/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
På nettet i Frankrig med bærba
Fra : jandyhr
Vist : 811 gange
500 point
Dato : 06-02-06 20:09

Hvordan gør man bedst : på ferie i frankrig og med en bærbar med modem og en mobiltelefon.
Jeg vil gerne kunne checke vejrudsigten fra bilen men har kun en vag formodning om at det må kunne lade sig gøre med ovennævnte remedier. Gode råd modtages gerne.
Mvh Jan

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 06-02-06 21:04

Hvis du har en af de modem, hvor du sætter dit simkort i, kan du sagtens komme på internetet.
Har selv prøvet det fra Gran Canaria.

Der er kun den ulempe, at modemet er langsomt, så efterregningen kan godt blive stor, men ellers ingen problemer.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-02-06 21:32

Hvis du vil bruge din mobilos, så bør du nok anskaffe dig et abonnement i frankrig, hvilket gør surfing væsentlig billigere, da der så ikke er rooming afgift på.

Alternativet er, at du undersøger hvor der er mulighed for HotSpot's, så du med et PCMCIA kort kan surfe direkte. - Her vil jeg forslå at få et kort med antenne på stik, så du evt. kan montere en ekstra antenne, som så kan sættes op på taget af bilen, for bedre modtagelse.

Det med at bruge et dansk SIM kort i udlandet er HUNDEDYRT!

Kommentar
Fra : kjeldal

Dato : 06-02-06 23:01

Prøv det lige først af herhjemme, så ved du hvor svært (måske?) og langsomt det er på en mobiltelefon.

HotSpot's kan du evt. finde med programmet NetStumbler.
http://www.netstumbler.com/downloads/

I det hele taget bør du opsætte og AFPRØVE hele dit system i Danmark, så ved du hvor svært (eller nemt) det er at få til at virke, og om du kan bruge det til noget!

Ellers bør du måske overveje et besøg på en netcafe eller lign...held og lykke.

Kommentar
Fra : jandyhr

Dato : 07-02-06 19:46

Okay, det er gode oplysninger, jeg mener at man i Frankrig kan købe et net-kort, efter samme princip som Global-One og andre taletidskort ? ........men så undgår man jo stadig ikke roaming'en.
Mvh Jan

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-02-06 20:12

Den afgift der betales for Rooming, er næsten ens for alle lande. Den går ud på, at når du bruger et SIM-kort fra et land i et andet land, så kobler det op, og signalet skal så til sit hjemland og tilbage igen (på grund af kassetænkning). Det er den ekstra trafik der skal betales for.

Hvis du har et fransk kort, så betaler du kun for det opkald du fortager dig. Her må så være mulighed for at koble op lokalt i frankrig, så prisen holdes i ave. - Kalder du op til danmark, skal du naturligvis betale for udenlandstakst.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-02-06 21:39

Det hele skal naturligvis også tages i betragtning, hvor meget du skal udnytte muligheden for at komme på nettet.

Et alternativ kunne også være en netcafe.

mvh
ellebye