/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Brændt DVD vil ikke afspille
Fra : itgirl
Vist : 621 gange
70 point
Dato : 30-03-06 13:52

OK,
jeg er rimelig forvirret over det her. Jeg har en xvid.avi fil på computeren som jeg gerne ville brænde ned på DVD. Brændeprogrammet er Nero express 6. Først ville den ikke indsætte filen, men efter at jeg ændrede navnet på den, brændte den uden problemer. Nu er sagen bare, at jeg kunne se den én gang på min DVD afspiller, men derefter siger den "ingen disk" hver gang jeg sætter den i, og den kan altså ikke afspille mere. Jeg kan heller ikke se den på min computer. Jeg prøvede en gang til, med nøjagtig samme resultat, og så én gang som SVCD uden held.

Jeg ved ikke rigtigt hvad der er galt? Vil være meget taknemmelig for hjælp.

Kommentar
Fra : itgirl

Dato : 30-03-06 13:58

Jeg vil lige uddybe, at når jeg sætter DVD skiven i afspilleren, siger den "ingen disc" efter at have loadet, og computeren kan slet ikke finde den. Med CD skiven, siger den, at der er indsat en skive der ikke understøttes af drevet. Jeg har prøvet at sætte almindelige DVD film på, og det virker uden problemer, så det er altså kun med de skiver jeg har brændt jeg kæmper med.

Kommentar
Fra : fortvivlet_opelejer

Dato : 30-03-06 14:52

hej
har du prøvet at konvetere det til et andet format
når jeg gør det med avi-divx-xvid- og andre formater laver jeg dem om med et program der hedder divxtodvd og brænder dem derefter i nero 6
og de virker fejlfrit
men det kræver en dvd brænder da man laver dem om til dvd format
håber det kunne hjælpe lidt
her er en adresse hvor du kan finde ud af mere
og hente den gamle version gratis (den virker også )

http://www.videohelp.com/tools?tool=vso_DivXtoDVD

mvh
michael

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-03-06 00:11

For det første.
Du ændrer ikke en s... ved blot at ændre navnet (jeg går ud fra du mener filtypen, de 3 tegn efter punktum). Filtypen er den samme uanset hvor meget du ændrer navnet. Diverse programmer inklusive dit brænderprogram, afspillerprogram, og din DVD-afspiller kan ikke afspille en filtype uden at vide hvad det er for en. Så når du ændrer ekstention (de 3 tegn efter punktum) er der ingen afspiller der kan afspille filmen. Derimod skal du bruge et program der kan konvertere filen til f.eks. MPEG og så brænde en skive, husk at afslutte/lukke skiven. En del afspillere kan ikke lide skiver der ikke er 'lukket'.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-03-06 00:13

Lige en tilføjelse til det der med at ændre ekstention på filen. Du konverterer jo heller ikke en Wav fil til MPG blot ved at ændre de sidste 3 tegn. Det ville jo være ren troldom.

Kommentar
Fra : itgirl

Dato : 31-03-06 00:41

fortvivlet_opelejer: Jeg er igang med at afprøve programmet du anbefalede, og skriver tilbage igen om hvordan det gik.

Brassovitski: Jeg regnede ikke med, at ændre filen ved at skifte navnet, det var bare fordi at Nero ikke ville brænde filen, før jeg ændrede navnet. Men jeg ved ikke helt om jeg har forstået det rigtigt, skal jeg ændre navnet tilbage igen, med ekstentionen?

Kommentar
Fra : itgirl

Dato : 31-03-06 00:48

Jeg vil ige tilføje, at jeg ændrede navnet til et kortere et, da det var et megalangt navn...der står altså ikke noget efter punktummet mere

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-03-06 14:33

Hej
Der skal være en ekstention efter punktummet, ellers kan programmerne ikke genkende filen. Du kan muligvis højreklikke på filen, og vælge egenskaber, hvis du er heldig står der så oplysninger op filtype, komprimeringsmetode osv.
Jeg har lige selv brændt en .avi fil over på en CD. Den kan fint afspilles fra harddisken i Mediaplayer, men fra CD'n kommer der en fejlbesked om at den rigtige codec ikke er installeret. Lidt mærkeligt da Mediaplayer sansynligvis skal bruge den samme codec uanset hvilket medie den afspiller filen fra. Jeg kan ikke lige gennemskue hvad der er kaput.
Det burde ikke have nogen betydning hvad du kalder filen foran punktummet, dog må navnet ikke indeholde specialtegn, og alt efter hvilken ISO.standard du brænder i, er der også begrænsning på længden filnavnet.

Kommentar
Fra : itgirl

Dato : 31-03-06 20:23

Tak for svarene. Nu har jeg prøvet det hele. ConvertXtoDVD, hvor den af en eller anden grund ikke ville konvertere, og så ændrede jeg navnet til det originale, men det samme skete. Det mystiske er, at jeg kan afspille DVDen den første gang, men derefter kan den pludselig ikke finde disken

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-04-06 08:58

Det er ikke NERO Express du skal lave den i, men NeroVision Express.

dr.dem

Kommentar
Fra : itgirl

Dato : 03-04-06 22:00

Tak for svarene. Problemet var ganske simpelt, hvilket viser hvor lidt forstand jeg har på det, men skiverne som jeg brugte var defekte, og problemet løste sig da jeg købte nogle nye. Om det er mærket eller hvad, ved jeg ikke, men indtil videre kan de altså godt spille.

Annuller spørgsmålet
Fra : itgirl

Dato : 06-11-06 19:29

Problemet løste sig selv