/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Fjernelse af adresse
Fra : nvierning
Vist : 319 gange
100 point
Dato : 30-01-06 15:42

En bekendt af mig har fået noget "snavs" ind på sin PC. Kort fortalt er det tilsyneladende en reklame som helt har overtaget browseren, forstået sådan, at når man vil koble sig på internettet så får man denne specielle side op. Den har lagt sig som startside. Den hedder: www. todaywarnings.com. Jeg har kørt samtlige Spyware programmer, fjernet alt i Registreringsdatabasen osv., fjernet alle startsider, men líge lidt hjælper det. Jeg har selvfølgelig også slettet historie osv. Den dukker op hvergang der etableres forbindelse til internettet. Jeg har søgt og er kommet frem til at der måske ligger noget i Win System 32, i en af de filer der.
Er der nogen som ved hvordan man kan slette den/det?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 30-01-06 15:45

Ja, du/han skal lave en hijackthis log.

Kig her:
www.arlet.dk eller www.spyware.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-06 15:45

gå ind hos www.arlet.dk - eller www.spywarefri.dk - hent hijackthis og scan med den - og send den ind - så får du alt snavset renset

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-06 15:46

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 30-01-06 15:47

blahahahahahahaha

Kommentar
Fra : cat2

Dato : 30-01-06 15:54

du kan downloade programmet : spybot , som fjerner den slags snavs og beskytter mod en gentagelse af kommende hijakkers , trojans m.m.

den er gratis , men man kan donere et beløb - hvis man har lyst ............... se selv linket til dovnload her :

http://www.safer-networking.org/dk/mirrors/index.html

det har hjulpet mig og det vil med sikkerhed hjælpe andre............. programmet vil finde meget "snavs" på den maskine ............. bliv ikke forbavset, hvis den finder over 100 spyware-cookies eller andet gris på pc'en

mvh. cat2

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 30-01-06 15:59

Hvis du besøger enten www.arlet.dk - eller www.spywarefri.dk vil de vejleder dig lige fra starten af, men hvad der er rigtigst at gøre, og hvilke programmer du bør bruge til de forskellige ting i processen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-01-06 15:59

Det ville nok være klogt at få gennemgået en hiJackThis-log som andre har beskrevet, men i et gammelt spørgsmål her på kandu fandt jeg følgende guide til at fjerne en sådan startside

Citat
Blev din startside bemægtiget af en pornoside eller en anden side, helt uden dit samtykke? I mange tilfælde kan den fjernes på denne nemme måde:

Start > Kør
Ud for åbn skriver du regedit
Klik på + ud for HKEY_CURRENT_USER
Klik på + ud for Software
Klik på + ud for Microsoft
Klik på + ud for Internet Exploror
Klik på + ud for Main
Find filen Start Page i vinduet tilhøjre og dobbeltklik på den
Under Værdidata finder du den pornoadresse eller side du har nu
Marker denne URL og skriv din nye startsides URL, f.eks. http://w ....
Klik på OK og luk vinduet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-01-06 16:02

Så ville det måske være en god ide at installere http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spywareguard der netop forhindrer at ens startside bliver hijacked.

//bentjuul

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 30-01-06 16:03

bentjuul> Hvis trådsstarteren følger linket til arlet.dk vil han se derinde at der er et lille program som kan, med lidt held, ordne det med startsiden.

Og ellers er der inden vej tilbage... Men under alle omstændigheder er en hijack måske ikke så dum... når nu den er snavset... Maskinen.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 30-01-06 16:06

bentjuul> Det var ikke ment som kritik at dit indlæg...

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 30-01-06 16:13

Og vi sidder kun og venter på den hijackthis*S*

Vejledning www.arlet.dk/hjt.htm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-06 16:17

nååååååååh arlet keder sig

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-01-06 16:18

Det har jeg heller ikke opfattet det som Taliskoko, men egentlig er det meget let at fjerne, men det det vil altid være en god ide at få lavet en HijackThis-log.
Iøvrigt kører jeg selv med spywareguard og den kommer med en advarsel med det samme hvis noget snavs vil overtage startsiden, så man kan forhindre det. Derudover bruger jeg en købt version af Ewido, der er et af de stærkeste programmer mod at få trojaner og andet snavs.
Jeg får jævnligt en logfil undersøgt af arlet eller spywarefri og har intet snavs haft i dem det sidste års tid.

//bentjuul

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 30-01-06 16:19

Nej overhovedet ikke

Kunne bare forestille mig for irreterende det måtte være at have sådan et problem med sin computer*S*

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-06 16:21

ja lige præcis - men spørger er vel gået i biffen

Kommentar
Fra : cat2

Dato : 30-01-06 16:31

spørger er nok på grillbar

spybot giver mulighed for at redigere i registreringsdatabasen og også hindre at programmer i at ændre på nøgler i registreringsdatabasen ........... og meget andet............

læs mere om den her :

http://www.safer-networking.org/dk/spybotsd/index.html

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-01-06 16:32

La' nu vær' at forvirre nvierning

...hér er det direkte link til download af Hijackthis : http://www.spywarefri.dk/downloads1/hijackthis.exe

..og hér en manual (brugervejledning) : http://www.spywarefri.dk/manualer/hijackthis-manual.htm

Resten foregår bedst/lettest hos :

1.) http://www.spywarefri.dk/forum
2.) http://www.arlet.dk/index.html?/hvemerjeg.htm
3.) http://www.kandu.dk/groupview.aspx?grpid=30303

</MOLOKYLE>