/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Dåb af thyfoon !!!
Fra : molokyle
Vist : 597 gange
69 point
Dato : 31-03-06 22:27

Ja, så har der været dåb af min nye akvariefisk der arriverede et par dage før tid!

Jf. : http://www.kandu.dk/Spg85388.aspx

Den lyder nu navnet : thyfoon = http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=64004

Som alle mine andre fisk er den opkaldt efter en Kandu.dk bruger

Sig tillykke...

Jeg ka' stadig ik' huske præcis hvorledes dåben forløber rent ceremonielt?

..men øl & snaps var der nok af

Den lille ny blå Gurami han er faldet godt til og er accepteret af såvel fruen ''Frk. Uro", som af de andre 'brugere' af akvariet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-03-06 22:32

Dåb af en fisk? Den må være baptist så?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-03-06 22:33

Godt Tedd undslap det religionsvanvid!

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 79 point
Dato : 31-03-06 22:43

Velkommen til thyfoon

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 31-03-06 23:02

Dåb af en fisk..må være en skuizz luft..du tager den op i din hånd og siger: Jeg døber dig: Thyfoon..og så giver du den mund til mund metoden..puster en ganske lille bitte ..meget meget lidt luft..husk..sådan en fisk har jo ikke lunger..så det skal faktisk være ingen luft..men du må lade somom..ind i gællerne på den lillebitte stakkels fisk..
"tænk sig at man holder sådan nogle stakler fanget på SÅ lidt plads"
Herefter drikker du dig skide fuld, så du glemmer al din dårlige samvitighed om at holde dyr fanget..

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 31-03-06 23:05

..specielt for tidligt ankomne fisk, skal man være yderst forsigtige med..jeg vil anbefale at du lægger dig i sengen med en plasticpose med vand og fisk på brystet om natten, så fisken føler sig tryg og har den nærhed den følte fra sin moder....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-03-06 23:06

SÅ, mango - bare fordi du gik glip af alletiders Birthe Kjær Cabarét, behøver du ikke at stikke

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-03-06 23:15

oki så siger jeg tillykke med den nye svømmer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-06 23:44

Tak tak på thyfoon's vegne

En fiskedåb foregår således:

Posen med fisken frisk fra forhandleren (fiske-pusheren) lægges efter højst 2½ time, i stadig lukket tilstand, ned i akvariet. Første øl drikkes ...og en snaps

Efter ca. 1 time blandes ,via et hul i posen, akvarievand fra 'stammen' med posens vand. Anden øl drikkes ...og en snaps

Efter endnu ½ tine åbnes helt for posen. Tredie øl drikkes ...og en snaps

Nu svømmer fisken efter kort tid ud og hilser på sine nye venner. Fjerde øl drikkes ...og en snaps

De hilser igen. Femte øl drikkes ...og en snaps

Alt er godt. Man tager sjete øl (..bliver i tvivl om det nu også staves sådan: sjete?)...og en snaps

Nu kan man ikke gøre mere for de små, så man ta'r en syvende øl ...og en snaps

Før man går på puden ..og lægger sig ..driker den ottende øl ...og en snaps.

..snupper man lige en Go'nat bajer ...og en ....Whisky

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-04-06 00:10

Botset fra dét: Sidste chance imorgen !!! : http://www.kandu.dk/Spg84500.aspx

<WHROOOOOOOOOOOOOOMMM...>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-04-06 00:11

...øehh.... Idag?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-04-06 04:19

Jam, værsgo molo - et gavekort til forsølvning af "barnets" første støvle.....

Tillykke med dåben

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 01-04-06 09:24

Fiskestøvler
Hanne kan jeg få nogen til mine sølvfisk.
Molokylje. Den virkelige dåb foregik mens du sov.
Vi lokkede thyfoon til højdespring, men da han stadig er her i badekaret, så dumpede han.

Nå men altid rart med lidt frisk fisk, for en finne eller 2 kan man vel altid få ned.

Men velkommen fish&chips,, øh thyfoon

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 01-04-06 09:48

første fisk der sagde velkommen var ans

...jeg troede ellers fisk sagde: Haj eller hvalkommen?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 01-04-06 09:52

også velkommen til min navnebror i det våde element og snup lige en pils og skål fra mig til den kære fisk