/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp PC fryser XP
Fra : F.Kyllesbech
Vist : 535 gange
100 point
Dato : 11-04-06 08:37

Hej ..
Jeg Har brug for hurtig hjælp, da jeg sidder med en PC der ikke vil køre. Ligemeget hvad pokker jeg gør. Nu er den formateret og jeg har lagt XP prof ind hvor den før havde windows 98.

Nu fryser PC hvergang og jeg er nød til at genstarte den for at starte forfra.
Tager jeg Internetstikket ud og fjerne auto opdatering er der ingen problem.. Så kører den.
Jeg har formateret flere gange og stadig det samme. PC fryser.
Er det virus og hvordan pokker fjerner jeg den, jeg mangler jo kunne gå på internet da den fryser så snart jeg logger på explore. Mærkeligt at når jeg tager stikket ud til internet er der ingen problem...

Flemming

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 110 point
Dato : 11-04-06 08:51

Hmmm! Det kan være mange ting, og en god ting er at installere et antivirusprogram inden du går på nettet. Ofte bliver du ramt af vira ved opdatering, da denne metode benyttes af flere vira til at inficere din computer. Min broder og undertegnede har kørt test på nyinstalerede PC'er med WinXP og i det hurtigste tilfælde var vi inficeret på under 1 min. Andre gange slet ikke.
Jeg kan anbefale siden www.spywarefri.dk og http://www.virus112.dk/dk/

Noget helt andet... du nævner, at det er en tidligere Win98 maskine. Er du sikker på der er RAM nok i den "gamle" computer til at ku' trække WinXP? Du skal helst ha' 128MB installeret.
Systemkrav til XP på http://www.microsoft.com/danmark/dinvirksomhed/products/os/winxp/requirements.mspx
God påske
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-04-06 08:54

NB: Tjek også for konfliktende hardware via:
Denne computer (højreklik)
Egenskaber
Fanen Hardware
Klik Enhedshåndtering

Kommentar
Fra : F.Kyllesbech

Dato : 11-04-06 10:46

Hej..

Jeg kan ikke forstå at når jeg tager internetkabel af fryser den ikke og kører fint med stor hastighed. Jeg har nu fået en meddelse på skræmen, nok virus at jeg har 1 min til at gemme alt da pc lukker og genstartes.. Jeg kan ikke huske hvad denne virus hedder. Jeg har kørt virusprogram og der er ikker fundet nogen virus. Også med systenopdatering slået fra og Internetkabel taget ud.

Flemming

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-04-06 11:06

Hmmm! Uden at lægge hovedet på blokken, så kan det være vira (det har du ikke fundet siger du), det kan også være hardwarekonflikt med netkortet... eller det kan være deffekt. Hvis du har et andet netkort, så var det værd at prøve med det, efter du har tjekket af for konflikter som nævnt i mit indslag 08:54

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-04-06 11:15

En side som måske kan være til hjælp http://www.wintip.dk/9x/tools/msconfig.htm

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-04-06 11:16

Sorry... dette link http://www.wintip.dk/xp/

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-04-06 22:53

Vær lige venlig at komme rmed lidt oplysninger omkring din maskine:
Fabrikat type model
RAM
Grafikkort / RAM
CPU hastighed.
Harddiskstørrelse
Internetforbindelse ADSL / eller telefonmodem.
Er der både modem og adsl/net stik-kort i maskinen

Godkendelse af svar
Fra : F.Kyllesbech

Dato : 16-05-06 09:19

Tak for svaret CLAN.