/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Erfaring med Dansk Bredbånd
Fra : taliskoko
Vist : 986 gange
100 point
Dato : 26-02-06 11:41

Hey derude...

Er der nogen der har erfaring med det at være kunde/bruger hos "Dansk Bredbånd"????

Er de feks. stabile på nettet og med deres IPtlefoni??

De bruger BullGuard som sikkerhedsløsning... Er det OK??? Og hvad man ellers har af tanker omkring Dansk Bredbånd!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-02-06 12:50

kender ikke Dansk bredbånd.
bruger comx, med iptelefon og BullGuard.
telefon og net er næsten ok, der er jævnligt udfald på 1-20min. og det er generende.
gætter at det samlede udfald på net er 1-3timer på en uge. telefonen bruger jeg ikke meget,
men hører fra andre at forbindelsen kan forsvinde midt i en samtale.
eller folk som har ringet til mig, siger at der var optaget.
Så hvis man har nødkaldeanlæg, eller brug for en ambulance, såå....

BullGuard er ok, jeg har da ikke fået virus (tror jeg selv på), den indeholder også
blokering mod portscanning, og firewall, hvilket er vigtigt, for mig, da jeg har både
web og ftp server kørende.

Betaler forresten 29kr./md. for telefon med en del gratis service, der kan styres fra nettet, og jeg kan godt leve med det.
og så 289kr./md. for en 10/10mbit forbindelse der tit spurter op på ca. 30/30mbit

mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 26-02-06 13:15

Hej
Jeg fik en relame ind af døren fra dansk bredbånd, det var meget lovende at jeg bestilte dem, aftalen de skulle komme og sætte det op den 13-2-2006 de ringede og sagde på grund af frost kunne de ikke komme før den 20-2-2006, et par dage efter ringede de igen og sagde på grund af vinterferie ville de udsætte det 8 yderlig dage.
Jeg fortalte dem jeg nu har sagt TDC op tre gang og det var de meget kede af men de kunne ikke lige på stående fod sige ny dato, derefter afbestilte jeg dem, det er min erfaring med Dem.

Jeg sagde dog når i kan levere det hele IP samt bredbånd og i er klar 100 % og ved hvad i gør så ring til mig men jeg skal ha`1 mdr. forvarsel

Jeg spurgte i starten om iptelefoni sammen med nettet, men det ville først komme i mit område i løbet af foråret .

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 26-02-06 13:25

Hej igen Jeg glemte lige at svare natmanden også
Du natmanden.
Det da rigtig det du skriver med comx, men det er ikke alle der kan få det, kun hvis du er i en boligforening eller grundejerforening og så skal alle have det, de sætter ikke op hos en enkelt privat person.
Hilsen Robert.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-02-06 14:21

Hej droslerne det har du ganske ret i,
Jeg troede at Dansk Bredbånd var samme type. Sorry

Men Bullguard er stadig ok,
På den måde jeg har det, er det på månedsbasis,
så jeg kan skifte/afmelde det hurtigt hvis jeg vil !

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-02-06 14:33

vil lige nævne at vi er ca. 1500 lejemål der er tilsluttet på samme fibernet
(vi har hver 100/100mbit internt), og at det også dækker digital tv + pay per wiew tvkanaler.
Jeg nævner det pga. mine forældre bor i et lille andelsboligselskab Ca 20 lejemål.
Der var ingen der gad at rode med en så 'lille' tilslutning, undtagen http://comx.dk
Så hvis muligheden forelægger, er det måske en overvejelse værd.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 26-02-06 14:44

Jeg skal have en som ene privat person. Men jeg har imellemtiden fundet ud af at den "største" by der har det(Dansk Bredbånd) det er Hvalsø og den ligger ca. 3 km. væk. Så jeg må nok erkende, at jeg (indtil videre) må "nøjes" med TDC eller Cybercity.

Accepteret svar
Fra : epidedymittis

Modtaget 50 point
Dato : 26-02-06 16:22

Jeg bruger Dansk Bredbånd, - og det kører fint!

10Mbit, og jeg har aldrig oplevet nogen problemer!

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 26-02-06 16:56

Hej epidedymittis

Jeg ved ikke hvad der er gået galt for Dansk bredbånd, men jeg fik mit tdc opsagt 3 gange og nu gider jeg ikke før de sat det op har jeg sagt til dem, de ville kontakte mig om et mdr eller to, med jeg ved ikke om det kun er her i Rødbyom det galt. for jeg ville meget gerne have dem for det er billigt.
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : polles

Dato : 26-02-06 18:35

Jeg er pt ved i vores boligforening at indhente tilbud. Efter meget gennemgang og undersøgelser , er det klart at Dansk bredbånd er en af dem vi må tage med i vores seriøse overvejelser.
Canaldigital og Dansk bredbånd har slået sig sammen om at levere det hele til forbrugerne. net-tlf-tv.
Jeg har været meget stor fortaler for Comx, da vi fik det ind i nogle andre afd. Men må desvære konstatere, at de er ved at drukne i deres egen suces. Deres support stinker og det er ubehøvlde svar folk får der. Lidt syndt at så få kan ødelægge så meget. De kommer ikke med i vores overvejelser projekt værdi mange millioner ( kan ikke oplyse hvor mange det er :)
Til dem der ellers kigger andre veje end comx og danskbredbånd. Så er der også A-plus ( gamle arrownet) de er abseloute også værd at kigge på. Til dem der siger at de ikke er i boligforeninger, der kommer der wimax ( trådløst Bredbånd ) Der skulle i fremtiden både kunne leveres telefoni , iptv hddtv samt superhurtige internetforbindelser. Jeg sidder pt og holder meget øje med WW.orza.dk
Vi kan ikke finde ud af om det er en and eller om han virkelig kan holde hvad han lover. Når i går derind og tjecker skal i lige være opmærksom på at ham der står bag, er den gamle dixa net mand
læs evt mere her http://www.computerworld.dk/art/19518 . Jeg mener personligt at hvis bare halvdelen af det han lover derinde fra slutningen af marts holder, ja så er det ikke mindre end kanontilbud. Men som sagt hold et godt og kritisk øje med ham og forhør jer blandt venner og famlie om de kender nogen der hopper på. Jeg vil prøve at huske at skrive lidt om det herinde når jeg ved lidt mere. Kender 2 der har bestilt.

Kommentar
Fra : polles

Dato : 26-02-06 18:37

http://www.orza.dk/

glemte lige et w :)

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-02-06 11:06

ja det ser jo godt ud, men er vel også en satsning.
Oprettet 15-1-06, ingen ansatte, ingen regnskaber.
http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=29326827

andet forum om orza
http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=16&tID=310103

--

Nesa er jo også i gang i hvalsø med 100/100mibt fibernet
http://www.nesa.dk/privat/produkter/fibernet.htm

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 27-04-06 11:23

Tak for svaret epidedymittis.