/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
lav en avis på computer
Fra : psyreged
Vist : 819 gange
100 point
Dato : 24-01-06 13:42

Hejsa!
Vi vil meget gerne lave en månedlig avis i vores ungdomsteam fro lettere udviklingshæmmede. Er der nogen, der kender et godt og gratis program til dette formål, som man eventuelt kan downloade fra Internettet. Købeprogrammer har også interesse, men det vigtigste er at det er simpelt og brugervenligt...
Venlig hilsen Morten

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-06 14:16

Du kan da bruge word, og så sætte den til at skrive i spalter

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-06 15:38

Simpelt, let, mange funktioner og med masser hjælp at hente fra Gud & hvermand?

Lyt til Nordsted1

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : klars

Dato : 24-01-06 16:05

Hejsa.....

Du kan også lave den i Microsoft Publiser, det er rimmeligt let, og der kan du lav de så mange sider der passer dig.....
Husk lige at de mindste antal sider er 4, derefter 8, 12 og så vidre. Du kan også lægge foto og grafik ind, så det passer med siderne...

Med venlig hilsen
klars

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-06 16:17

Fidusen ved at bruge et standard program som Word er at I kan få en såkaldt ekspert ..eller nørd om I vil til at lave en standard opsætning af dokumentet m. sidenummerering . Så skal der 'bare' tilføjes tekst. grafik og billeder. Header (overskrift), spalter, liniedeling og footer kan alt sættes op i forvejen. Dette er specielt praktisk hvis det er 'lettere udviklingshæmmede' der selv skal redigere avisen

..og så er der stavekontrol i Word

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-06 16:34

Molo.... du skrivet lige det jeg mener

Psyreged.... Der er ret mange der kan hjælpe jer, hvis i vælger Word, sikkert også mange der kan hvis i vælger puplisher, men alligevel nok flere med Word

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-01-06 17:15

Publisher er ikke gratis men det nemmeste at arbejde med.
Der arbejdes nemlig på samme måde som når der lave rigtige aviser.
Publisher kan sammenlignes lidt med PowerPoint.
Jeg brugte selv Publisher til at lave klubblad engang.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-06 06:16

Selve programmet Word kan man også sætte op, så menuer/værktøjslinier kun indeholder præcis de funktioner der er nødvendige for at skrive teksten og indsætte billederne. Alle de avancerede af slagsen kan man skjule, så man ikke bli'r forvirret overer de mange andre funktioner man alligevel ikke har brug for og får dermed en meget simpel og lettilgængelig brugergrænseflade.

Jeg arbejder på en folkeskole (basisskole) med børn fra 6-14 år og de bruger alle word

</MOLOKYLE>