/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Du er skarp som en stanley !
Fra : ans
Vist : 1345 gange
100 point
Dato : 14-02-06 19:49

I en tråd her på kandu har jeg fået at vide, at jeg er skarp som en stanley.

Citat
Ans, du er skarp som en stanley.

Er der en, der kan forklare mig betydningen?

Ja ja, jeg ved jo, at jeg kan stille spørgsmålet i "tråden", men jeg ønsker ikke at gøre den til en "smalltalk"

Hvor skarp er en "stanley" ?

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 110 point
Dato : 14-02-06 19:55

En Stanley er en meget skarp kniv.
Men det passer da ikke på dig Ans, du er da blid som en due.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 14-02-06 19:58

mon ikke der skulle have været sagt SKARP
bruges hvis du bare skære igennem og holder på dit som det eneste rigtige
er ikke helt sikker , men må være noget i den stil
( stanley er en meget skarp kniv )

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-06 20:02

Skarp=skarpsindig

En Stanleykniv bliver hurtigt døv ved megen brug og det er ikke Ans!

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 14-02-06 20:13

apropro skarp stanly , det kan jeg snakke med om
går pt med en delt tommelfinger efter en stanlykniv smuttede for 2 uger siden
den blev delt i 2 på de yderste 3 cm , mærkede intet på trods af at den skar helt igennem, men opdagede det da gulvet blev rødt
det kan kaldes for at være skarp

bare en sidebemærkning nu vi snakker om skarpe stanlyknive

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-06 20:24

Hej ans kender du ikke en stanley kniv, så er der et billede her: http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=101501&pno=62051&pointer=20 hvad har du nu rodet dig ud i? jeg synes ikke du er særlig skarp, måske skrap

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-06 20:42

En skarp hjerne = skarpsindig person

En skarp hund = hvas/bister

En skarp bemærkning = bidende kommentar

Frit valg på alle hylder, men efter i et par år, at have fulgt Ans her på Kandu vil jeg uden at fedte mene, at hun er meget skarpsindig, til tider skrap, men absolut en af de skarpeste knive i skuffen.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 15-02-06 00:02

Tag du det bare som en kompliment Ans, sådan må det være ment - Stanleyknive er både skarpe og effektive. Det er du da også

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-02-06 00:15

Eller også har personen følt sig ramt (sandheden er ilde hørt)

Hej Keldd

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-02-06 20:29

Det kan have en dobbeltbetydning, det er jeg klar over.

Jeg lukker snart tråden, så alle der har deltaget, før dette indlæg får point

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 17-02-06 10:06

Tak for svaret Keldd.

God weekend

Hilsen ans

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-02-06 10:09

Jeg har aldrig hørt netop den der før. Men hvor jeg bor, taler man om "skarp som en ragekniv", også med henvisning til "tungen". Eller "hendes tunge er skarp".

Bruges "knivskarp", er det normalt præcision eller god hukommelse der henvises til.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-02-06 10:21

Selvtak Ans, og jeg tror du skal ud og skovle sne nu,
det ser rigtigt væmmeligt ud nu
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-02-06 10:25

Der ligger nu ikke så meget sne

Jeg får ikke mails til denne tråd efter jeg lukkede den.

Jeg har ikke frabedt mig mails, så nu må kandu lige rette det.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-02-06 10:46

Jeg fik da din, så er de nok efter dig.
Keldd.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-02-06 10:55

Måske!

Jeg har tidligere lavet en test med en anden bruger, problemet var det samme

Troede det var blevet rettet. Det er jo muligt at fravælge mails til sine lukkede spørgsmål, men det har jeg ikke gjort.

Har netop sendt en mail til kandu.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 17-02-06 16:14

Hej Ans,
Så tester vi da bare om du får den her

Hilsen Ripley - hvis energiniveau desværre er dalet til normalt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-02-06 16:41

Testen er færdig, jeg fik ikke en mail til dette spørgsmål.

Skulle lige se om der var endnu en bruger online, som havde deltaget i tråden.

Det er BjarneD, så må jeg jo oprette endnu et "spørgsmål"