/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Ændre LAN settings permanent
Fra : pece
Vist : 477 gange
100 point
Dato : 11-04-06 09:23

Hej,

På mit arbejde bruger jeg Microsoft Internet Explorer. Hver evig eneste dag jeg logger mig på skal jeg starte med at gå i Tools --> Internet Options --> Connections --> LAN settings og fjerne alle 'flueben' under 'Automatic configuration' og 'Proxy server' før jeg kan få kontakt med omverdenen.

Er der for pokker ikke et sted (registreringsbasen f.eks.) hvor man kan sætte at browseren skal starte uden at sætte de nævnte 'flueben' ?

Kommentar
Fra : sion

Dato : 11-04-06 09:33

Er det på din egen bærbare computer, eller er det på en computer, der står på din arbejdsplads hele tiden?

Hvis det sidste er tilfældet, forstår jeg ikke hvorfor indstillingerne ændrer sig over natten. For når du fjerner fluebenene i internetindstillingerne ændres værdierne i registreringsdatabasen, og burde så forblive sådan indtil du ændrer dem igen.

Man kan nemt lave en registreringsdatabasefil med de nødvendige indstillinger, som du aktiverer og dermed importerer i registreringsdatabasen. Denne fil kan du lægge på skrivebordet eksempelvis.

Skriv lige tilbage, hvis jeg skal lave en sådan kode til dig.

Simon

Kommentar
Fra : pece

Dato : 11-04-06 09:50

Der er tale om en bærbar pc som jeg både anvender på min arbejdsplads og hjemme. Når jeg ændrer LAN settings kan jeg godt afslutte IE og starte den igen hvor settings stadig gælder - men hvis pc'en har været slukket og startes igen så er de 'gale' flueben der igen.
Det tyder vel på at det er noget som bliver sat i forbindelse med opstart af windows?

Kommentar
Fra : sion

Dato : 12-04-06 10:32

Jeg kan ikke finde det sted i registreringsdatabasen, hvor man definerer 'Automatic configuration', men for at definere brug af proxyserveren skal man ind i [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings] i registreringsdatabasen.

For at deaktivere proxyserver, kan du skrive følgende i en tekstfil, og gemme filen som .reg:

Kode
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]
"ProxyEnable"=dword:00000000

(Hvis du skal aktivere proxyserver, skriver du istedet "ProxyEnable"=dword:00000001)

Filen kan nu aktiveres, og du bliver spurgt, om du vil tilføje oplysningerne til registreringsdatabasen. Dette skal du nok gøre hver gang, du tænder computeren. Det er således kun en "erstatning" for at gå ind i internetindstillingerne hver gang (hvilket kan være omstændigt).

Dette svar er desværre ikke fyldestgørende, men du kan måske bruge det som inspiration.

Simon