/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Hvilken browser er bedst?
Fra : TEAS
Vist : 894 gange
100 point
Dato : 12-04-06 05:04

Hvilken Browser er bedst,hurtigst og sikker?
Jeg kører XP pro
mvh
Teas

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 12-04-06 07:09

Jaa det er jo smag og behag,men firefox er en del hurtiger end explore og der er også kommet en masse udvidelser til den

Her er firefox
http://www.noschoix.com/Firefox/index-dk.html

Og udvidelse
http://www.download.com/Optimizing-Firefox/1200-20_4-5159142.html?tag=fea_txt

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 12-04-06 07:12

Du kan læse mere om den her og andre ting
http://www.mozilladanmark.dk/produkter/

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 12-04-06 08:11

TEAS:

Det er rigtigt, hvad jangchr siger, men Opera går for at være den hurtigste:

http://www.opera.com/

Den er norsk og også gratis

/Ann

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 12-04-06 08:44

Bedst? Bedst til hvad?

Hvis du tænker på hvilken bowser der er tættest på at overholde standarden for div. versioner af HTML, CSS og javascript, er det Mozilla Firefox.

Internet Explorer 7 som jeg tester i Beta 2 version i øjeblikket, har fået rettet en mængde unoder i forhold til Internet Explorer 6, men er stadig fejlbehæftet. Det er dog en Beta version, så meget vil være rettet, når den frigives til XP i løbet af få måneder. Det er en 'tabbed' browser som Firefox.
Du kan hente en beta 2 version her: http://www.microsoft.com/windows/IE/ie7/default.mspx (Klik på: GET BETA 2 PREVIEW ..øverst til højre på siden)

Opera browseren har også nogle 'særheder', når det kommer til CSS

Jeg vil mene et godt alternativ til disse browsere er Netscape 8.1. Den er bygget på samme 'motor' som Firefox, men har den smarte funktion at man ved et enkelt klik på et ikon i nederste venstre hjørne af browservinduet kan vælge om de sider man besøger skal renderes som Firefox eller Internet Explorer 6. Dermed er det let og smertefrit at teste sin HTML kode for begge disse browsere. En anden 'smart' ting i denne version af Netscape er at der er indbygget en rigtig god Spy-Adware scanner, som også scanner de sider man besøger, så meget 'snavs' undgås uden at man skal have installeret ekstra programmer til dette.

Her henter du Netscape 8.1 : http://browser.netscape.com/ns8/

Du kan også gøre som jeg: Installer såvel IE som Firefox, Netscape og Opera

De konflikter ikke med hinanden og kan bruges samtidig, hvis man lyster. Dette er praktisk hvis man som jeg, har brug for at teste kode for alle browsere inden en hjemmeside søsættes

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-04-06 10:42

Jeg prøvekøre iøjeblikket Firefox Browser (og Thunderbrid-mail) og er MEGET overrasket hvor hurtigt og stabilt det køre. Der er et hav af plugs til Firefox hvilket kun gør det sjovere, en gang imellem er du nødt til at ty til Explore f.eks. ved Digital Signatur, der har FF stadig lidt(den huske den DS hele tiden) Men det er så også det eneste, jeg lige har opdaget.

Det korte af det lange:
PRØV DET... Hent Firefox og Thunderbird. Jeg vil med garanti garantere du ikke bliver skuffet.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 12-04-06 14:50

Jeg vil bestemt anbefale AVANT http://www.avantbrowser.com/

Men det er jo som sagt en smagsag hvad man synes er bedst.
Du må prøve dig frem...

mvh iah

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-04-06 15:38

iah -> Avant er blot en "skal" oven på browseren fra Microsoft og dermed IKKE en browser, men en såkaldt brugergrænseflade til det selvsamme program, nemlig :

C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-04-06 15:43

Ps. Check din browser hér : http://bcheck.scanit.be/bcheck/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : iah

Dato : 12-04-06 22:24

Citat
Avant er blot en "skal" oven på browseren fra Microsoft og dermed IKKE en browser, men en såkaldt brugergrænseflade til det selvsamme program, nemlig :

C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe

Ganske uinteressant bemærkning MOLOKYLE - der blev spurgt om hvad jeg synes er den bedste browser - jeg synes stadig AVANT BROWSER er den bedste uanset hvilken brugergrænseflade den er bygget på...!

mvh iah

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-06 07:31

iah -> Ikke spor uinterressant, men et faktum:

Avant er IKKE en browser (..selvom de gerne vil 'lade' som om). Det er et browser plug-in til Internet Explorer:
Citat
Try Avant Browser, the top rated multi-window browser in Internet, which adds a batch of features and functionalities to Internet Explorer.

Ingen Internet Explorer? Ingen AVANT !!!

Der er absolut ingen forskel på, hvorledes browserens interne repræsentation af DOM (Document Object Model) er implementeret, hvad enten men benytter Avant eller ej. Dette gør at alle renderingfejl i forhold til Webstandarden for (X-)HTML, CSS osv. følger med, når man lægger Avant oven på Internet Explorer. Det eneste man får, er en anden brugergrænseflade til nøjagtig den samme browser. Dvs. at når du tror du bruger et andet program (browser) tager du fejl.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-06 07:50

Ps. Hvis ikke du tror mig? Så prøv at afvikle dette stykke HTML/CSS kode i din browser:
Kode
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
<title>Default</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta name="description" content="Default">
<meta name="keywords" content="Default">
<style type="text/css">
<!--
div.frys {
position:fixed;
}
//-->
</style>
</head>
<body>
<br/>
Den f&#248;lgende tekst bliver st&#229;ende p&#229; sk&#230;rmen, n&#229;r der rulles ned p&#229; siden:
<br/>
<div class="frys">
Jeg st&#229;r FAST !!!
</div>
<br/>
<pre>
.

</pre>
..men det g&#248;r jeg ikke ;-)
</body>
</html>

Dette virker ikke i IE6 (..hverken med eller uden Avant), men det virker i Opera, Netscape, Safari (MAC) og i Firefox.

Fejlen er rettet i den kommende IE7.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : iah

Dato : 13-04-06 08:57

Kære MOLOKYLE

Jeg nærer en næsegrus beundring for din viden... (det er alvorligt ment)

Derfor må du må undskylde jeg ikke er så klog på alt det tekniske inde bag ved, men faktum er uomtvisteligt jeg synes stadig bedst om Avant (Browser) den har nogle funktioner jeg synes om og virker (synes jeg) meget bedre end IE

mvh og god påske iah

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-06 10:46

Jo jo... og tak for roserne

Det jeg prøver at påpege iah er: Fordi man skifter 'Tema' i Windows XP og dermed ændre udseendet, får man ikke automatisk et nyt operativsystem ud af det. Det er STADIG Windows XP uanset, hvilket knapdesign og hvilke baggrunde man vælger som brugergrænseflade.

Jeg er af den mening at en browsers 'kvalitet' ikke afhænger af 'smarte' funktioner, men af hvorledes den rent faktisk viser de sider man besøger.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : TEAS

Dato : 14-04-06 07:16

Tak for svaret molokyle.
Det er uddybene og klart.
mvh
Teas