/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
problemer med at se film og dv
Fra : morten5960
Vist : 323 gange
63 point
Dato : 16-02-06 18:19

hej... jeg har et problem med at jeg ikke kan se film eller efter et hvis antal numre musik går min computer i stå. hvis jeg trykker "ctrl, alt og delete" viser den at min cpu er på 100 % og min computer er MEGET langsom..
kan i hjælpe mig med at finde ud af hvad der er galt og få rettet på det , ville jeg være meget glad..

m.v.h morten

Kommentar
Fra : mikkelbach

Dato : 16-02-06 20:35

Du kan måske afhjælpe problemet ved at køre et anti spyware program og et program der rydder op i din reg.database. Har du tjekket for e.v.t wirus? Det kunne tyde på din pc bliver overbelastet og det kan jo have mange årsager. Måske en defragmentering også vil hjælpe.
Som sagt er der mange muligheder der kan få pc-en til at te sig tosset.
Du kan hente gratis programmer på nettet, f.eks på http://www.download.dk er der masser af programmer du enten kan prøve eller også er de gratis, under alle omstændigheder kan det jo kun gå fremad. Bemærk når du køreer nogle af de programmer mister du måske nogle instillinger, men de er til at genoprette.

Kommentar
Fra : morten5960

Dato : 16-02-06 20:41

okay.. jamen jeg vil prøve det så...

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 16-02-06 21:40

prøv lige først at se om det er din printspooler der kører 100%. Det har det været på min

Kommentar
Fra : morten5960

Dato : 16-02-06 22:19

altså nederst står der CPU-brug: 100% så jeg vil da ikke mene at det er min printspooler... hvad det end er :)

Kommentar
Fra : morten5960

Dato : 17-02-06 19:50

nu har jeg downloadet et antispam program.. og jeg har slettet alle de der filer.. men det er stadig uændret... hvad skal jeg gøre??

Kommentar
Fra : mikkelbach

Dato : 17-02-06 20:38

Hvis du kan huske hvornår din pc virkede tilfredsstillende kan du forsøge at lave en sytemgendannelse. Det hjælper selvfølgelig ikke hvis det er en fejl i hardwaren, men det er da et forsøg vær.
Du kommer til systemgendannelse ved at vælge "hjælp og support" og i højre kollonne vælge punkt 2: "fortryd ændringer eller gendan software" du skal så vælge en dato der er makeret med "fede" tal, og såeller bare følg med på skærmen.
Hvis det virker så er det nok smart at køre antispyware programmet igen. Det har du måske mistet ved operationen, men det er jo nemt at hente igen

Kommentar
Fra : morten5960

Dato : 17-02-06 21:01

jeg kan desværre ikke huske det.. og jeg har også lige fået lavet noget andet på computeren så det ville nok ikke være så smart.. vel??

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 17-02-06 22:55

Der er en god anvisning til forbedring af langsom PC'er på www.arlet.dk

Kommentar
Fra : mikkelbach

Dato : 18-02-06 00:20

Næ, måske ikke, men du kan altid fortryde den sidste gendannelse og så er du tilbage hvor du kom fra. Jeg synes da det er et forsøg vær, du kan ikke tabe noget ved det. Du kan derimod konstatere om det er en softwarefejl m.m elles må det jo være en hardwarefejl, ik´ Det er lige som at bruge udelukkelses metoden.

Kommentar
Fra : morten5960

Dato : 18-02-06 17:33

hmm... jeg kan desværre ikke gendanne den længere tilbage end 10 februar.. og det hjælper ikke noget... fordi der var det også sådan her :(

Annuller spørgsmålet
Fra : morten5960

Dato : 09-08-06 20:23

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål