JEG MED NETSCAPE 6.0,DEN KØRER(Fryser KNAP så tit)
> ,MEN DET GÅR ULIDELIGT LANGSOMT!
> UDSTYR: IBM APTIVA 361 (133mhz)
> 78mb RAM (der kan ikke være mere i)
> 1.6 Gb HARDDISK
> NETKORT: UNEX (NexNIC 10/100Mbps
> FORBINDELSE: 512/128
>
> HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!
***************************

Har det kørt hurtigere før ?
Måske maskinen er for lille til at
afvikle www ordentlig ?

Kommentar
Fra : Neller

Dato : 08-08-01 19:57

Jeg har lige fået at vide, at norton opdateringer fra efter 3/8-01 giver problemer, i form af tilfældige nedbrud af windows 9x ME.
bare til en orientering!

hilsen Neller

Kommentar
Fra : TimD

Dato : 09-08-01 01:53

Nå nå, I er godt nok nogle stramme gutter nogle af jer ( I'et skal være stort, tror jeg). Jeg har præcist det samme problem som dux. Problemet fremprovokeres ved, at jeg går ind på stratek.dk, klikker på deres velkommenknap/skilt og dernæst klikker på knappen for prislisten lige så snart jeg kan;dvs. inden hele siden er færdig. Prislisten får jeg imidlertid ikke lov at se, for nu er IE 5.5 gået kold. Jeg trykker ctrl alt del og beder om at få afsluttet explorervinduet, som sover - det svarer ikke får jeg at vide. Her fra starter der så et hækkeløb mellem blå skærme "alvorlig undtagelse osv." indtil systemet bliver helt ustabilt og der må genstartes. Dvs. det er umuligt at surfe på en tilfredsstilende måde. Jeg troede først, at det var et spørgsmål om for lidt RAM, men et lile program (RAMidle) fortæller, at der er 20mb fri på det tidspunkt, hvor IE fryser/eller bliver absurd langsom. Jeg kører for resten 98sec på duron700/128mb RAM. Jeg har faktisk NAV installeret. Jeg vil lige pille det ned og se om det hjælper.
Hvis nogen kender til det her problem, hører jeg (og dux, sikkert) _ meget_ gerne fra jer.

På forhånd tak

Tim

Accepteret svar
Fra : madmikk

Modtaget 100 point
Dato : 10-08-01 20:34

jeg skrev et tip om at optimere windows/explorer til adsl..... find det under tips...OPTIMER DIN WIN TIL ADSL....eller sådan noget lignende

madmikk

Kommentar
Fra : sel

Dato : 10-08-01 23:15

Mht Norton har jeg lige haft samme problem. Du kan på www.symantec.dk, der henviser til .com, hente en fix til NAV. Det hjalp dog ikke mig. Så jeg afinstalleret og installeret Innoculate isted og så bragede IE 5.5 derudaf. Fejlen ligger i deres virusopdatering, som åbenbart tolker noget af JavaScript som virus. Uheldigt for Norton, da deres programmer iøvrigter knaldgode

SEL

Kommentar
Fra : dux

Dato : 17-08-01 00:51

Den blev jeg så nød til at godtage,det blir nok aldrig besvaret...det kører faktisk også nu,måske fordi jeg har taget mit Apocalyse 3Dx kort ud...JUBIIIIIIIIIII....*banker under bordet*

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-09-01 13:00

"dux" <dux.news@kandu.dk> wrote in message
news:ePbc7.254$uI6.31409@news000.worldonline.dk...
> MEN IE 5.5 FRYSER HELE TIDEN....

I går kom jeg ud til en computer med samme problem! Den køre Windows 98SE og
da jeg kom kørte den med IE5, den har kun et 56k modem, der køre ikke noget
Antivirus. Internet Explorer fryser også helt uprovokeret på denne maskine.

Jeg fandt ud af at der var opstådet i mappestrukturen i
C:\WINDOWS\Midlertidige Internet-filer\Content.IE5\
Scandisk mente dog godt at den kunne løse problemerne - og det fik den så
lov til at prøve.Men det hjalp ikke på "fryse" problemet.
Jeg prøvet også at slette alle de midlertidlige filerne. Hjalp lige lidt!
Jeg prøvet også at installere IE5 igen /m alle opdatereingere. Hjalp ikke!
Så prøvet jeg med version 5.5 /m alle opdatereingere. Hmm ikke noget held
med det!
--

Malte P. Øhlers
Tlf.: +045 22121101
E-Mail: malte@pc.dk

My System Configuration:
http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=8111