/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Hjælp til valg af uddannelse.
Fra : icedice
Vist : 790 gange
100 point
Dato : 01-02-06 18:06

Som overskriften nok lidt antyder er jeg er forvirret ung mand, som ikke rigtig kan finde ud af hvilken vej jeg skal søge. Grunden til at jeg skriver dette indlæg, er at jeg er 23 år og begynder at føle mig temmelig presset i forhold til at komme videre med mit liv.
Når jeg tænker på hvad jeg har lyst til at arbejde med er det eneste jeg kan komme i tanke om, noget med lyd/film/tv. Det kan altså være noget med lydstudieteknik, produktion af film, serier, tv o.lign. med hovedvægt på lyd-delen. Det skal lige siges at jeg ikke har nogen erfaring med faget, og heller ikke mestre noget instrument (bruger dog en del tid på at rode med noget musik på min pc).
Baggrund: Jeg har været igang med flere forskellige ting, f.eks. svagsstrøms udd. men har ikke rigtig kunne finde mig til rette nogen steder, så det eneste brugbare jeg har med mig er sådan set min HF (som jeg i virkeligheden ikke ved hvor brugbar er, med et gennemsnit på 7,9).
Det jeg håber på med denne tråd er at få lidt indsigt i hvad jeg har af muligheder for at komme igang med en uddannelse som relatere til min interesse for lyd mm.

Jeg håber at der er nogen som vil hjælpe mig, ved at deltage i debatten om min fremtid

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 01-02-06 18:12

Prøv f.eks. ug.dk

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 01-02-06 18:17

En kold spand vand fra mig!!! Jeg synes at du burde finde dig et lønnet arbejde lige nu i første omgang..
Når du så har faldet lidt til ro kan der være at der dukker det rigtige op for dig ...Jeg synes at du virker lidt forvirret lige nu -det ville jo være synd hvis du starter på en uddannelse og måske om et årstid fortryder dette valg ...Så står du jo stadig med ingenting...
Arbejder du derimod et par år og sparer lidt op har du en kapital at tære på hvis du da evt finder den uddannelse du kunne tænke dig..
Det var mit kølige bud

Mvh sverola

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-02-06 18:40

Der er også denne side, du kan kikke på

http://www.emu.dk/elever7-10/udd/hvad-blive.html

Held og lykke med det store valg

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 01-02-06 18:58

Søg evt. ind som teknikerelev ved Danmarks Radio eller konkurrende station.

Kommentar
Fra : icedice

Dato : 01-02-06 20:39

Sverola -->> jeg har arbejde i øjeblikket. Arbejder 40-50 t/ugen

Wow, tak for de hurtige svar, jeg kigger lige på det, og så skriver jeg tilbage.

Kommentar
Fra : icedice

Dato : 03-02-06 21:33

Hmm, har nu brugt en del tid på at kigge rundt, det eneste som jeg har fundet som lyder rigtig interessant er et kursus på 26 uger hos danmedia (http://www.dankurser.dk/html/lydteknik.html) som koster en bondegård, og derfor er helt ude af billedet.
Der må da være en eller anden indgangsvinkel til den slags......